Gå til innhold

Stereo i Mohaa?!

Anbefalte innlegg

Satt og spilte mohaa i går (objektive) da jeg la merke til at mange i laget tydligvis ikke spiller med lyd?? Det eller mye bråk evnt mono. eks: når folk kommer plaskende i vanet til venstre for deg så hører du det. Da snur du deg og ser hva det er, men det er ikke alltid tilfelle? noen ser veldig forvirra ut mildt sakt, og ser alle andre veier en de burde. Og blir skutt av den grunn. Er det bare meg eller har flere oppdaget dette? Lyden er jo halve gamet.

vil også stille et annet spm: spiller dere med head set?

En soldat unten hørsel er ikke verd en rusten spiker i fjøla.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du prøver å fortelle noe om din frustrasjon over mennesker som ikke konfigurerer lyden sin rett...?

NOEN mennesker greier faktisk ikke konse når de har lyd, men spiller bedre UTEN lyd enn alle andre med lyd tilsammen. Sånt hender. Har en sånn krabat på skolen min. Han overrasker stadig.

Hjemme, så har jeg 4.1-surround, og syns MOHAA er litt digg med den lyden... Man trenger å høre alt rundt seg, og Mono er væffal BARE teit.

(To par data-høyttalere; 1 par Primax 240W framme, 1 par Creative SBS15 bak og 1 stykk 12" bil-sub,(som det står "LinearX Emphaser" på på elementet...))

Forresten, kan noen finne noe ut om ovennevnte sub for meg...? Om mulig?

http://www.minipuz.tk

Mvh,

Tore Jakob Haugen

[ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2002-04-30 18:00 ]

Lenke til kommentar

Tjaaa. Det hender jo at jeg hører på nyheter, musikk, snakker i telefonen, o.l. mens jeg spiller. I så tilfelle skrur jeg ned lyden fra høytalerene mine. Det er klart jeg spiller dårligere, både fordi jeg må dele opmerksomhetern min mellom flere aktiviteter, og fordi jeg ikke kan høre hvor folk er, men det behøver ikke bety at jeg spiller dårlig...

Pleier jo uansett å ha ganske god oversikt over området rundt meg, men det kommer selvsagt an på spillet.

Lenke til kommentar

Opplevde en slags Nirvana da jeg, på DFLW, greide ved hjelp av lyd å finne ut plasseringa til en fiende...

Singel-player. Jeg var midt ute på ei diiiiiger eng. Så hører jeg et skudd. Tenker; "Hmmm! Litt lengre opp i terrenget enn det jeg er, rett til høyre for meg!" Og joda. I en fjellskråning der borte var'n. Hipphurra for EAX, fett høyttaler-par og sniper-rifle.

LYD ER VIKTIG!

Do not underestimate the power of Good Sound!

Lenke til kommentar

Det er akkurat det jeg snakker om ruthless :smile: du forstår hva jeg mener . Lyden er faktisk dødsviktig. Greit nok at folk sitter i tlf eller hører på musikk. Har ikke noe imot det. Men folk som beskylder deg for å jukse fordi du lokaliserer posisjonen ved hjelp av lyd!!?! Er rett og slett latterlich. det har skjed med meg flere ganger. Jeg stopper opp flere ganger bare får å høre hvor fienden er. tror jeg avslører fienden i fps mer en 50% bare i lyd :wink:

Lenke til kommentar

Jada. Enig med deg der. Det eneste som er mer irriterende enn folk som jukser er folk som i tide og utide klager over at andre jukser.

Og ja - Lyd er viktig. Det eneste jeg mente med innlegget mitt i sted var at folk som ikke har skrudd på lyden ikke trenger å være idioter. Kanskje dem bare gjør noe annet samtidig som de spiller.

Lenke til kommentar

Det finnes vel også døve FPS-spillere, men...

Og slike som er døve på det ene øret.

Jeg kan forestille meg at slike har det litt hardt når de spiller...

Lamere, som ikke kan bruke lyden til sin fordel, er vel kanskje også litt latterlig...

Og når man spiller FPS, bør man ikke holde på med så mye annet...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-30 22:21, Jellyfisk skrev:

Jada. Enig med deg der. Det eneste som er mer irriterende enn folk som jukser er folk som i tide og utide klager over at andre jukser.

Og ja - Lyd er viktig. Det eneste jeg mente med innlegget mitt i sted var at folk som ikke har skrudd på lyden ikke trenger å være idioter. Kanskje dem bare gjør noe annet samtidig som de spiller.

Nei du må ikke misforstå meg .. jeg mener ikke de er idioter :smile: . Jeg ville bare få frem et poeng og ville se om andre hadde lakt merke til det samme. jeg er enig i mye av det du sier :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-01 00:39, the_ruthless skrev:

Det finnes vel også døve FPS-spillere, men...

Og slike som er døve på det ene øret.

Jeg kan forestille meg at slike har det litt hardt når de spiller...

Lamere, som ikke kan bruke lyden til sin fordel, er vel kanskje også litt latterlig...

Og når man spiller FPS, bør man ikke holde på med så mye annet...

Jeg er uenig med deg. Om jeg spiller klanmatcher eller lignende, og konsentrere maks, er det klart at jeg skrur av alle forstyrrelseselementer, men vanligvis spille jeg faktisk bare for moro, og da er det ikke så farlig hvor godt jeg spiller...

Dessuten er det å bruke lyd en sånn enten eller greie, så om man øver så tror jeg ikke man får mye dårligere utbytte om man har lyd av eller på.

Lenke til kommentar

Står man f.eks bak et hjørne og han skal kaste granat på en annen en er det kjekt å høre at han andre trekker ut splinten, fordi da er det bare å rushe inn og meie'n ned. Han rekker vel ikke å trekke det våpnet før han ligger der. Til dere som synes lyd er likegyldig i et spill: LYD ER VIKTIG! Åssen i helvete skal dere kunne fungere i virkeligheten. En ting er at man kanskje er døv eller no sånt, men når man hører så er det vel bare en fordel man må benytte seg av!

Lenke til kommentar

Klart en fordel med stereo (eller 4-kanals lyd).

Har høyttalersett med 4 høyttalere (+ sub) som jeg har brukt ifm. onlinespilling det siste året (spiller mest StrikeForce).

Flyttet for et par måneder siden og fant den første tiden ikke noen fornuftig plassering av bakhøyttalerne og følte meg ærlig talt helt 'lost' når jeg faktisk var vant til å høre hvor fienden kom fra / hvor ting skjedde.

Helt klart at lyd bidrar mye i spill - både til den generelle atmosfæren og selvfølgelig for bedre å kunne fastslå hvor fienden er.

PS: Nå er bakhøyttalerne oppe igjen, så bare pass døkk!

PS2: 4-kanals eller bedre lyd behøver ikke å koste all verden - f.eks. Creative sin 4-point surround (med sub) som jeg bruker koster i overkant av 600 kroner og funker bra til spill, selv om jeg kanskje hadde kjøpt noe annet hvis min hovedfokus med PC'n var på musikk (men man har da stereoanlegg :wink: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...