Gå til innhold

klokking av athlon 64 3000+

jke

Anbefalte innlegg

har en amd athlon 64 3000+ som jeg vil klokke.jeg begynte med at jeg stilte fsb til 205.så når jeg stilte den til 210 startet ikke maskinen.Da tok jeg ned ram hastigheten og prøvde videre.da gikk det helt til jeg kom til 220.Må jeg øke volten eller?jeg kan kjøre på 219mhz.Men en ting jeg merket var at jeg fikk mer poeng i aquamark med 205mhz på fsb og rammen på ddr400 enn med 219 fsb og rammen står på 182mhz.Noen tips til hva jeg kan gjøre?Har ikke noe pci eller agp lock så vil det skade annen maskinvare med disse hastighetene?har msi k8tneo fis2r hk,en 512mb pc 3200 corsair og en 512 mb kingston pc 3200

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

msi k8n neo FSR har da både agp og pci lås. Har selv det hvoedkortet. Når jeg klokket det, så satt jeg rammen på 166, og kjørte fsb opp til...240... så fikk jeg 10*240=2400 mhz, og rammen kjørte da på 200(400). Og det var klokkestabilt, men måtte klokke ned igjen nå nårvarmen tok over oslo. Så når det blir litt kaldere igjen, så er det opp igjen:D

Lenke til kommentar
msi k8n neo FSR har da både agp og pci lås. Har selv det hvoedkortet. Når jeg klokket det, så satt jeg rammen på 166, og kjørte fsb opp til...240... så fikk jeg 10*240=2400 mhz, og rammen kjørte da på 200(400). Og det var klokkestabilt, men måtte klokke ned igjen nå nårvarmen tok over oslo. Så når det blir litt kaldere igjen, så er det opp igjen:D

åh!? :dontgetit: Hvor i bios ligger den da og hav heter den?har ikke funnet den.Skrudde opp vcore til 1.525 og klokket opp 1mhz.Men når eg klokket mer fikk eg artifacts på skjermen.

Lenke til kommentar

Har sjekket igjen og finner ingen pci og agp lock.I 3dmark får jeg 1000 poeng dårligere med fsb på 220 og ram på 183.Det går bedre på fsb 205 oh ram 200 eller noe.Er det ram hastigheten som sinker meg?

Jeg skrudde ned til fsb 209 og ram på ddr400 og har fortsatt bare 11000 i 3dmark.Irriterende for jeg hadde 12000 før :( Har sittet i x800 igjen(hadde 9800pro før)og kan det være driverne sin feil?Men er det noen som har tips til klokkingen hvor jeg stopper på over 220 for jeg får artifacts?Noen som vet om jeg har sånn greie på hovedkortet at jeg kan stille på ram uavhengig av fsb?Kan jeg klokke ramen lengre hvis jeg tar opp vcore på den?

Endret av jke
Lenke til kommentar

Siden du får 1000 poeng mindre her, så er det noe at du bare kjører rammen på 183 tror jeg. Prøv å kom deg opp til 240 på FSB, for da kjører rammen din på 200. Det jeg gjør. Men det er agp/pci lås på hovedkortet mitt.. Det er det på alle Nf3 250 hovedkort.

Dette gjorde jeg steg for steg:

1. Satt opp vcore til 1,6

2. Satt rammen til 166

3. Kjørte opp fsb med 5 mhz av gangen fram til 240

4. Passa på temp hele tiden slik at den ikke kom over 70 grader.

5. FERDIG

Kom opp på fsb=250 og rammen da på 210. Men her ble cpu 75 grader, og det ble for varmt for meg. Skal bytte cpu-kjøler snart og slenge på litt AS5, så blir det nok litt bedre temperaturer.

Men det er jo ikke sikkert at du er like heldig. Nå skal det være sagt at jeg hadde Load-temperatur på 70 grader under Prime når jeg kjørte på 2400mhz. Så nå har jeg klokket ned pga VARME dager her i oslo. Men når det blir litt kjøligere så er det rett opp igjen:D Men pass på temperaturen din.

Lenke til kommentar
Siden du får 1000 poeng mindre her, så er det noe at du bare kjører rammen på 183 tror jeg. Prøv å kom deg opp til 240 på FSB, for da kjører rammen din på 200. Det jeg gjør. Men det er agp/pci lås på hovedkortet mitt.. Det er det på alle Nf3 250 hovedkort.

Dette gjorde jeg steg for steg:

1. Satt opp vcore til 1,6

2. Satt rammen til 166

3. Kjørte opp fsb med 5 mhz av gangen fram til 240

4. Passa på temp hele tiden slik at den ikke kom over 70 grader.

5. FERDIG

Kom opp på fsb=250 og rammen da på 210. Men her ble cpu 75 grader, og det ble for varmt for meg. Skal bytte cpu-kjøler snart og slenge på litt AS5, så blir det nok litt bedre temperaturer.

Men det er jo ikke sikkert at du er like heldig. Nå skal det være sagt at jeg hadde Load-temperatur på 70 grader under Prime når jeg kjørte på 2400mhz. Så nå har jeg klokket ned pga VARME dager her i oslo. Men når det blir litt kjøligere så er det rett opp igjen:D Men pass på temperaturen din.

Har ikke nforce 3!Har noeVIA kt800.Men jeg klokket ned til d samme som jeg hadde når jeg fikk 12000poeng.og får fortsatt 11000 så jeg tror kanskje det er driverne

Lenke til kommentar

Sorry... Så NÅ at du hadde k8 T og ikke k8 N... hmmms.. den var kjedelig.

Men etter det jeg har forstått så er ikke den manglende låsen ett problem før du kommer veldig høyt opp i FSB. Også er det vel noen bioser som låser de for deg likevel... Skal se om jeg finner ut av det jeg i løpet av dagen:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...