Teddybjørn Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Skal sette opp server nå, 500mhz med et gamelt hovedkort og ellers mye dritt. Hvilket OP skal jeg velge? Det skalvere en slags sjef for mindre lan og litt større (opptil 25 PC-er) Veit at det går an å sende lag å sånt...det må gå an fra det OP jeg skal ha (Må gjerne være Linux!) :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: [ Denne Melding var redigert av: zorm på 2002-04-30 18:53 ] Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 FreeBSD vil vel være greit til det formålet vil jeg si.. Pokker så stabilt hvis det settes opp rett. Ganske så enkelt også :smile: Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 Hvor laster jeg det ned da? Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 http://www.freebsd.org . får iso'er stort sett overalt.. Hvis du vil lage din egen iso av det helt nyeste sourcetreet går til du ftp://releng4.freebsd.org tror jeg :smile: (husker ikke helt hvor det ligger da) hehe.. Lenke til kommentar
Zofuzz Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Sjekk http://www.freebsd.org, der ligger det iso filer. Bare brenn ut de og boot fra CD'n. Tips: Hvis du har "spesiellt" hardware oppsett så kan det hende at generic kernelen til FreeBSD ikke støtter alt av hardware uten er rekompilering. Les litt dokumentasjon på freebsd.org hvis du er ny. Kom fra Linux og FreeBSD var overaskende enkelt etter alt det skremmende kompliserte jeg har hørt. Hvis du ikke er fornøyd med FreeBSD så ta en titt på Slackware Linux (www.slackware.com) som også er helt utrolig bra. Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 er det en direkte addresse? jeg er ikke så god i engelsk :sad: (Men da sier dere vel bare at jeg ikke kan ha det OP fordi det er på engelsk :sad: Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 ftp://ftp.no.freebsd.org/bsd/unix/FreeBSD...ISO-IMAGES/4.5/ :smile: last ned vartfall install iso'en.. sikkert greit med de andre og.. da får du gjerne med en del unødvendig og men Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 ok.laster ned nå... hastighet på 157kb/s 250kb/s Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 er dette det beste alternativet for å sette opp server? Virker som alle her var enige :smile: _________________ Abit KG7-lite hovedkort AMD Athlon Thunderbird 1,4Ghz MSI Geforce 4 mx440 INO breidband, 1,7mb/s - 600kb/s Masse vifter [ Denne Melding var redigert av: zorm på 2002-04-30 19:04 ] Lenke til kommentar
chma Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 med mindre du spar opp en del penger for en ms server er dette en god løsning Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Quote: On 2002-04-30 18:32, zorm skrev:Skal sette opp server nå, 500mhz med et gamelt hovedkort og ellers mye dritt.Hvilket OP skal jeg velge? Det skalvere en slags sjef for mindre lan og litt større (opptil 25 PC-er)Veit at det går an å sende lag å sånt...det må gå an fra det OP jeg skal ha Hva mener du med at det skal være en slags sjef for ett lan? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 nesten hvilket-som-helst *nix OS er et bra valg Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 Med sjef mener jeg at den ikke er likegyldig som de anddre men at de andre må være stilt opp mot denne serveren(viss det går an) Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 Er det lett å sette Windows XP eller 98SE opp som server? Hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Windows XP er litt "light" som server etter min mening, ingen DHCP eller DFS. Windows 2000 server bruker jeg, her er alt som trengs, inkl grafisk terminal server og kompatiblitet med spill og programvare den skal bruke. Tar mye mindre tid enn linux (hvertfall om du ikke er ruttis i linux). Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 Det er XP pro jeg har... Hva skal jeg gjøre for å sette den opp som server? Lenke til kommentar
druid Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 hvorfor i det heletatt vurdere M$, det tar unødvendige mengder plass, tar ekstreme mengder maskin kraft bare for og holde seg selv gående.... bruk heller et unix basert system (linux eller *BSD) de kan jobbe akkurat det du vil at de skal jobbe med (dhcp, dns, smb eller hva det det måtte være) tar kanskje litt mer tid å sette opp hvis du ikke er vant til disse systemene, men tenk hvor mye mer fornøyd du blir når du har satt det opp selv, og samtidig ha FULL kontroll over OSet [ Denne Melding var redigert av: druid på 2002-05-01 16:07 ] Lenke til kommentar
Legoraider Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Vær grei da... Skal dere sette denne mannen til og lære seg linux share med windows maskiner,samba og hele pakken. Dere må roe dere litt, gi mannen en enkel og grei nt4 box den er super enkel og administrere, man logger seg rett inn i domenet,(ikke xp home da). derreter kan man laste inn administrative tools på din egenmaskin, og styre det meste herifra. Bruke også en et program for fjernstyring av den andre maskinen så har du full kontroll fra din egen maskin. Denne boksen med dette oppsettet kan du hjemme på loftet den er stabil og fin så lenge det er kompatibel hardware og software. det sjekker du best på Http://microsoft.com/hcl Denne løsningen er det enkleste og letteste. Nt servere er det ikke vanskelig og få tak i billig nå. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 JEg ville gått for en unix-server. Kan ikke dritten selv, men man lærer jo... Hvis den skal være sjefs-server på lan er det jo mye kulere å kunne brife med at den kjører unix, da får du høyere respekt fra n00bs også. Alle kan jo Windoze... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå