Gå til innhold

kritikk til en webside..

Anbefalte innlegg

noen vil kansje si det er litt tidlig å legge ut siden allerede nå men jeg vil gjerne høre hva dere syntes om den for jeg går videre.

dette er min første side med css og divs, faktisk den første siden jeg har _skrevet_ koden til også. alt det andre har vært tabell design i dreamweawer uten en gang å se på koden.

jeg laget min første div tidligere i dag så jeg syntes faktisk jeg har kommet ganske langt med den :) .

nå er det bare "cemo" (altså min del av siden) som jeg har gjort noe med, så ikke bry dere med å klikke på de andre :p

jeg kunne trengt noen tips eller kritikk på:

-designet

-bugs

-innholdet.. er det intresangt?

-koden??

btw, jeg har ikke laget menyene helt selv, fant de på en side.

så proff er jeg ikke enda :p

og til dere som kansje mener jeg bør "fylle på med lipsum":

det skal ikke bli noe tekst på siden, det skal være et slags bildegalleri.

siden

Endret av N*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sent, men here goes;

• Det er noe mellomrom mellom toppen og før bakgrunnsbildet begynner, det må vekk..
  • Siden avsluttes veldig brått. Kan bli triksent å fikse noe på, da du bruker den typen bilder..
  • Heftige bilder.. :thumbs:
  • Gjorde seg ikke helt med de røde strekene helt ut til venstre.. Avslutt dem før, eller fjern dem helt (da må BGen der bildene er også byttes)
  • Det feltet til høyre i "hovedfeltet" (der med rød skrift og noe tegn) må gjøres noe med.. Er de tegnene noe logo ellerno..?
  • "This page is valid.." er i en for lys farge.. Går for mye inn i bakgrunnen, og kan lett bli vanskelig å lese.
  • Menyen må fikses. Den er tydeligvis midlertidig, noe som er bra.
  • Når det gjelder koden, så får andre kommentere den, eneste jeg skummet over var " " inni masse <hX>'er, det er vel ikke nødvendig..? (evt fikses på annen måte)
  • Du bør kanskje sjekke ut litt PHP Include..
  • Hvordan siden ser ut i FireFox (0.8), gidder jeg ikke forklare mer enn; Det ser ikke ut..:)

Uansett, godt utgangspunkt, all honnør for at du lærer deg HTML og CSS, øvelse gjør mester.. :w00t:

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Siden ser helt totalt ræva ut i FireFox, bare slik at du vet det. Og, det heter "HTML 4.01 Transitional", ikke "Traditional".

Jeg synes også at siden ble veldig heftig, og de tentaklene eller hva det enn er, trakk all oppmerksomheten.

Boksen i midten passa ikke inn, det samme med menyen. Men som sagt, det er rimelig vanskelig å få et inntrykk av hvordan siden skal se ut når den ser ut som den gjør i FF.

Ellers er jeg helt enig med Marvil på alle punkter.

Lenke til kommentar
Siden ser helt totalt ræva ut i FireFox, bare slik at du vet det. Og, det heter "HTML 4.01 Transitional", ikke "Traditional".

byttet til Transitional nå, men har du screenshot? jeg ser ikke noen bugs i firefox.

Boksen i midten passa ikke inn, det samme med menyen.

hmm.. jeg skal prøve å finne på noe. hva tror du kunne passet inn da?

Det er noe mellomrom mellom toppen og før bakgrunnsbildet begynner, det må vekk..

har tenkt på å flytte hele siden helt opp i venstre hjørne men det er jo som sagt første gang jeg skriver kode så jeg aner ikke hvordan man gjør det.

Men, det er en ting som slår meg:

Hva skjer hvis du har mer tekst enn det du har laget plass til?

Du bør kanskje tegne bildet til venstre slik at det kan "tiles" (repetere nedover..

det blir ikke noe problem. det skal ikke bli mer tekst enn et par linjer. hvis du ser her så er det sånn det blir når det kommer fler bilder en det er plass til nedover.

skal se om jeg finner på noe lurt i fireworks nå :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er noe mellomrom mellom toppen og før bakgrunnsbildet begynner, det må vekk..

har tenkt på å flytte hele siden helt opp i venstre hjørne men det er jo som sagt første gang jeg skriver kode så jeg aner ikke hvordan man gjør det.

Prøv å legg til;

* {
margin: 0;
padding: 0;
}

i CSS-fila..

Lenke til kommentar
Menyen må fikses. Den er tydeligvis midlertidig, noe som er bra.

noen idèr om hva jeg kan gjøre med den?
Du bør kanskje sjekke ut litt PHP Include..

hva er det og hvorfor burde jeg det?

Er det du som har laga grafikken?

ja :)

Er det du som har tegnet de bildene?

ja (det som er under "cemo",gosh er en annen)

Endret av N*
Lenke til kommentar
Artikkel om PHP Include, på Programmer.no av jorgis..

hmm.. skjønner ikke helt hvorfor jeg bør bruke det :dontgetit:

PHP-includes er praktiske, og gjør det lettere for deg å tilpasse designet senere,

ettersom du bare forandrer på én side istedenfor 20. Det blir også enklere å holde

styr på innholdet og lettere å kategorisere en side. Alternativ til frames og andre

dårlige metoder for å organisere innhold. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...