Gå til innhold

WinXp - partisjonering

Anbefalte innlegg

Skal installere XP i en nybygd PC. Bør jeg bruke Fdisk (kan det lage NTFS partisjoner?) eller bør jeg boote på CD-en og lage partjoner i installeringsprogget til Xp? I såfall, kan jeg bruke "quick"? Hva lønner seg? Og en ting til: hvor mange GB bør jeg sette av til XP. Har en 40GB disk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke hatt mindre en 10 GB på XP partisjonen, forutsatt at du installerer programmene dine på samme part, hvis ikke kan du minske den. nå husker jeg ikke om jeg hadde noen partisjonerings alternativ under installasjonen i XP, men jeg tror det. Jeg bruker bare Partition Magic, anbefales!

Det er et ganske bra part. programm i XP. Men det kan ikke sammenlignes med PM.

Lenke til kommentar

hva er egentlig problemet

Bruk cden.lag partisjon og installer.

Jeg anbefaler ikke større 8gb disker til c partisjonen da detteb er et logisk tall for alle operativ systemer.(med bakover kompabilitet tatt i betraktning).

Programmer kan også installeres på d: .

For ikke snakke om at man flytter pagefilen til d:

Dette sparer plass og øker farten.Har man i tilleg 2 hardisker på forskjellige kontrollere er det absoluut en fordel og flytte page filen til en annen fysisk disk.

når man har installert kan man konvertere fat32 partisjonen til ntfs med og bruke komandoen convert i ms-dos ledetext(command prompt).

convert drive letter: /fs:ntfs

ha en god helg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...