HoaXed Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Hei... I det siste har jeg hatt store problemer med pcen... Etter at jeg har logga på og kanskje sutti på pcen en time, 10 timer eller en dag, slår pcen seg bare helt plutselig av.. Uten windows avslutter eller noe.. Noen ganger er det så ille at med en gang jeg logger på slår den seg av.. Hva er feilen...?? EDIT: Det kommer oxo ett par lyder fra den, før den kutter ut... Hva er gjennomsnitteli cpu temperatur...?? Har amd 2800+ Endret 14. august 2004 av HoaXed Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Hvilken temperatur ligger CPU'en din på?? Normal er 40-50°C idle, det kan begynne å bli utstabilt ved 65°C. Hvilken temperatur står "system shutdown" på i BIOS?? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Hvilken temperatur ligger CPU'en din på?? Normal er 40-50°C idle, det kan begynne å bli utstabilt ved 65°C. Ifølge biosen står den på 80c.... Men har ikke hat problemmer med noe a dette før.. har hatt pcen i fire mnd... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Hvilken temperatur ligger CPU'en din på?? Normal er 40-50°C idle, det kan begynne å bli utstabilt ved 65°C. Ifølge biosen står den på 80c.... Men har ikke hat problemmer med noe a dette før.. har hatt pcen i fire mnd... Er temperaturen på CPU 80°C!? Hvis det er tilfelle vil jeg anbefale deg å ta av kjøleren, vaske vekk eventuell støv/skit inni ribben, rense den for gammel kjølepasta, legge på ny og montere den på igjen med stor nøyaktighet. Dumt spørsmål: Går viften rundt?? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Hvilken temperatur ligger CPU'en din på?? Normal er 40-50°C idle, det kan begynne å bli utstabilt ved 65°C. Ifølge biosen står den på 80c.... Men har ikke hat problemmer med noe a dette før.. har hatt pcen i fire mnd... Er temperaturen på CPU 80°C!? Hvis det er tilfelle vil jeg anbefale deg å ta av kjøleren, vaske vekk eventuell støv/skit inni ribben, rense den for gammel kjølepasta, legge på ny og montere den på igjen med stor nøyaktighet. Dumt spørsmål: Går viften rundt?? Ska prøve dette og kommer tebake senere med ny info... Takk for hjelpa imens.. Helt ærli.. Vifta virker stillere for tiden oxo... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Takk for hjelpa imens.. Helt ærli.. Vifta virker stillere for tiden oxo... Hvis viften ikke går skikkelig rundt, kan du prøve å skru den opp, tørke vekk all drit, dryppe en liten dråpe olje oppi, tørke skikkelig opp og skru igjen. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Ok.. Holder på nå... Men.. Er dette årsaken te at pcen slår seg av plutseli..?? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Ok.. Holder på nå... Men.. Er dette årsaken te at pcen slår seg av plutseli..?? CPU'en blir for varm til at den kan arbeide normalt og blir deretter ustabil og kubber. F.eks når en vanlig V4 1,8l bensinmotor plutselig mister all kjøling inni en by når det et 30°C ute, vil den før eller senere bli overopphetet og slokne (eller ta fyr). ...eller så kan det være at "System shutdown" i BIOS slår inn og slår av systemet for å redde CPU'en (og andre deler) fra overoppheting. Endret 14. august 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Okei.. takk.. Har nå gjot det jeg skulle.. Og cpu'en vagger mellom 60-62c... Holder dette.. eller bør jeg rense den mer..... System temperatur står på 30c.... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Er det 60°C ved load (masse last) eller idle (helt ubrukt)?? 60°C nedsetter levetiden over tid, men det er ikke spesielt kritisk hvis den ikke går mye over 65°C. Hvilken kjøler har du, hvilken kjølepasta bruker du?? Er kjøleribben varm (i nærheten av 50-60°C) når du tar på den?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå