SvennAndre Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Hva er egentlig det RÅESTE innen luftkjøling? Drit i penga, så lenge en vanlig dødelig kan kjøpe det.. Uber kraftig kjøling, men også stille, finnes det? Er dritt lei dårlig temp. på cpu og bråk fra vifta, etter å ha sittet med derre vifta som ser ut som en flymotor og som bråker like ille.. På laveste hastighet høres den nesten ikke, men da er ytelsen likeså.. Så, alle svar mottakes med takk! Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Thermalright SP-94 med en bråkete 92mm vifte som flytter utrolig mye luft tror jeg vil kjøle veldig bra. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 hvis pengene ikke er så farlig så gå for vann/gass kjøling? Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Jeg har hørt at de nye jet-motorene til airbus kjøler temmelig bra...¨ På tide å legge seg snart... http://overklokking.no/cooling/cpuvifter/index.html de har jo testet et par, men spørs vel hvilket system du har? Endret 14. august 2004 av Hurley Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 reeeeg: Vil ikke ha noe bråkete.. Dr.X: Vil ikke ha vannkjøling enda.. Hurley: Har intel 2.8Ghz, skal se litt på dem. Lenke til kommentar
e_rik Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 reeeeg: Vil ikke ha noe bråkete.. Dr.X: Vil ikke ha vannkjøling enda.. Hurley: Har intel 2.8Ghz, skal se litt på dem. Hvis du ikke vil ha no bråkete kan du ikke få det råeste inne luftkjøling Men Thermalright sp-94 og Papst 72m³/time 28 dB eller Papst 61m³/time 23 dB burde funke bra bra sammen Men husk og kjøp en tube Artic Silver 5 hvis du ikke har Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 reeeeg: Vil ikke ha noe bråkete.. Dr.X: Vil ikke ha vannkjøling enda.. Hurley: Har intel 2.8Ghz, skal se litt på dem. Hvis du ikke vil ha no bråkete kan du ikke få det råeste inne luftkjøling Men Thermalright sp-94 og Papst 72m³/time 28 dB eller Papst 61m³/time 23 dB burde funke bra bra sammen Men husk og kjøp en tube Artic Silver 5 hvis du ikke har Nei, såklart.. Men dere skjønte hva jeg mener.. Har tittet litt på den ribba der ja.. Flere forslag? Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 tja, noen hovedkort går det ann å stille viftefart(3pins som er kobla til hk) i windows med speedfan. jeg gjør det og det fungerer som en drøm(papst vifte på 3700rpm(?) std ned til 2600rpm på minimum uten at den stopper), blir det for varmt(sjeldent) setter jeg bare vifta på maks. (jeg har thermalright SLK900). SP94 + papst vifte er rå og deilig kombo imho Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Tror Thermalright SP-94 er den ubestridt beste kjøleribben på markedet. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) en dert slik http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ASAS535G med en slik på http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX478V så denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FA80120CL under denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=4412FGM kanskje bytte ut vifta med en som er litt mer lydløs.. Endret 14. august 2004 av Natrium Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Kanskje den nye til Thermalright er bedre, den for 120 mm. vifte? XenZor Lenke til kommentar
CreapingDeath Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 (endret) Jeg leter etter Socket A kjøler, og da er det 2stk eg har sett på tidligere. Ene er den swiftech'en og den andre er den ThermalRight SLK947U (står det i mine notater, finner den ikke helt i farten et sted) Har fryktelig lyst på den swift'en egentlig .... men til det egentlige spørsmålet. Vi pleier jo å montere en vifte på toppen som BLÅSER NED PÅ KJØLEREN .... men hva om jeg gjorde det motsatte ... satte på en vifte SOM SUGER FRA KJØLEREN, og ut i en sånn tunnel sak ... En slik en Eg tviler på at jeg oppnår samme effekt ... men har noen "forsket" på dette? Grunnen jeg spør er å få den varme luften ut av kabinettet på best mulig måte. Dell tror jeg benytter seg av en sånn .... eller blåser de og ned på kjøler? hmm må dobbeltsjekke Endret 15. august 2004 av CreapingDeath Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Skulle tro det ville bli bedre kjøling om du bruker en slik funnel, men blåser den kalde lufta utenfra ned på kjøleren. Det vil jo føre til at lufta som blåses gjennom kjøleren er kaldere enn om du bruker varmluft fra kabinettet. XenZor Lenke til kommentar
CreapingDeath Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Det er hvertfall sant. Men her er mitt problem... Eg forsøker jo å bygge en stille pc, og min PSU er en MIST sak, temp styrt. Og den skrur jo opp turtallet sitt hvis det blir for varmt inne i kabinettet. Siden jeg er nødt til å kjøre vifta så sakte at den ikke bråker så vil lufta i kabinettet bli varmere. ...derfor vil jeg ha den lufta ut, for da er det bare skjermkort og hdd som lager noe særlig med varme i boksen. Og en vifte i bakkant av kabinett blir jo 1 vifte ekstra + at den yter dårligt fordi den suger ut generell varme fra kabinettet. Bedre enn ingenting, men eg vil et skritt videre nå... Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 (endret) Forstår jeg deg riktig, så har du en kabinettvifte i bakkant av tårnet fra før? Hva med å snu den vifta du har til å blåse inn, og så setter du en vifte på kjøleblokka di som suger lufta gjennom blokka og ut av rårnet? Det er jo bare å prøve. Edit: Tror de råeste luftkjølerenne ofte trenger litt trykk for å yte bra. Dette vil jo føre til at de ikke kjøler noe særlig bra derom du setter på ei svak vifte. Det er tilfelle med SLK-900 som jeg har selv. Endret 15. august 2004 av XenZor Lenke til kommentar
CreapingDeath Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 få kabinettvifta (i bakkant ja) til å blåse luft inn i kabinettet, og få cpu vifta til å suge igjennom blokka? ..hmm interessang teori, får rigge meg med temp.måler en av dagene. Har bestillt no deler fra komplett så jeg kan vente til da med å klø nedi boksen hmm hmm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå