bergangster Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Tror ikke folk (og da kanskje spesielt TrulZern) skal bekymre seg så voldsom over dette tilbudet. Prix vil nok i første rekke stjele kunder fra Elkjøp og andre el-forretninger, ikke webshops, da dette er to helt forskjellige typer brukere. Webshop-brukere er IMO mer "avanserte" brukere som til en viss grad vet hva de vil ha, Elkjøp-kunder er prishunder som ofte ikke er klar over at det kan ha blitt inngått en del tvilsomme kompromisser når pcen er blitt designet... Prix/Elkjøp ol vil heller aldri kunne konkurrere på komponenter, dette er én eneste pc, og hvis introduksjonen av den på noen som helst måte truer livsgrunnlaget til en bedrift er ikke den bedriften liv laga uansett. Hvis den derimot fører til kraftig(ere) konkurranse blant store aktører på både pris og kvalitet, vel da applauderer jeg Prix! Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) noen som la merke till scart kontakten?aldri sett før, er dette noe som kan kjøpes? Ja, jeg skulle gjerne likt å ha en RGB-SCART utgang på PC'en min Rå PC til en glimrende pris, liten tvil om det. Det er vel ikke mulig å gjøre et bedre kjøp nå med mindre man bygger alt selv? Endret 14. august 2004 av snorreh Lenke til kommentar
neb Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 er det noen andre enn meg som syns den vifta på bilde til din side var enooorm.. eller var det bare meg? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Dæven, det var mye PC for lite penger. Hvordan er skjermen mon tro? (har ikke lest tråden ) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 noen som la merke till scart kontakten?aldri sett før, er dette noe som kan kjøpes? Ja, jeg skulle gjerne likt å ha en RGB-SCART utgang på PC'en min Rå PC til en glimrende pris, liten tvil om det. Det er vel ikke mulig å gjøre et bedre kjøp nå med mindre man bygger alt selv? Har bedt folk prøve her. Her er mitt forsøk (samme hovedkort? Likner på bildet...): 1x MSI K8TM-ILSRB 1x AMD Athlon 64 3000+ 1x Seagate Barracuda SATA 200GB 1x Corsair Value 512 / 400MHz 1x Sapphire Radeon 9800pro 1x Chieftec Dragon 360W 1x NEC DVD recorder Dual l. Sum: 7.547,00 + cpu vifte + tast + tv- kort + windows ++++++ ... går ikke!!!!! Lenke til kommentar
ttt Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Hvordan er skjermen mon tro? (har ikke lest tråden ) mens skjerm og høyttalere ikke er inkludert. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Oops... Vel, da er ikke prisen SÅ utrolig. Men fortsatt meget bra, og ihvertfall (!) i forhold til andre ferdig-PC-er. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Hittil ingen som har klart å levere noe tilsvarende på priser. NB. denne PC'en selges også med support. 1, 2 eller 3 års garanti? Trodde først og fremst denne PC'en ville konkurrere med El-Kjøp, Expert o.l. shops, men jeg tar nok feil iom at den ligger på et prisnivå _under_ webshops. :O Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 1 stk PCI port !! 1stk ledis plass til disker Det er sikkert fordi USB/FW brackets tar to plasser (selv om de ikke bruker PCI sporet) Så om du ofrer en eller begge, så vil du nok få PCI plassene dine... trenger du PCI plasser til noe nå for tiden da utenom lydkort? GbNIC er jo greit om et par seks mnd, men ellers så er det lite PCI som frister. Når det gjelder disker så kan du jo lett koste på deg 35,- for monteringsskinner for 3.5 i 5.25 Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Når det gjelder prisene til webshops vs. denne PC-en, så må vi huske at man slipper å bygge denne PC-en selv. Den bør egentlig bare sammenlignes med andre ferdig-PC-er, som den slår ned i støvlene så det suser. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Et utrolig tilbud. ikke noe å si på det. Skal prøve å kalkulere verdien på den på en webshop: HK: 6-700 CPU+vifte: 1600 HD:1000 RAM: 7-800 DVD-RW: 500 Skjermkort: 1800 TV-kort: 5-600 Kabbis + PSU: 500 Programvare: 800 Trådløst kort: ?? Sette sammen: minst 350 Garanti: kanskje 100-200 Ser ut som det er noen minneslots der også??... Det jeg har satt sammen nå, med de laveste prisvurderingene, er på ca. 8500,- uten Trådløst nettverkkort. Det beste med det tilbudet her, er at tilbudet speiler det som faktisk er populært. Hadde det kommet for 3 mnd. siden, hadde det sikkert blitt tatt i mot som messias. Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 er det noen andre enn meg som syns den vifta på bilde til din side var enooorm.. eller var det bare meg? Den var jævlig diger. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Et (stort) aber; er ikke SATA disk Kjipt da VIAs K8T800 ikke er den beste til PATA disker... Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 heh, detta var latterlig billig Det er som tidligere nevnt her. Denne pc-produsenten kjøper inn stort av lite, får gode priser pga dette,setter sammen til billig penge og selger billig.. genialt! Det er her Komplett ikke har sjangs... de skal ha Lagerplass til en haug med små duppeditter, kjøper ikke i SÅ store kvoter (altså høyere priser)... Men, jeg tror de fleste er enige med meg at selv om du får en ferdig-pc til en billig penge, er det faktisk en del av morroa å sette sammen pc'en selv=) Syns nå jeg hvertfal.. lærer MYE mer også! Det tenker ikke den vanlige forbrukeren så mye på da, men de fleste på forumet her er nok av typen som liker å sette tingene sammen selv. Konklusjon; Genial Eljkøp-gruser, men slår ikke "morroa" ved å mekke selv Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Personlig hadde jeg aldri kjøpt verken pc eller andre data relaterte ting i en dagligvare butikk, og jeg tror ikke dette tilbudet gjør at data butikker eller webshops mister nattesøvnen. Alle med litt sunn fornuft innabords skjønner at dette kun er et stunt Prix gjør for å få økt oppmerksomhet om butikkene sin. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 alle har vi våre meninger i alle fall... Personlig tror jeg at dette kan bli interresant, så får vi se hva responsen blir. Slik situasjonen er nå så er det ikke noe som hindrer meg i å anbefale denne maskina til enkelte som jeg kjenner Lenke til kommentar
Mio Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Jeg anbefaler heller folk til og kjøpe pc på prix enn hos Elkjøp/Expert. Denne pc'n får man i hvertfall kvalitets hardware i. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Bensinstasjoner har i årevis solgt mobiltelefoner, det har ikke ført til lavere priser på mobil hos kjedene, hvorfor skulle dette Prix påfunnet presse priser hos data forhandlere?? Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Jeg skal ta turen over på den lokale Prix butikken og ta denne maskinen i nærmere øyesyn. Tilbudet var meget bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå