BlueMoon Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) På tide med en ny PSU før jeg oppgraderer PC'en min, PSU'en må klare en god del. jeg har vurdert denne, hva syns dere om den, er den noe å satse på? Noen som har et bedre forslag enn denne? Endret 13. august 2004 av BlueMoon Lenke til kommentar
Raper Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) 560W?Har du virkelig bruk for så mye?Har selv en Enermax 360W og jeg har mye rart koblet til maskinen og en god del inne i den også. Har gått og lurt på å kjøpe en Fortron 400W men da bare for å få en 120mm vifte for å få mindre støy fra pcen. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FSP40060PN Endret 13. august 2004 av Raper Lenke til kommentar
Raper Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 q-tec?Ja den er vel av god kvalitet?Eller?Haha Lenke til kommentar
hanssen59 Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Ikke for å kaste skår i gleden, men denne får du aldri utnyttet. En ordinær strømforsyning med 360W er maks hva du trenger. Kjøp heller minne for pengene. Du finner gode priser både hos Pc-kirurgen og kompeltt. Lenke til kommentar
hanssen59 Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Skulle være: pc-kirurgen og komplett... Lenke til kommentar
BlueMoon Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Jeg spurte egentlig om denne strømforsyningen var bra. Vet at det muligens er overkill, men den så utrolig stilig ut, og siden jeg skal casemodde den så har jeg halve jobben gjort siden kablene er fine slik de er. Prisen bryr jeg meg egentlig ikke om, mest om den er bra Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Javel hanssen , har du prøvd å maxe en xp mobile barton overklokk med en 360w med 16A på +12v . En PSU bør holdes under 70% max last for å opprettholde best effektivitet og mest mulig stabile spenninger . Tre uavhengige linjer er også bra (det er det kun på litt dyrere modeller med høy effekt) Bluemoon , den er veldig bra . .... Endret 14. august 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
BlueMoon Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Javel hanssen , har du prøvd å maxe en xp mobile barton oveklokk med en 360w med 16A på +12v .En PSU bør holdes under 70% max last for å opprettholde best effektivitet og mest mulig stabile spenninger . Tre uavhengige linjer er også bra (det er det kun på litt dyrere modeller med høy effekt) Bluemoon , den er veldig bra . .... aha, her har vi en som støtter meg hehe så du anbefaller denne PSU'en eller? Endret 14. august 2004 av BlueMoon Lenke til kommentar
kenthaman Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Skulle være: pc-kirurgen og komplett... Det finnes en edit knapp. Bare husk å bruke den neste gang Lenke til kommentar
hanssen59 Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Var nå ikke vondt ment da. Har litt erfaring med pc'er og hvis du kjører mye vifter og lys, så må nok styrken vurderes. Hovedkort med utstyr trenger ikke mer enn en 360w strømforsyning i dag. Tro meg. jeg har prøvd mye rart... Lenke til kommentar
BlueMoon Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Jeg burde muligens legge til det jeg kommer til å brukke PC'en til. -Vannkjølling (Vannpumpe og radiator med 3stk. 120 mm vifter (viftene var kansje ikke særlig bra, men tok det som laget minst støy). - HK med Amd 64, 1/2 GB ram, PCIe (når A64 HK'er kommer med PCIe så klart) - (skjermkort som er "best" på markedet når jeg får kjøpt delene) - 1 floppy stasjon - 1 kamera kort leser - 2stk 5,25 enheter - div. sys 5,25 enheter (temp måling f.eks) - 2 stk S-ATA disker - 4/6 stk 80mm vifter (De som sitter i Lian Li PC70) - kald katode, div lys og led's (case mod stuff) kommer til å klokke CPU, ram og GFX kort så kommer nok til å trekke mer strøm da. (delene til PC'en kjøper jeg etter jeg har kjøpt vannkjølings delene, kabinett og div lys/leds og slikt, Casemoder først. Har kjøpt kabinett og vannkjøling så mangler bare lys, ordnes i løppet ev de neste dagene.) Endret 14. august 2004 av BlueMoon Lenke til kommentar
hanssen59 Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Dette ble noe annet... Legger meg flat her. Lenke til kommentar
insider Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 ville anbefale den pcu'en til ditt system det er en meget bra psu Lenke til kommentar
Innos Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Hvis du har tenkt å bruke mye penger på en pen psu, anbefaler jeg purepower butterfly, samme merke sikkert samme psu bare med mindre watt. http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=16531 Lenke til kommentar
BlueMoon Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Hvis du har tenkt å bruke mye penger på en pen psu, anbefaler jeg purepower butterfly, samme merke sikkert samme psu bare med mindre watt. http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=16531 Det var et bra forslag, men det er noen ting som bør tenkes over, altså jeg vurderer støy som en viktig faktor, jeg ønsker minst mulig støy fra PSU'en, viftene i den PSU'en jeg valgte gir bare 17dBA~30dBA i lyd, mens den du fåreslo ga 17dBA~45dBA. Dessuten er det et annet problem med den PSU'en du fåreslo, den bytter farge (lys) tilfeldig, altså jeg ønsker ikke at PC'en min skal se ut som et hore hus hehe , skal bare ha blått lys i PC'en (smak sak) Lenke til kommentar
pæren Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Kan jo også gå ned et hakk, til denne... Mye mer for pengene, har denve psuen selv og den fungerer upåklagelig. Men bevares, dersom prisen ikke betyr noe er det jo bare å klinke til med toppmodellen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå