Gå til innhold

Trenger ny PSU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spurte egentlig om denne strømforsyningen var bra. Vet at det muligens er overkill, men den så utrolig stilig ut, og siden jeg skal casemodde den så har jeg halve jobben gjort siden kablene er fine slik de er. :roll:

Prisen bryr jeg meg egentlig ikke om, mest om den er bra :)

Lenke til kommentar

Javel hanssen , har du prøvd å maxe en xp mobile barton overklokk med en 360w med 16A på +12v .

En PSU bør holdes under 70% max last for å opprettholde best effektivitet og mest mulig stabile spenninger .

Tre uavhengige linjer er også bra (det er det kun på litt dyrere modeller med høy effekt)

Bluemoon , den er veldig bra .

....

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Javel hanssen , har du prøvd å maxe en xp mobile barton oveklokk med en 360w med 16A på +12v .

En PSU bør holdes under 70% max last for å opprettholde best effektivitet og mest mulig stabile spenninger .

Tre uavhengige linjer er også bra (det er det kun på litt dyrere modeller med høy effekt)

Bluemoon , den er veldig bra .

....

aha, her har vi en som støtter meg hehe :w00t: så du anbefaller denne PSU'en eller?

Endret av BlueMoon
Lenke til kommentar

Jeg burde muligens legge til det jeg kommer til å brukke PC'en til.

-Vannkjølling (Vannpumpe og radiator med 3stk. 120 mm vifter (viftene var kansje ikke særlig bra, men tok det som laget minst støy).

- HK med Amd 64, 1/2 GB ram, PCIe (når A64 HK'er kommer med PCIe så klart)

- (skjermkort som er "best" på markedet når jeg får kjøpt delene)

- 1 floppy stasjon

- 1 kamera kort leser

- 2stk 5,25 enheter

- div. sys 5,25 enheter (temp måling f.eks)

- 2 stk S-ATA disker

- 4/6 stk 80mm vifter (De som sitter i Lian Li PC70)

- kald katode, div lys og led's (case mod stuff)

kommer til å klokke CPU, ram og GFX kort så kommer nok til å trekke mer strøm da.

(delene til PC'en kjøper jeg etter jeg har kjøpt vannkjølings delene, kabinett og div lys/leds og slikt, Casemoder først. Har kjøpt kabinett og vannkjøling så mangler bare lys, ordnes i løppet ev de neste dagene.)

Endret av BlueMoon
Lenke til kommentar
Hvis du har tenkt å bruke mye penger på en pen psu, anbefaler jeg purepower butterfly, samme merke sikkert samme psu bare med mindre watt.

http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=16531

Det var et bra forslag, men det er noen ting som bør tenkes over, altså jeg vurderer støy som en viktig faktor, jeg ønsker minst mulig støy fra PSU'en, viftene i den PSU'en jeg valgte gir bare 17dBA~30dBA i lyd, mens den du fåreslo ga 17dBA~45dBA. Dessuten er det et annet problem med den PSU'en du fåreslo, den bytter farge (lys) tilfeldig, altså jeg ønsker ikke at PC'en min skal se ut som et hore hus hehe :p , skal bare ha blått lys i PC'en :) (smak sak)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...