Løve Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hei Nå er jeg så møkka lei Windows at jeg har tenkt å skaffe meg Linux, men det jeg bruker pcen mest til er spill. Så jeg lurte på om det er en spess distro som funker godt til Windwos spill, og om man kan kjøre alle spill i det hele tatt i Linux? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hvis du bruker PC'n din mest til spill vil jeg være litt skeptisk til å faktisk anbefale deg å bytte til Linux. Du kan alltids prøve Cedega 4.0 til og spille dine Windows spill (Ikke alle virker, noen funker ikke i det hele tatt). Du kan også prøve å sjekke om spillene dine har Linux binaries. Ærlig talt så er jeg ikke helt 100% sikker på hvordan det er med de nyeste spillene, da jeg har sluttet helt og spille nesten. Open Transport Tycoon Deluxe derimot... det kan du spille på så og si alt du kan tenke deg.... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Du bruker simpelthen ikke Linux for å kjøre WIndowsspill. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Blir litt som å ville putte tomater i en brødrister det der. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Hold det til windows, mye bedre til det meste. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 eller hva med et dual boot oppsett? Vil annbefale deg å skaffe deg (eller "ofre" en gammel) harddisk til å installere linux på. Da kan du velge om du vil boote opp i linux eller windows når du starter dataen. Men hvis du så godt som bare bruker dataen til spilling ser jeg ikke noe poeng i dette... Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Kanskje du bør snu spørsmålet litt, til Spill for Linux. Det kommer jo helt an på hva som er favoritt spillene dine om du vurderer å bytte bare for å kunne spille, men det skal sies at flere og flere spill kommer med / har native linux støtte per idag. De mest prominente eksemplene er nok UT2k* som har hatt native linux støtte uten å faktisk fortelle noen om det en stund, og Doom 3 som har lovet å komme med det i nærmeste framtid. Ellers så har man jo de litt eldre spillene porta av Loki-Games (som jeg tror gikk med magen opp tilslutt), Heroes 3, Myth 2 etc. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Jeg ville aldri ha byttet til Linux hvis jeg bare skulle spille, fordi det er altfor få spill til denne platformen. Jeg veit ikke om én eneste butikk som selger spill til Linux en gang. Kanskje etterhvert så vil det komme mer og mer spill til Linux, men skal man følge trenden de siste 5-6 åra så vil nok dette ta veldig lang tid. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Bruker pcen til andre ting og, så jeg tenkte kanskje å partistasjonere og installere Fedora... Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Bruker pcen til andre ting og, så jeg tenkte kanskje å partistasjonere og installere Fedora... Jeg har hatt litt dårlig erfaring med partisjonering av disker, for så å kjøre Linux på den ene partisjonen, men dette er lenge siden (5 år), så det kan jo hende det er mindre smertefritt idag. Hvis du er helt ny på Linux, så kan du få en veldig grei "demo" av Linux ved å laste ned Knoppix. Dette er en Linuxdistro som "holder" seg på CD-plata. Last ned denne, brenn den ned på en cd, restart maskinen din med CD'en i cd-satsjonen (sørg for at CD-romen har høyre prioritet enn Harddisken din på oppstart i BIOS), og vips så kjører du Linux på pc'en din uten å røre harddisken og windows systemet ditt. Du kan selvfølgelig nå harddisken din fra Knoppix på helt vanlig måte. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Skal jeg fortelle om all den dårlige erfaringen jeg hadde med windows for rundt 5 år siden? (Windows 98/ME anyone?) Og når vi i tillegg tar med at linux har kommet seg en god del mer enn windows på den tiden (etter min mening, iallefall), så, jah... Ikke si slikt, vær så snill Endret 14. august 2004 av Terrasque Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Linuxbutikken Denne Linux nettbutikken selger endel spill til Linux. Spesielt de spillene som kom fra Loki Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 WineX har etter hvert fått veldig god støtte for windowsspill, men det finnes veldig få native spill til linux. Som skrevet så portet Loki software endel spill over til linuxplattformen, men såvidt jeg vet er selskapet lagt ned nå. Altså står det ikke på det tekniske her, men rett og slett mangelen på "storspill" til plattofrmen. Åja, du kan bare drite i å game hvis du har et grafikkort fra ATI. Driverne er så dårlige så de i seg selv ofte hindrer deg i å kjøre spillene. DGA-støtten er også så elendig at mange spill låser X med en svart skjerm. Segfaults er også veldig gøy Men jeg synes at GNU/Linux er artigere i bruk. Man blir liksom sittende å fikle med et eller annet Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 (endret) jeg har dual boot, en med fedora 2 og win xp på en annen partisjon, funker helt fint. xp bruker jeg når jeg spiller, linux når jeg leker, lærer, jobber wut ever.. funker helt greit for meg. Mvh aM Endret 15. august 2004 av ^aM^ Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 jeg har dual boot, en med fedora 2 og win xp på en annen partisjon, funker helt fint. xp bruker jeg når jeg spiller, linux når jeg leker, lærer, jobber wut ever.. funker helt greit for meg. Mvh aM Jeg synes nesten synd på "Wintendo" den dagen det blir helt vanlig at alle spill kommer ut med Linux binaries Jeg har ingen Wintendo pc oppe for tiden selv, fordi det ikke finnes noen spill det er verdt å spille. Venter i spenning på Half-Life 2, og håper HL2 kommer ut med Linux Binaries. Det hadde vært noe det! Lenke til kommentar
bkak Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 jeg har dual boot, en med fedora 2 og win xp på en annen partisjon, funker helt fint. xp bruker jeg når jeg spiller, linux når jeg leker, lærer, jobber wut ever.. funker helt greit for meg. Mvh aM Jeg synes nesten synd på "Wintendo" den dagen det blir helt vanlig at alle spill kommer ut med Linux binaries Jepp, det skjer nok snart. Jeg har ingen Wintendo pc oppe for tiden selv, fordi det ikke finnes noen spill det er verdt å spille. Venter i spenning på Half-Life 2, og håper HL2 kommer ut med Linux Binaries. Det hadde vært noe det! Ingen OpenGl, ingen linux-binaries. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hold det til windows, mye bedre til det meste. Noe intelligent grunnlag for denne uttalelsen, eller klarte du ikke skrive mer? Lenke til kommentar
krisealv Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Kjøp en spillekonsoll til spill, om du *må* ha spill på pcen, kjøp en lcdskjerm med tvtuner/scart kontakt og spill på den når du ikkje makkar med data Unreal tournament er laget med binære filer for linux og funker 110%, også på 64bits på faktisk 64bits:) Gå inn på Linux game Tome, Arven etter loki er blant annet Icculus, de gamle spillene du får kjøpt er ikkje mykje å skryte av lenger, men det foregår fremdeles porting av spill til linux på icculus Til sist; gedega som tilbyr en forbedret utgave av wine (windows applikasjons lag "emulator") som kjører directx spill etter ønske, dette er en tjeneste der du abbonerer på tilgang på et nettsted der du kan stemme frem de spillene transgaming skal bruke tid på å "porte", du kan laste ned programmet kun om du er medlem, noe er mulig å kompilere selv fra kildekode men abboner heller/cvs Endret 16. august 2004 av krisealv Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Til sist; gedega som tilbyr en forbedret utgave av wine (windows applikasjons lag "emulator") som kjører directx spill etter ønske, dette er en tjeneste der du abbonerer på tilgang på et nettsted der du kan stemme frem de spillene transgaming skal bruke tid på å "porte", du kan laste ned programmet kun om du er medlem, noe er mulig å kompilere selv fra kildekode men abboner heller/cvs Cedega vel å merke Men bare drit i å abonnere hvis du har ATI-kort - det er bortkastede penger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå