Ingar Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Vel, en som ikke har snøring på mobiltelefoner bør ikke kunne godkjenne en mobiltest. Mener nå jeg da. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 QUOTE (INGaR @ 20/08/2004 : 17:45) Vel, en som ikke har snøring på mobiltelefoner bør ikke kunne godkjenne en mobiltest. Mener nå jeg da. Men de vet nok uansett omtrent hva som skal til for at en "test" skal være god; da de fleste modderatorene også har en "side jobb" som skribrenter ol. I verste fall kan de jo alltids bare rådføre seg med sine "kolleger" som jobber i Amobil.no hvis de er i tvil om noe, i noen grad. - Blib: Hva syntes du om "inndelings-forslaget" mitt? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Altså, testkategoriene ble opprettet for å oppmuntre folk til å skrive tester samt samle de testene som ble skrevet. Før kategoriene ble opprettet ble dem skrevet og postet i andre kategorier (Tenker da hovedsakelig på hardware-tester i "Annet om Hardware") og da kunne man jo bare kalle alt en test og publisere det. Kategorien per i dag er jo ikke akkurat en samlig redaksjonelt materiale som skal bli publisert og at jeg tar redaktør-avgjørelser. Og hvorfor er det kun folk som "kan noe" om telefoner som skal få lov til å bedømme om testen er bra eller ikke? Skal de liksom kunne si at "Nei, jeg føler ikke at testeren i dette tilfellet vektlegger utseende nok og derfor nekter jeg å godkjenne testen" eller noe? Begrensningen er som sagt kun satt for å være sikker på at det faktisk kun er TESTER som blir postet der, uansett hvem som poster eller hva de skriver om (To unntak tho, det skal være relvant for Amobil.no siden det er dems kategori og det skal være lesbart) Angående inndelingen din syns jeg det hørtes helt supert ut. Å dele opp etter merke ville være fatalt da det ikke er på langt nær nok aktivitet her til å trekke nok folk til alle kategoriene. I tillegg ville det bare vært ALT for mye arbeid å sjekke såpass mange kategorier. Bare se på Gamer.no når de prøvde seg på en sjangerinndeling eller hva det nå var. Fungerte ikke. Stickies er derimot en ypperlig løsning. Jeg anbefaler deg forresten å kontakte SiR0 for å få noe gjort i saken her da det er han som tar slike avgjørelser og at han sannsynligvis ikke har sett posten Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 (endret) Sender en Pm med link til tråden jeg... Får se hva som skjer og evt. hva han sier til ideen; selv om jeg vil si at den er meget god og at "planen" burde bli satt i verk. Endret 21. august 2004 av Remerser Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Vi har satt oss ned og kikket litt på forumkategoriene i dag. Jeg er helt enig i at dagens oppsett ikke er 100% hensiktsmessig. Hovedproblemet er i våre øyne at 'Mobiltelefoner'-kategorien blir for stor, og vi ønsker derfor å splitte opp denne. Vi ønsker å splitte ut de vanligste emnene i egne kategorier, slik det har blitt foreslått av flere i denne tråden. I tillegg vil vi beholde en generell kategori for annet relatert til mobiltelefoner. Vi ser for oss følgende inndeling: - Mobiltelefoner - åpen diskusjon - Mobiltelefoner - hjelp, jeg skal ha ny telefon! - Mobiltelefoner - rykter og nykomlinger - Mobiltelefoner - programvare og OS (overtar for Symbian-kategorien) - Mobiltelefoner - tilbehør og maskinvare - Operatører og tjenester - Forhandlere og verksteder - Håndholdte PCer - Andre duppeditter - Lesertester - Diskuter artikler (amobil.no) - Tilbakemeldinger, ris og ros (amobil.no) Fint om både lesere og moderatorer kan gi oss en tilbakemelding på hvordan de stiller seg til dette forslaget. Det er tross alt dere som skal bruke det Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Er ikke sikker på om " Mobiltelefoner - programvare og OS (overtar for Symbian-kategorien)" er et bra valg (Synes at "Symbiantelefoner." (Programvare, trøbbel;råd tips og triks!" er en bedre kategori... Selv om jeg skjønner at dette foumet er litt "småtomt".) Men ellers er det totalt et meget bra forslag må jeg si... Vil nok gjøre at forumet blir mer oversiktelig... Endret 23. august 2004 av Remerser Lenke til kommentar
Blib Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hørtes solid ut dette, men har du noen eksempler på hva som skal kunne bli diskutert i den "Åpen diskusjon"skategorien? Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Symbian er som det sies en veldig lite brukt kategori. Vi liker heller ikke å diskriminere i forhold til voksende operativsystemer som Windows Mobile, PalmOS m.fl. Vi mener derfor at en sammenslåing av disse emnene er den beste løsningen per i dag. 'Åpen diskusjon' er ment som en samlesekk for alt som ikke faller i noen av de fire førstnevnte kategoriene. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 31. august 2004 Forfatter Del Skrevet 31. august 2004 Perfekt, hvis vi kunne hatt et "kjøp - salg"-forum. Selv om det finnes et bruktmarked er det kjekt og bare kunne poste i forumet. Bedre oversikt, og mindre formelt Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Bumper denne tråden, da jeg gjerne ønsker å få høre hva som har skjedd i saken Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Hva mer er det som skulle ha skjedd da? Endret 5. september 2004 av INGaR Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 QUOTE (INGaR @ 05/09/2004 : 15:03) Hva mer er det som skulle ha skjedd da? At de gjennomfører noen av de ideene..? Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Vi regner med å kjøre inn de nye kategoriene snart, men holder på å sjekke dette opp med forumstyret. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Hvor skal alle postene som nå ligger i "mobiltelefoner" ligge da? Blir umenskelig og flytte alle til riktig kategori. Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Dersom forslaget går gjennom vil vi ihvertfall flytte de nyeste til rett kategori, mens resten blir liggende under 'Åpen diskusjon'. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) håper at det går igjennom! ganske kjekt med flere kategorier der, siden det er veldig mye forskjellig under mobiltelefoner. Endret 5. september 2004 av datating Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Da er den nye indelingen blitt en realitet http://amobil.no/art.php?artikkelid=10067 QUOTE (Fra artikkelen)Forumet er nå organisert i følgende kategorier:Åpen diskusjon om mobil Hjelp jeg skal ha ny telefon!Rykter og nykomlinger Programmer, spill og OS Operatører og tjenesterForhandlere og verksteder Håndholdte PCer Andre duppeditter LesertesterDiskuter artikler (amobil.no)Tilbakemeldinger, ris og ros (amobil.no) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 ja, litt uvant i starten, men det var på tide! Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Jeg er positivt innstillt til denne endringen da jeg tror og håper at det vil føre til litt mere liv totalt sett på forumet. Før kunne det dukke opp ca. 1-2 sider med nye topicer/svar på topics på en dag i mobiltelefon forumet imens de andre forumene lå halvdøde. Vi får se hvordan det går nå folk skjønner ideen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg