Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

satelite broadband i norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm.. jeg skjønte ikke helt hva du mente, blir det 300 timer i mnd da? er man ikke oppkoblet 24 7? eller har jeg missforstått bigtime

Online150 er jo et produkt man kan få i dag, fastlinje ISDN er lansert for bedrifter men ikke for private, dog med ditt forbruk ville det anatgelig lønne seg bedriftspriser.

ja, jeg vet ikke, har ikke så mye peiling på akkurat dette, hvilken hastighet har dette online150?

Lenke til kommentar

noen har misforstått her

online150 så får man 150 timer man kan surfe for til ...500kr...

bruker du 2, eg gjentar ... 2 linjer (dobbellinje hastighet, 128kb) så har man kun 75timer til rådighet ... fordi ... jo logisk ... man er på 2 linjer

har du da 4 linjer .... som skulle bli 256kb .... så har 150/4 ... mmm kalkis ... 37,5 timer man kan vær på nett for 500kr.....

så det så

back to square one

Lenke til kommentar
noen har misforstått her

Og har man to så får man 300t for 1000kr, da begynner prisen og nærme seg det jeg vil tro prisen for IDSL-en til jara koster, vi får håpe de lanserer IDSL eller en lignende tjeneste med lavere priser for private.

Jeg skal sende dem en mail i morgen og spørre om dette.

Lenke til kommentar

300t for 1 linje ja... og surfe på 1 linje er jo superkjipt og tregt, så har man da 4 linjer så kan det tenkes at man vil fyre opp 2,3 og 4 linjer for å få fres på sakene.

300t tilsvarer

4.linjer = 3 dager i strekk

2.linjer = 6 dager i strekk

1.linje = 12 dager i strekk

og selv om tellerskritt etter oppbrukte 150t(300t) er ganske billige, så blir det fort penger for det.

Finnes alternative løsninger så er nok det å foretrekke sånn økonomisk sett.

Lenke til kommentar
Hei agvg!

Fått svar fra jara?

Ja, nå ringte produktsjefen for dette produktet meg og så langt er det ingen videreselgere som har dette produktet, det kommer kanskje produkter på markedet i løpet av senhøsten eller vinteren men det er ikke sikkert.

Det kommer ikke noe slikt produkt pr dags dato som er priset mot privatmarkedet.

Lenke til kommentar
noen har misforstått her

Og har man to så får man 300t for 1000kr, da begynner prisen og nærme seg det jeg vil tro prisen for IDSL-en til jara koster, vi får håpe de lanserer IDSL eller en lignende tjeneste med lavere priser for private.

Jeg skal sende dem en mail i morgen og spørre om dette.

Det har jeg ikke tenkt på muligheten av, men for å ha to Online150 må man vel ha to internettabonnementer/brukernavn/passord, og deretter sørge for å fordele bruken med 150 timer på hvert abonnement - det kan kanskje bli litt vanskelig?

Lenke til kommentar
Det har jeg ikke tenkt på muligheten av, men for å ha to Online150 må man vel ha to internettabonnementer/brukernavn/passord, og deretter sørge for å fordele bruken med 150 timer på hvert abonnement - det kan kanskje bli litt vanskelig?

Det finnes programvare som kan logge og varsle når man overskrider en satt grense, jeg vurderte sterk denne løsningen med to eller tre Online150 abonnementer men takk og lov kom det ADSL her i området i 2002.

Det finnes desverre ingen muliget til og fylle på så man må operere med to separate abonnementer for og få 300t.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...