Løve Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) ¤¤¤ Topic endret av moderator på grunn av dårlig emnebruk. Les Nettikette for riktig bruk av emne ¤¤¤ ARGH! Jeg hater Windows! Explorer krasjer hele tiden når jeg høyreklikker og Scandisken(Som kom uten videre) ødela Power DVD ex'en og gjorde slik at noen spill kjører i et lite vindu. I tilleg bestemte det seg for at den skulle fucke opp skjermen min slik at den ikke lenger ble gjenkjent som en PnP skjerm. Noen som vet hva dette kommer av? Og blir det evnt. løst av SP2? Endret 15. august 2004 av B|Real Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hvis du hater Windows foreslår jeg at du bytter operativsystem. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Spiller spill. Linux funker ikke til slikt. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 ARGH!Jeg hater Windows! Explorer krasjer hele tiden når jeg høyreklikker og Scandisken(Som kom uten videre) ødela Power DVD ex'en og gjorde slik at noen spill kjører i et lite vindu. I tilleg bestemte det seg for at den skulle fucke opp skjermen min slik at den ikke lenger ble gjenkjent som en PnP skjerm. Noen som vet hva dette kommer av? Og blir det evnt. løst av SP2? Egentlig syns jeg sånne uttaleler som: "jeg hater windows" er ganske dustete. Når du opplever slike problemer er det selvsagt ikke windows sin skyld. Windows XP er blant de mest stabile os-ene som finnes, og slike feil som du opplever kommer sannsynligvis av problemer med hardware'n din, som harddisken f. eks. Eller det kan skyldesa andre ting - som brukeren, eller programvare. Mitt råd er: Installer Windows på ny, og før du gjør noe annet legger du inn SP2. Når det er gjort har du et supert os på maskinen din. Og hvis du da opplever flere feil, som den du beskriver ovenfor - da er det vel på tide å begynne å sjekke hvordan helsa til hardware'n din er... Lykke til Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 joda, Windows XP er sikkert stabilt det, men nå som du kjører XP så kan du jo heller bytte til Windows 2000 med SP4 da. tror denne skal være grei på spill, men husk å ta med SP4. kjører selv, både XP med SP2 og Windows 2000 med SP4 og begge osene er ganske så stabile egentlig. men det kan jo hende at maskinen din har spyware og virus liggende da og kanskje en trojan eller 2. sånn ting som bruker forårsake krasj av Explorer.exe og ødelegging av filer. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Har ingen virus eller noe. Det som krasja Explorer.exe var Spy Sweeper. Og de filene som har forsvunnet hos meg var det Windows Scandisk som tok med seg! Aner virkelig ikke hva den greia mente den gjorde bra med det men, men den sltta ihvertfall ting. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Er enig i at Windows XP er ustabilt, men mye er også brukerfeil... Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Har ingen virus eller noe. Det som krasja Explorer.exe var Spy Sweeper. Ja, den anerkjente Windows-applikasjonen Spy Sweeper fra Microsoft ja. De jævlene. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Det KAN jo være alt fra hardware-feil til dårlige drivere. Kanskje litt rask konklusjon...men men Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Hvilken error kode med alle detaljer får du i eventviewer når det skjer . Fordel å opplyse mest mulig fakta om problemet . Det finns ihvertfall 4 virus med explorer.exe substitute som også kan være problemet . Ellers kan det være skadet registry fra regcleaners desktop themes skinning programmer etc. Opprett en ny windows account , se om feilen oppstår med denne med default desktop instillinger. Hvis ikke feil med ny account er det noe registry feil for useren i din vanlige konto . ... Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Behandler du XP på rett måte så er det like stabilt som et mursteinshus. Defragge jevnlig, defragge registeret, kjøre spyware removers, og generelt "flikke" litt av og til. Personlig synes jeg XP er det beste operativsystemet til dags dato! EDIT: Ghost er genialt om det skulle skje noe katastrofalt. Endret 14. august 2004 av ASCIWhite Lenke til kommentar
Løve Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Jeg defragementerer ofte, søker etter virus med 4 forskjellige programmer, scanner etter spyware med 4 programmer og renser opp i registret etter alle programmer jeg fjerner. Har ikke hørt om å defragementere registret men...(noen som har en link til et slikt program?) Og jeg fant ut at det som krasjet explorer.exe var Spy Sweeper. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Advanced Registry Doctor PRO bruker jeg. Har desverre ikke link, men google finner det nok tenker jeg Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Bra du fant ut at det var spysweeper da.. Advanced Registry Optimizer fra SysTweak bruker jeg. 30 dager fri . http://www.systweak.com/aro/download.asp Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Er enig i at Windows XP er ustabilt, men mye er også brukerfeil... Er IKKE enig i at XP er ustabilt. Har kjørt XP siden den kom, og enda ikke hatt problemer.....i motsetning til Win2000, som jeg reinstallerte 6-7 ganger. XP er utrolig stabilt. mvh Pantera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå