Gå til innhold

Maskinen starter ikke

Han Derre

Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg vet det har vært skrevet mange tråder om dette temaet, men jeg har ikke blitt noe klokere for det.

Jeg har flyttet over harddiskene fra forrige maskin samt DVD-ROM'en. Når jeg fyrte opp den nye pc'en (som dere ser delene til i profilen min, bortsett fra Raptoren som ikke er installert enda) så skjedde det ingen ting. Lampa på hovedkortet lyser, harddisken fyrer opp og lager de karakteristiske lydene du hører helt frem til skjermen skal tennes, men så blir den helt stille, kjølevifta starter, inn-og utsugs-viftene starter men rambrikkene viser ingen tegn til akitivitet. Rambrikkene er de fra Corsair med led's som viser aktiviteten til brikkene. Alle delene i profilen min er splitter nye. Hovedkortet ble kjøpt på lagersalget til en nettbutikk rktignok og kom uten manual, drivere og programvare, men pc'en skulle da allikevel i hvertfall kunne komme såpass langt i POST at jeg kom inn i BIOS? Noen som har noen gode råd? Jeg har fulgt alle rådene i tråden til pcgutten som ligger som sticky så jeg frykter at en eller flere av komponentene er blåst.

Det jeg har forsøkt er:

* Tilbakestille BIOS ved å flytte på jumperen, vente 10 sek. og sette den på rett plass igjen.

* Flytte posisjonen til Rambrikkene fra pos. 1 og 3 til 2 og 4.

* Forsøkt bare en Rambrikke

* Koblet fra alt annet enn systemdisk

* Sjekket og re-sjekket alle tilkoblinger

* Kontrollert at master og slave er riktig på mine 3 harddisker samt DVD-Rom

Hva mer kan jeg gjøre for å finne ut om problemet ligger i prosessoren, rambrikkene eller hovedkortet? Kan det også være feil andre steder? Håper på svar som hjelper meg å få løpt i gang pc'en min!

MVH

Han Derre

PS! Om innlegget mitt virker noe rotete så skylder jeg på at klokka nå er 4 om morgenen og jeg er sliten i hue og trøtt som f......

:sleep:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...