andreh Skrevet 14. august 2004 Rapporter Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Jeg får denne feilmld når jeg starter PCen: Award BootBLock BIOS v1.0 Copyright ©2000, Award Software, Inc. BIOS ROM checksum error Detecting floppy dive A media INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER Kommer meg ikke videre, eller inn i bios. Noen forslag? Edit: Problemet kom etter at jeg overklokket prosessoren, men på en hastighet jeg har kjørt stabilt på tidligere. Andre endringer som ble gjort rett før problemet oppsto var å installere et andre OS (suse 9.1) i tillegg til Win XP. Kan noe av dette ha noen sammenheng? For uanset ikke klokket den tilbake. åssen floppy skal jeg sette inn? Endret 22. august 2004 av andreh Lenke til kommentar
Raper Skrevet 14. august 2004 Rapporter Del Skrevet 14. august 2004 Antar at det er en Bios recovery diskett maskinen spør etter.Hadde du klargjort den på forhånd så hadde bios blitt flashet på nytt automatisk. Hadde samme problemet da jeg forsøkte å overklokke maskinen litt for mye. Har riktignok en AMI bios på min Asus hovedkort. En annen mulighet er å ta ut stikkkontakten til pcen i et halvt minutt og prøve så å reboote.Fikk det til å fungere også. Lenke til kommentar
andreh Skrevet 15. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2004 Antar at det er en Bios recovery diskett maskinen spør etter.Hadde du klargjortden på forhånd så hadde bios blitt flashet på nytt automatisk. Hadde samme problemet da jeg forsøkte å overklokke maskinen litt for mye. Har riktignok en AMI bios på min Asus hovedkort. En annen mulighet er å ta ut stikkkontakten til pcen i et halvt minutt og prøve så å reboote.Fikk det til å fungere også. kan jeg laste ned en slik recovery diskett? har prøvd med alle mulige slags bootdisker, og ingen hjelper. er det noen mulighet å resette bios til default? skjønte ikke helt den metoden med å ta ut stikkkontakten, hva hjelper det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå