tigerdip Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Greit nok, men filmen er fremdeles ikke så bra som ryktet sier. Jeg vil påstå at det er regissøren som ikke er så bra som mytene vil ha det til. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Husk at Kubrick skrev manuset samtidig som Clark skrev boken, så de er ikke helt den samme historien. Clarke skrev boken, og samtidig skrev han manuset sammen med Kubrick. Grunnen til at de er forskjellige er at noen ting passer bedre i bokform, andre som film. Greit nok, men filmen er fremdeles ikke så bra som ryktet sier. Jeg vil påstå at det er regissøren som ikke er så bra som mytene vil ha det til. Greit nok at du ikke likte den, og at du er uenig med det folk sier, men å si at folket tar feil er gjerne å ta litt hardt i. Jeg hørte myter, snakk og rykter før jeg leste boken eller så filmen, men jeg ble betatt alikevel. Om jeg likte filmen bedre fordi jeg hadde lest boken (og forsto Starchild "opplegget") vet jeg ikke, det kan jeg ikke vite. 2001 vil være en av mine favoritter, om jeg så lever til år 2150 og vi har sivilisasjoner på Mars, vil jeg fortsatt huske hvor magisk det var at Clarke kunne forutse så mye. (Jeg ville gitt mye for å kunne vært en ungdom når filmen først kom ut.) Angående Kubrick: geni. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Angående Kubrick: geni. Det er dette jeg er mest uenig i. Historien er ok, men kubrick dysser meg nesten alltid i søvne og det er jo ikke meningen er det vel ? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Angående Kubrick: geni. Det er dette jeg er mest uenig i. Historien er ok, men kubrick dysser meg nesten alltid i søvne og det er jo ikke meningen er det vel ? Jeg savner de gode, gamle dagene, da blasfemi resulterte i dødsstraff. Hvis det er eksplosjoner du mangler, sjekk ut Vin Diesel filmer. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg savner de gode, gamle dagene, da blasfemi resulterte i dødsstraff. Hvis det er eksplosjoner du mangler, sjekk ut Vin Diesel filmer. Aldri hatt noe stort behov for eksplosjoner i enhver film jeg ser. Har du sett Eureka (japansk s/h litt over fire timer), den var dritbra selv om det ikke skjedde halvparten så mye som i en Kubrick film. Jeg syns bare Kubrick er utrolig oppskrytt. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Angående Kubrick: geni. Det er dette jeg er mest uenig i. Historien er ok, men kubrick dysser meg nesten alltid i søvne og det er jo ikke meningen er det vel ? Meningen er heller ikke at du bare skal stirre tomt på skjermen og regne med å få en god filmopplevelse med hjernen i dvalemodus. Du må være mer aktiv i SC filmer. Kubrick er en av (den?) beste filmskaperene noen sinne. Har du fått med deg FMJ? En av de beste filmene jeg vet om... det er så mange mange mange måter du kan tolke den filmen og det de sier på. Det er det som er bra med Kubrick filmer... etter at du har sett en så kan du skru av TV'en, legge deg bakover i sofaen og bare tenke i mange timer. Siden alt i filmene hans kan tolkes på så mange måter så kan du trekke paralleller mellom det ene og det andre og spekulere og drømme og skrive avhandlinger om de og lage tråder på diskusjonsforum om de. EDIT: Detaljer, detaljer, detaljer, detaljer. Legger du merke til en spessiell detalj i en SC film så kan du vedde ukelønna di på at det ligger en dypere mening bak den. Endret 5. september 2004 av Gunnar_ Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Er filmen vært å se på? Absolutt!! Genail film! Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Meningen er heller ikke at du bare skal stirre tomt på skjermen og regne med å få en god filmopplevelse med hjernen i dvalemodus. Du må være mer aktiv i SC filmer. Åja ! er det sånn det fungerer ! Dyp ? Ja hvis du ikke er så vant til å tenke selv...... FMJ ? Full metal jacket ? Den er ok. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 2001 var et mesterverk, en av de beste gjennom tidene(synes jeg) Men jeg må si at hele filmen tok en merkelig å absurd vending mot slutten(sikkert de der starchilds dere snakker om) Ikke kubrics beste, men helt klart ikke den verste Men nå ble det ikke helt slik han "forutså" i 2001 da Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 FMJ ? Full metal jacket ? Den er ok. OK? OK?!?!?!? Jeeees Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå