lubbe Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Noen som vet et sted man kan bestille en 3,5mm minijack til koaksial kabel? Lenke til kommentar
akto Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Elkjøp, Lefdal, stort sett der du får kjøpt kabel. Elkjøp: MonsterCable, minijack - 2x rca (1 meter) ca 250,- ( hvis det er snakk om hi-fi) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=108381&cks=PRL http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=110343&cks=PRL mvh Atle Lenke til kommentar
lubbe Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Det er snakk om kabel fra SB Live! Digital kortet mitt til Logitech z-680 settet mitt. Mark from 3DsoundSurge mailed me that it was very easy to get coaxial output from the yellow digital out on the new SBLive! cards. Just get a mono minijack-to-coaxial/RCA cable from your local hardware store. It shouldn't cost you more than five bucks! Har de den på elkjøp, og hva heter den der? Endret 14. august 2004 av lubbe Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Ut ifra sitatet ditt virker det som om du har tenkt å koble digitalutgangen fra lydkortet ditt til høytalerne? I så fall vil du kun få surround lyd fra DVD-filmer og enkelte spill som direkte støtter Dolby Digital encoding. Den eneste brikken hittil som kan encode surround lyd til DD er Soundstorm fra nVidia. Lenke til kommentar
lubbe Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 ja, det er det jeg har tenkt til å gjøre. hvilken kabel skal jeg da kjøpe? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Jeg husker ikke hvor jeg kjøpte adapteret, men det ser slik ut: http://www.smartbuysonly.com/item855724406.html Du får sikkert kjøpt dette adapteret på en vanlig butikk, som Elkjøp, så er det bare å bruke det sammen med en vanlig phono kabel. Kabelen som nevnes i sitatet har jeg aldri sett i butikkene her, men adapteret + en phono kabel gjør akkurat samme nytten. Endret 14. august 2004 av Exiter Lenke til kommentar
moray Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Teoretisk bør du kunne bruke en slik som akto linker til (han-plugg), og bare bruke den ene av stereo pluggene. Den som virker. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Teoretisk bør du kunne bruke en slik som akto linker til (han-plugg), og bare bruke den ene av stereo pluggene. Den som virker. Det tror jeg og. En av phono-pluggene bærer da signalet. Lenke til kommentar
lubbe Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 så phono og koaksial er det samme? er rimelig ny når det kommer til lyd Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Hvis du tenker på koaksial i forbindelse med f. eks 'Digital Coax Out', så er koaksial det samme som phono. Phono plugg/kabel kalles forresten også RCA. Endret 14. august 2004 av Exiter Lenke til kommentar
lubbe Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Teoretisk bør du kunne bruke en slik som akto linker til (han-plugg), og bare bruke den ene av stereo pluggene. Den som virker. Skal jeg bruke den hvite eller den røde? Lenke til kommentar
moray Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Teoretisk bør du kunne bruke en slik som akto linker til (han-plugg), og bare bruke den ene av stereo pluggene. Den som virker. Skal jeg bruke den hvite eller den røde? Ikke sikker, må nesten prøve deg fram. Kommer an på hvor kontaktpunktet treffer pluggen. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Teoretisk bør du kunne bruke en slik som akto linker til (han-plugg), og bare bruke den ene av stereo pluggene. Den som virker. Skal jeg bruke den hvite eller den røde? Skal normalt være den hvite. Lenke til kommentar
tavikki Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Noen som vet et sted man kan bestille en 3,5mm minijack til koaksial kabel? Minijack til koaksialkabel er vel strengt tatt IKKE minijack til phono. Vet ikke om det er dette du er ute etter, men utifra svar har du ikke fått mye hjelp. Jeg er også på utkikk etter minijack til coaxialkabel da jeg trenger dette mellom mini lcd skjerm til kabelnett. Lenke til kommentar
tavikki Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg husker ikke hvor jeg kjøpte adapteret, men det ser slik ut: http://www.smartbuysonly.com/item855724406.html Du får sikkert kjøpt dette adapteret på en vanlig butikk, som Elkjøp, så er det bare å bruke det sammen med en vanlig phono kabel. Kabelen som nevnes i sitatet har jeg aldri sett i butikkene her, men adapteret + en phono kabel gjør akkurat samme nytten. Bildet ditt er vel ikke coaxial til minijack, men phono til minijack? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå