Gå til innhold

Geforce 6800 GT og Doom3 problem

MacBain

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp mitt Gainward GeForce 6800 GT og hadde sett frem til å kjøre Doom3 glatt på 1024+768 med "high" innstilling, men det hakker ganske mye,

særlig under "duellene".

Må ned i 800x600 får at det skal kjøre brukbart, dette kan jo ikke være riktig.

Andre eldre spill som f.eks Grand Prix 4 kjører også ekstemt dårlig.

Er jo ganske frustrerende med ett så bra skjermkort.

Hva kan dette skyldes, noen som har løsningsforslag?

Min maskin:

P4 2.8Mhz

MSI 875P NEO-FISR

Gainward GeForce 6800 GT

2x256 MB Corsair 3200

Eizo FlexScan L565

Har forøverig installert de nyeste driverene fra nVidia uten at det hjalp  :(

Du bør kjøpe minst 512 MB ram til.

*rister oppgitt med hodet* :thumbdown:

Så du mener at det eneste problemet her er at han har for lite RAM?

Du burde heller gjøre hjemmeleksa di før du gir noen andre tips igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ser ut som noen 6800 kort har problemer i doom 3:

http://www.tomshardware.com/hardnews/20040804_195824.html

Merka den buggen på kroppen ja, for å si det sånn. Helt syk bug da. Det er som det står på toms, at det er kun på noen deler av bretta, samt når imps skyter fireballs eller når det er andre "flammeanimasjoner".

Helt sykt :p

Men det er jo neppe det som er problemet her da, ettersom det er flere spill enn D3..

512 MB holder til D3, om man bare skal kjøre 1024 og high quality. Utrolig lite å hente på å kjøpe mer RAM. Leste test på anandtech.

Endret av sunh
Lenke til kommentar

Vel, det handler egentlig ikke om hvor mye RAM du har om du har uendelig mange programmer kjørende i bakgrunnen. Da jeg brukte windows forsikret jeg meg om at alle unødvendige 'services' som windows har på default i bakgrunnen ble slått av, rett og slett fordi de tar ressurser som jeg ellers har bruk for. Etter det så var jeg også HELT klar over hva som var installert og hva som var kjørende i bakgrunnen.

Har en følelse av at folk ikke forstår dette helt. Det å ha mye RAM betyr jo absolutt ingenting om 3/4 av den er brukt av windows og andre programmer (som f.eks. antivirusprogrammer og den slags). Det å pøse på mer RAM er egentlig ikke akkurat det smarteste i svært mange tilfeller.

Endret av Rafael
Lenke til kommentar

Man kan bruke 2 skjermer(eller fler) men huk av "vis avanserte innstillinger" under Ytelse\kvalitet, da kommer det frem "maskinvare akselerasjon" sett den til enkeltskjerm , da er alt ok. Den står til noe LCD mode dritt default.

Endret av Ip dude
Lenke til kommentar
Jeg fikk nettopp mitt Gainward GeForce 6800 GT og hadde sett frem til å kjøre Doom3 glatt på 1024+768 med "high" innstilling, men det hakker ganske mye,

særlig under "duellene".

Min maskin:

P4 2.8Mhz

MSI 875P NEO-FISR

Gainward GeForce 6800 GT

2x256 MB Corsair 3200

Eizo FlexScan L565

Hvis du får problemer når det skjer ekstra mye i spillet er det stor sannsynlighet for at det er pga for lite ram. Opplevde det samme selv både i doom 3 og far cry, problemet forsvant når jeg oppgraderte med mere ram. Når du kjørte timedemo, kjørte du den da to ganger rett etter hverandre? og er resulatet fra den siste gangen?

Lenke til kommentar

særlig under "duellene".

Min maskin:

P4 2.8Mhz

MSI 875P NEO-FISR

Gainward GeForce 6800 GT

2x256 MB Corsair 3200

Eizo FlexScan L565

Hvis du får problemer når det skjer ekstra mye i spillet er det stor sannsynlighet for at det er pga for lite ram. Opplevde det samme selv både i doom 3 og far cry, problemet forsvant når jeg oppgraderte med mere ram. Når du kjørte timedemo, kjørte du den da to ganger rett etter hverandre? og er resulatet fra den siste gangen?

:dontgetit:

Fyren sliter med generelt dårlig ytelse i både Doom 3 og eldre spill. Det virker svært lite sannsynlig at problemet er antall MB RAM (eller skjermkort forsåvidt), i og med at han har 512 (og GF 6800GT).

Lenke til kommentar

Eg vil si at å gå fra 512 til 1024 ram på doom3 va ein heeelt anna opplevelse. Spillet går glatt på High og nesten helt glatt på ultra...

Eg tjuvlåner ein 512 brikke med ein dud. Han kommer ikke til å få den tilbake før eg er ferdig med doom3 ja :thumbup:

@ Xp3200 + 9800pro + 1024 400 mhz = glatt

@ Xp3200 + 9800pro + 512 400 mhz = Ikke så bra

Endret av luni
Lenke til kommentar

2x256 i dual channel mode= 256MB ram ;)

Dummeste jeg har lest lenge! :thumbdown:

Ikke svar på noget du ikke har peiling på!

Ok, hmmm.... da har jeg blitt feilinformert :( For det er ihvertfall det jeg fikk forklart, anywho... Hvis det er det dummeste du har lest på lenge burde du lese mer :p

Man har fortsatt like mye RAM om man kjører i Dual-Channel.

Jeg har 2x512 MB i dual, og jeg har fortsatt 1 gig RAM. :)

Det er ikke slik at de samme dataene ligger dobbelt opp hvis det var slik du tenkte.

Så vet du det... ;)

Lenke til kommentar
ehm!

2x256 mb i DualDDR modus blir 512 mb ram da!

Berre prøv!

Sett for all del ramen i Dualddr modus, så får du meir saft ut av pc'n din gratis.

Enkelte her burde tenke litt meir før dei prater ut om ting dei ikkje har den minste peiling på. Da er det bedre og holde kjeft, enn og feil informere.

Så sant at det gjør vondt!! :yes:

Lenke til kommentar

At Dual Channel gir bedre ytelse og høyere båndbredde er fordi brikkene får sin egen aksess rute til hver sin uavhengige minne kontroller (den offisielle kommunikatoren mellom det installerte minnet og resten av systemet). Det er verdt og bruke/prøve, men tviler på det er det som holder deg igjen SÅ mye. Siden dårligere aksesstider gir dårligere loadingtider og ekle lags enn større fps dropp. Ser for meg det bare er driverproblemer.

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...