Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

satelite broadband i norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

europeonline har du max 1 gig i mnd eller kan vel oppgradere til 2 eller noe sånt.. + at du må ha en ISDN eller modem til signalet som skal sendes..

Kjenner en som har dette, han er ganske fornøydt men jeg hadde aldri greid meg med 1 gig i mnd...

Men har tiscali sluttet med satelitt opplegget??

mindre enn 4000?? tiscali betalte du vel 1500 for??

nei... mulig de bygger ut Adsl her jeg bor, hvis ikke skal jeg seriøst ringte bravida eller noen folk å si at jeg har seriøse planer om å legge en lang TP kabel i strømstolpene hvis ikke de bygger ut.. og kommer til å gjøre det uansett om jeg får lov eller ikke..

ellers får jeg vel lenke meg til stortinget eller noe sånt..

Lenke til kommentar
nei... mulig de bygger ut Adsl her jeg bor, hvis ikke skal jeg seriøst ringte bravida eller noen folk å si at jeg har seriøse planer om å legge en lang TP kabel i strømstolpene hvis ikke de bygger ut.. og kommer til å gjøre det uansett om jeg får lov eller ikke..

LOL :!: :!: :!: :!: :!:

Kunne gjort det jeg også, men det ble utbygd her i vår ! menne det er på eget ansvar ! les denne annonsenog se filmen før du beger deg ut på noe oppdrag med en TP langs strøm stolpene ! :p

Endret av Lucas
Lenke til kommentar

Du har ikke lang vei til nettet når du kan bruke TP ;)

Men seriøst så vil det hjelpe og jobbe litt aktivt, det er sikkert endel som ønsker ett tilbud så interesselister med navn og nummer vil fortsatt bety endel, oppslag i lokalavisen kan også hjelpe hvis man retter kritikken mot Telenor.

Det som kan være surt er hvis sentralen er svært liten, da blir det tyngre hvis man ønsker xDSL og ikke har en lokal ISP som kan bygge ut.

Lenke til kommentar
Tror Viasat skulle fyre opp en satelitt og ha den klar til neste år :hmm: kommer til å koste endel, de holder på å teste dette systemet som skal brukes i Danmark nå.

Hei,

I Danmark? :thumbup:

Alle centraler i DK er fuldt udbygget med xDSL for flere år siden. Vanskeligt å tro at satellit-bredbånd er nogen god forretning i DK.

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
europeonline har du max 1 gig i mnd eller kan vel oppgradere til 2 eller noe sånt.. + at du må ha en ISDN eller modem til signalet som skal sendes..

Kjenner en som har dette, han er ganske fornøydt men jeg hadde aldri greid meg med 1 gig i mnd...

Men har tiscali sluttet med satelitt opplegget??

mindre enn 4000?? tiscali betalte du vel 1500 for??

jeg har 56k modem( :blush: ) å regninga er på rundt 4'000(den siste på 6'500) på tre mnd

men 1 gig i mnd tror jeg ikke blir for lite for meg, jeg sitter for det meste å spiller

jeg fant tiscali sat for et par dager siden, men ikke nå. Uansett jeg bor langt utti ødemarka, skal vedde på at før de får adsl bygd ut der er det ingen som bruker internett mere...

Lenke til kommentar

Sånn satelitt sak er ikke det beste har jeg hørt, sinnsyke ping tider og lettpåvirkelig for vær ... men på en annen side ... bedre enn analog/isdn.

ADSL har jo en rekkevidde på 3KM fra sentral +- kommer ann på kabel i bakken osv. For å sende lengre så må man ha forsterkere.

Telenor har jo gått ut og sagt at disse forsterkerene ikke er så dyre lenger som dem var i starten, så det er håp ... men fortsatt så snakker vi år.

Telenor må jo bli ferdig med første krav om utbygging ... så så mang % skal ha tilgang til breiaband innen 20xx.

Lenke til kommentar
Sånn satelitt sak er ikke det beste har jeg hørt, sinnsyke ping tider og lettpåvirkelig for vær ... men på en annen side ... bedre enn analog/isdn.

ADSL har jo en rekkevidde på 3KM fra sentral +- kommer ann på kabel i bakken osv. For å sende lengre så må man ha forsterkere.

Telenor har jo gått ut og sagt at disse forsterkerene ikke er så dyre lenger som dem var i starten, så det er håp ... men fortsatt så snakker vi år.

Telenor må jo bli ferdig med første krav om utbygging ... så så mang % skal ha tilgang til breiaband innen 20xx.

jeg har også hørt at det ikke er helt bra med tanke på vær å slikt men så lenge det fungerer supert når det er fint vær å at vi slipper å betale mere enn 4'000 pr 3 mnd så skulle det gå greit

Lenke til kommentar
skal det brukes til spilling er ikke satelitt brukbart i det hele tatt, da er faktisk dial-up mye bedre med tanke på responstiden

det er bare å smøre seg med tålmodighet og vente på bedre løsninger enn satelitt

jeg tenkte på mmorpg spill, jeg spiller ikke andre spill nei

Lenke til kommentar
jeg har også hørt at det ikke er helt bra med tanke på vær å slikt men så lenge det fungerer supert når det er fint vær å at vi slipper å betale mere enn 4'000 pr 3 mnd så skulle det gå greit

Hva med 2xonline150? da har du 300t internett i mnd for en tusenlapp via ISDN.

Dessuten kommer det muligens fastpris-ISDN i løpet av året vil jeg tro, det er lansert for bedrifter.

Lenke til kommentar

Du har ikke lang vei til nettet når du kan bruke TP ;)

Men seriøst så vil det hjelpe og jobbe litt aktivt, det er sikkert endel som ønsker ett tilbud så interesselister med navn og nummer vil fortsatt bety endel, oppslag i lokalavisen kan også hjelpe hvis man retter kritikken mot Telenor.

Det som kan være surt er hvis sentralen er svært liten, da blir det tyngre hvis man ønsker xDSL og ikke har en lokal ISP som kan bygge ut.

jadda.. har vært ute på "underskrift" tur..

å fikk enn 20-25 stk...

Har vært endel i kontakt med et firma nå (nextnet)

så de har vel 99% lovet at de skal bygge ut...

men hvis ikke: TP!!!

(hvor lang kabel kan jeg ha før jeg trenger forsterkninger??)

Lenke til kommentar

Hva med 2xonline150? da har du 300t internett i mnd for en tusenlapp via ISDN.

Dessuten kommer det muligens fastpris-ISDN i løpet av året vil jeg tro, det er lansert for bedrifter.

hmm.. jeg skjønte ikke helt hva du mente, blir det 300 timer i mnd da? er man ikke oppkoblet 24 7? eller har jeg missforstått bigtime

Lenke til kommentar
hmm.. jeg skjønte ikke helt hva du mente, blir det 300 timer i mnd da? er man ikke oppkoblet 24 7? eller har jeg missforstått bigtime

Online150 er jo et produkt man kan få i dag, fastlinje ISDN er lansert for bedrifter men ikke for private, dog med ditt forbruk ville det anatgelig lønne seg bedriftspriser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...