Gå til innhold

X800 Pro vs. 9800Pro Trenger litt info om grafikk.

radivx

Anbefalte innlegg

Håper ikke dere tror jeg er sprø... Men jeg lurer på hvor stor forskjell det er på disse kortene...

Har selv et Gforce Ti4600 kort som duger supert i alt bortsett fra DX9 spill. Der vil jeg si at jeg ikke får den spillgleden jeg burde.

Som vanlig står det mellom ATI og nvidia, og Billig/Gammelt eller Dyrt/nytt.

Det fins nok at poster der Nvidia og ATI sammenliknes så det tror jeg nå at jeg skal finne ut av på egenhånd. Jeg lurer nesten mer på hvor mye MER kraft det er i et X800 kort fremfor 9800 kort... Er det verdt de 2000 kr mer du betaler for dem (de billigste 9800 kortene)?

Vil ytelsen økes merkbart fra Ti4600? Eller er det bare noe jeg forgjeves håper på?

Maskinen min består for øvrig av:

Pentium 2,4 Ghz @ 2,4 :p

ASUS P4GE-V Hovedkort

WD 200 GB 8mb cache ATA disk

1024 MB billigram @ CL2

Gainward Ti4600

Er det grafikkortet som er problemet med releativt lave fps i doom 3 og far cry eller er det resten av maskinen?

Bare lurer litt på det med Anti-aliasing også... Med 3500kr+ kortene er det mulig å skru på dette uten å oppleve en treig spilleopplevelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først bør du ta en titt på denne testen. Deretter kan du kikke litt på denne omfattende testen av diverse kort i mange spill.

Ja, det er stor forskjell på det kortet du nå har og f.eks. x800 pro. Men jeg mistenker at f.eks. den cpu´en din kan være en liten flaskehals, selv om den ikke er dårlig. I forhold til ytelse vs økonomi så kan det derfor hende at du bør ta 9800 pro, selv om x800 pro vil gi bedre ytelse selv på ditt basissystem.

Det er ikke bare grafikkortet som er avgjørende for ytelse i nye spill som Doom3, men det er likevel svært viktig.

Angående antialiasing: De nye og dyre kortene kan gjøre nytte av høyere grad av aa, men selv disse kortene kan slite i høye oppløsninger og med høy grad av aa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...