sxxxe83 Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Jaja, siden denne posten ble stengt på "annet om data" så lagde jeg en ny en her... Som dere kan se på emnet, hvilken film er det egentlig. Da tenker jeg i sjangeren kult/splatter som Braindead/Bad Taste/Meet The Feebles. Som er de tøffeste splatter filmene jeg NOENSINNE har sett. Så Braindead første gang for 8 år siden, og har sett den MANGE ganger siden. Det var den første splatter filmen jeg hadde sett. Så prøvde jeg å få tak i flere filmer, men gang på gang, så fant jeg ikke noe som var bedre enn Braindead. Så klart Evil Dead Trilogy Kjempe bra, men som en "sunday picnic" i forhold til Braindead. Og så klart har jeg sett Zombie Flesheaters/The Beyond/City of The LivingDEAD. Og så klart har jeg sett Evil ED, Cannibal Holocaust/Zombie Holocaust. Mye bra selvsagt men ikke helt det samme som Braindead. Må vel også nevne noen klassikere som Night Of The Living Dead/Day Of The Dead/Dawn Of The Dead. Og NEI the dentist og pet semetary er ikke det jeg tenker på som splatter/kult... Er altså Braindead den "blodigste filmen" eller? Alle filmer nevnt har jeg sett og eier, håper på seriøse innlegg. mvh Torgeir Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Hmmm splatterfilm ja... Det er mye bra filmer innen genren faktisk! Men jeg skjønner ikke poenget ditt med hvilken film som har mest blod? Er det hvor mye blod som er i filmen som er avgjørende for hvor bra den er? Isåfall: få deg jobb eller i det minste stikk innom et slakteri...så får du oppfylt alle dine drømmer! For å svare litt på det du spør etter: Braindead er en genial film, faktisk en av Jackson's beste! (Jeg synes faktisk at The Frighteners er en skikkelig bra film jeg!) Men den er ikke det pga blodet...(selv om det er mye...) Ellers er to av mine favoritter Dawn Of The Dead og Day Of The Dead. (Hvis du har sett en totalt uklippet versjon av Day så burde du ha fått tilfredstilt blodtørsten din... :wink: ) Andre bra/mindre bra filmer innen samme genre: - The Burning - Dead Next Door - Street Trash - The Slayer - Shockwaves - Eaten Alive - Gore-Met Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Fyfaen dere er syke folk... foretrekker skytefilmer med 1 lite hull i panna, og en mann som faller i bakken i a`la doom stil jeg blodet har ikke mye for filmen å si.. Filmkvalitet = Omvendt proporsjonal med x liter blod.. beret Lenke til kommentar
pegg Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 braindead er jo ganske kuul film da Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Men Behind the Sun (1987)er jo "litt" fæl da. Lenke til kommentar
sxxxe83 Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 Quote: On 2002-04-30 19:22, RogueFreak skrev:Hmmm splatterfilm ja...Det er mye bra filmer innen genren faktisk! Men jeg skjønner ikke poenget ditt med hvilken film som har mest blod? Er det hvor mye blod som er i filmen som er avgjørende for hvor bra den er? Isåfall: få deg jobb eller i det minste stikk innom et slakteri...så får du oppfylt alle dine drømmer!For å svare litt på det du spør etter:Braindead er en genial film, faktisk en av Jackson's beste! (Jeg synes faktisk at The Frighteners er en skikkelig bra film jeg!) Men den er ikke det pga blodet...(selv om det er mye...)Ellers er to av mine favoritter Dawn Of The Dead og Day Of The Dead. (Hvis du har sett en totalt uklippet versjon av Day så burde du ha fått tilfredstilt blodtørsten din... :wink: )Andre bra/mindre bra filmer innen samme genre:- The Burning- Dead Next Door- Street Trash- The Slayer- Shockwaves- Eaten Alive- Gore-Met Nei nei. Så klart er det ikke avgjørende hvor mye blod det er i filmen for at den skal være bra.. Men jeg bare lurer på hvilken film som er den blodigste.. Er det rett og slett braindead?? For jeg har ikke sett noen filmer enda som kan måle seg med den.. Og at den er sinnsykt komisk. The Frighteners ja. Den nevnte jeg ikke opp, har den også, og den er jo rett og slett drit tøff,. Okey, day og dawn som favoritter.. Tror kanskje ikke jeg har sett en totalt uklippet version av den. hmm, må få skaffet meg :smile: Har to forskjellige versioner av Dawn of the dead da :smile: følgte med når jeg kjøpte dvd`n.. Var George A. Romero sin version og Louci Fulci sin version hvis jeg husker riktige navn da ... *tenke* *tenke* .... tror kanskje det.. Den derre Dead Next Door, tror jeg aldri jeg har sett før.. ****, har vært på utkikk etter den, så noen bilder fra den, for mange år siden, da jeg søkte etter diverse splatter filmer på internett. Og noen av bildene liknet på braindead. "Likt som da Lionel henger i tauet i foten, i stua si, og svinger frem og tilbake og tar tak i en fyr, så han faller ned og "knuses" :smile:" det liknet på den stilen.. Er den å anbefale eller ?? Må få tak i resten av de du listet opp og sett de,. "Kall oss gjerne syk og gal. Men har du litt syk humor, så er disse filmene geniale :smile: spør du meg." Lenke til kommentar
sxxxe83 Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 Quote: On 2002-04-30 22:04, Nor_Beret skrev:Fyfaen dere er syke folk...foretrekker skytefilmer med 1 lite hull i panna, og en mann som faller i bakken i a`la doom stil jeg blodet har ikke mye for filmen å si.. Filmkvalitet = Omvendt proporsjonal med x liter blod..beret hehe, nei da. Det handler bare om å ha litt syk humor. :smile: Så klart ser jeg mest på andre sjangre mest, men en splatter i ny og ne, er jo litt humør vekkende :smile: Foretrekker vanlige action/adventure/spennings filmer mest da, men, men. Smaken er som baken. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 hva med "From Dusk Till Dawn" serien, bortsett fra toeren er jo dette kongfilmer. Lenke til kommentar
sxxxe83 Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 Quote: On 2002-05-01 14:03, Noldus skrev:hva med "From Dusk Till Dawn" serien, bortsett fra toeren er jo dette kongfilmer. Ja, stemmer det. De hadde jeg helt glemt, liker nå den første best, den er vel egentlig den beste også. Og det siden Quentin Tarantino og Robert Rodriguez samarbeidet.. De andre filmene har jo ikke disse to noenting med.. Lenke til kommentar
Odden Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 verdens blodigste film må nå være hot shots 2 da.... de blinker jo på skjermen når han nærmer seg et par tusen kills ( BLOODIEST MOVIE EVER!!!) men jeg er ikke akkurat splatter fanatiker... liker evil dead 1, 2 og 3. ellers er det ikke så mange flere jeg har sett.... Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 mest blodigeste film er .. Guinea Pig II: Flower of flesh and blood Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Odden, HotShots2 er jo bare en kose-film? Den er ikke blodig. Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 hva med den som han terrorist aktige fyren i Max Payne snakka om: "...drowning in blod was cool" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå