Gå til innhold

Vi trenger nye forum i "mobil&PDA"-delen.

Anbefalte innlegg

Jeg mener vi burde ha noen nye forum i mobil & pda-delen.

For det første kunne jeg tenkt meg et "Hjelp, jeg skal ha ny telefon"-forum. Det hadde vært veldig deilig at alle som skulle ha ny telefon spurte der. Praktisk og mye mer oversiktelig hadde det også blitt.

Et annet forum jeg kunne tenkt meg var et "kjøp og salg"-forum. Selv om vi har bruktmarkedet er det greit og også ha det i forumet, hvor alt blir litt mindre formelt. Bedre oversikert, og flere som besøker trur jeg også det kommer til å bli.

Tilslutt hadde det vært fint hvis noen kommer med flere forslag til flere forum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Kan si meg enig i dine forslag. Men spørsmålet er vel om folk kommer til å bruke dette forumet til f.eks. jeg trenger ny mobil. Kan være enig med deg at det hadde vært deilig med alle poster der så det ble mye mer oversiktlig. Men jeg tror at det kommer til å bli masse feilpostet allikevel. Men men... God idé. Et forum for kjøp og salg hadde faktisk vært ganske bra :) Da er det lettere å spørre personen som selger eller vil kjøpe mobil og andre ting(pda o.l.) Spørsmålet er vel om moderatorene er enige i dette siden vi dog allerede har et bruktmarked :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at vi deler det opp følgende:

Mobiltelefoner - programvare

"Symbiantelefoner" - programvare

Mobiltelefoner - hardware (Ladere, batterier osv, gjelder for både vanlige telefoner og dem med Symbian)

Hjelp, jeg skal ha ny mobiltelefon (Med eller uten Symbian)

Edit: Slo sammen Symbian-hardware med mobil-hardware

Endret av Blib
Lenke til kommentar

QUOTE (Blib @ 14/08/2004 : 16:07)
Mobiltelefoner - hardware (Ladere, batterier osv)
Symiantelefoner - programvare
Symbiantelefoner - hardware

Jeg er enig i denne, bare at jeg også vil ha et "Kjøp og salg" også at vi kan ha "Mobiltelefoner programvare", samt "Symbian programvare" Men Et felles hardwareforum.

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 15/08/2004 : 13:21)
Mobiltelefoner - hardware (Ladere, batterier osv)
Symiantelefoner - programvare
Symbiantelefoner - hardware

Jeg er enig i denne, bare at jeg også vil ha et "Kjøp og salg" også at vi kan ha "Mobiltelefoner programvare", samt "Symbian programvare" Men Et felles hardwareforum.

kan dere ikke bare innse at vi ikke får et kjøp og salg forum, dette er ulovlig sikekrt pågrunn av faren for svindling :dontgetit:

men jeg synes blib sitt forslag så veldig bra ut, hadde sikkert blitt litt mer orden da :yes: (men man kan fint slå sammen begge mobil hardware kategoriene)

Lenke til kommentar

QUOTE (Gandalf the Grey @ 15/08/2004 : 14:42)
kan dere ikke bare innse at vi ikke får et kjøp og salg forum, dette er ulovlig sikekrt pågrunn av faren for svindling :dontgetit:

Det tviler jeg på, jeg tror nå heller det er for å spare folk for all reklamen eller noe.

QUOTE (Gandalf the Grey @ 15/08/2004 : 14:42)
men jeg synes blib sitt forslag så veldig bra ut, hadde sikkert blitt litt mer orden da :yes: (men man kan fint slå sammen begge mobil hardware kategoriene)

Hvis du leser det første innlegget mitt etter det forslaget så har jeg alt nevnt det der ;)

Lenke til kommentar

Mitt forslag:

"Nykommere/ryktebørsen" (Spekulasjoner, lanseringer og diskusjon av kommende mobiler og tilbehør.)

+ denne tråden som sticy; om emnefeltet, som mange fortsatt har problemer med...

"Mobiltelefoner" (Diskusjon om trøbbel/problem med mobiler, råd tips og triks! Og lignende.)

Denne tips og triks tråden bør være sticy inne i denne kategorien da denne inneholder masse hjelp.

+ denne tråden som sticy om emnefeltet, som mange fortsatt har problemer med...

"Symbiantelefoner." (Programvare, trøbbel;råd tips og triks!. Og lignende.)

Denne tips og triks tråden bør være sticy inne i denne kategorien da denne inneholder masse hjelp.

"Hardware/deler til telefon." (Ladere, Batterier, Handsfree, Overføring, IR, Blåtann osv. for Symbian og Vanlige mobiler.)

"Hjelp, jeg skal ha ny mobiltelefon" (Både med og uten symbian)

Med denne tråden sticy "helt øverst". Den guiden for hvordan man skal formulere en søknad.

---

Jeg er imot kjøp og salg på forumet; da dette både strider mot reglene og da man kan gjøre slikt på det tilegnede bruktmarkedet; PRIVAT.

--

Blib (med flere) har hatt gode forslag; men jeg tilføyde hva jeg syntes skal være sticy; + en egen "nykommer" tråd for diskusjon av hva som kommer.

-

Disse "forumkategoriene (under mobil og pda forumet) mener jeg skal være slik som de er idag:

Operatører og tjenester

Stedet for å diskutere og spørre om tjenester for mobil og håndholdte, såvel som teleoperatører og annet av tjenestetilbydere.

Forhandlere og verksteder

Diskusjon rundt butikker, verksteder, garanti og annet relatert til kjøp og salg hører hjemme her.

Håndholdte PCer

Spørsmål og diskusjon vedrørende PDA, PalmOS, PocketPC og annet relatert til håndholdte datamaskiner.

Andre duppeditter

Her kan du diskutere alt annet av elektroniske duppeditter, som ikke relaterer til mobiltelefoner og håndholdte.

Lesertester

Her legger vi alle fyldige tester av mobiltelefoner o.l skrevet av leserene. Har du en skikkelig test på lager til oss kan du sende en PM til ZeR0! ( <----SKAL VEL STÅ SiR0 NÅ! LEIF LEIF LEIF! :p)

Diskuter artikler (amobil.no)

Diskusjoner om artikler publisert på amobil.no

Tilbakemeldinger, ris og ros (amobil.no)

Idé til en artikkel eller noe vi bør teste? Gjør vi noe galt? Noe du liker? Spørsmål til redaksjonen? Post slikt her.

---

Vil gjerne ha tilbakemeldinger på denne ideen med en egen forumdel for "nykommere".

Remerzer.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Jeg syntes det hadde det vært fint med et slags kjøp\salg forum der folk kan annonsere mobilene sine for salg. Hadde blitt mye mer ryddig i selve Mobiltelefon forumet...

Det jeg lenge har ønsket er separat forum for de største mobil-produsentene (Siemens, Sony Ericsson, Motorola, Nokia, LG, +\-)

Lenke til kommentar

Thompzen, hadde du lest posten og retningslinjene hadde du funent ut at kjøp&salg er strengt forbudt uansett, så en slik kategori kommer ALDRI til å eksistere med de nåværende retningslinjene uansett. Ønsker du å endre på dem får du spørre i "Tilbakemeldinger til forumet"-kategorien, men jeg regner med at du vil få STERK motstand der av folk som ikke ønsker å bli bombadert med reklame når de surfer på forumet.

Lenke til kommentar

QUOTE (Thompzen @ 19/08/2004 : 17:58)
Det jeg lenge har ønsket er separat forum for de største mobil-produsentene (Siemens, Sony Ericsson, Motorola, Nokia, LG, +\-)

Jeg vil påstå at forumet nok er for litet for at man kan dele opp forumet slik. Det holder med de hoveddelene som nevnt ovenfor (i hovedsak; rykter-mobil-symbian og hardware) Med egne kategorier for hver produsent skulle forumet vært for dødt. Og det er ikke bra at forumet virker for dødt; for da vil kanskje noen "gi opp" å spørre.

Leter du etter info for en spesiell produsent kan du jo søke.

-

Men man kan kanskje "vri" problemstillingen din; og dele opp den "tips og triks tråden" som pr. idag er sticy i mobiltelefon tråden, i 6 deler:

- LG tips og triks.

- Motorola tips og triks.

- Nokia tips og triks.

- Samsung tips og triks

- Siemens tips og triks.

- Sony Ericsson tips og triks.

- Andre produsenter; tips og triks (BenQ, Phillips, Panasonic, Qtek med flere.)

Dermed kan man rask finne de "vanligeste svarene på de vanligeste problemene". Dette kunne nok ha julpet litt på å "lette" letingen.

Men hvis man skulle ha gjort dette ville jeg nok ha anbefalt at det hele skulle ha blitt skrevet av en modderator/en som har greie; slik at det blir _RYDDIG_ og _oversiktig_.

-

Jeg synes at det er høyst positivt at forumet er reklame fritt. Skal man selge eller kjøpe noe så kan man (som jeg tidligere har nevnt) bruke bruktmarkedet...!

edit: Leifer..

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

QUOTE (Blib @ 19/08/2004 : 15:41)
Jepp, en ryktebørs/nye telefoner-kategori er sikkert flott. Under lesertester bør det forresten ikke stå at en må PMe SirO med den, men at en moderator må godkjenne testen før den kan bli lansert.

"SirO" skal ingen PMe, men kanskje "SiR0" :p

Men at man skal PMe en moderator blir _helt_ feil. Hvordan skal en hardwaretufs kunne bedømme om en mobiltest skal godkjennes eller ikke?

Lenke til kommentar

Ingen trenger PMe noen som helst. Du bare skriver en test også vil den ikke bli lagt ut for en moderator godkjenner den. Og den sjekken der er kun lagt til for å sjekke at de nye trådene der som blir publisert faktisk er TESTER, og ikke spørsmål, feilposter, spam eller *elendigt* skrevne poster. Har selv godkjent og slettet flere hardware og mobiltester opp gjennom. Det er jo ikke som om en skal sensurere tester av produkter man ikke liker, det holder å sjekke at det er en test og at den er lesbar. Da bør den vel godkjennes?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...