Gå til innhold

Min prosseror kjører på 100% konstant...

Fedje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ctrl+ctrl+delete - taskmanager. Her kan du sjekke hvilke programmer som står på. Er det over 30 "tasks", og du ikke har mange programmer gående, er det stor sjanse for at du har et virus e.l liggende.

prøv start-kjør-msconfig (winXP) og sjekk "services" og "startup", der havner mange rare ting ettersom årene går\kommer ^^

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på problemet med avi-filer da jeg så denne topicen. Dette kan forårsake 100% CPU-usage.

For å fikse problemet:.

1. Skriv Regedit i Run eller kjør (engelsk/norsk utgave)

2. Gå til HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

3. Slett "Default"-verdien, som er "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Nå vil du miste funksjonen der Windows lister opp AVI-informasjon som bredde, høyde, bitrate etc for avi-filer, men det er en liten pris å betale, synes jeg.

Lenke til kommentar

Dersom du har et annet skjermkort, forsøk å avinstallere alle gfx drivere, sett inn det evt. gamle, innstaller drivere, er det da ennå 100% load?

Dersom ja: Sikkert et prog eller noe som ligger i bakgrunnen og jobber med noe.

Dersom nei: Noe med det andre kortet. (driver, eller et prog som installeres med driverene) ?

Edit: Post # 200 :)

V

Endret av vetle
Lenke til kommentar

Det er et program som jobber med noe, eller at XP søker en Hardware uten å få kontakt. Som ovenfor nevnt, så kan du se hva som foregår ved å trykke CRTL-ALT-DEL. Da kan du se hvilke prosesser som er i bruk.

Her kan du imidlertid bli litt lurt for hvis et program søker mot internett mot ett eller annet program, så vil ikke det komme frem her.

Det kan være et antivirus-program som søker oppdatering over internett.

Med andre ord et program som utfører en oppgave.

Har du en liten prosessor og lite minne, så vil operativsystemet jobbe lenge for å fullføre sine oppgaver. Indeksering i forbindelse med søking tar mye kapasitet og som alle operativsystem gjennomfører hvis det ikke blir slått av.

Dette bare til orientering.

Lenke til kommentar

jeg kjører pc'en min 24/7 uten viruskontroll, det er da ikke noe problem... hvis du bare tar for deg et par sikkerhets regler:

*ALDRIG åpne mail fra noen du ikke kjenner

*Bruk Opera :w00t:

men det som kan være problemet ditt er bugs av forskellige typer... dem tar også opp mye av prosessor kapasiteten...

dette kan du løse enkelt ved å fjærne kazaa fra pc'en (også kazaa light) og andre programmer som også er kjent får å dra med deg mye skitt...

dæretter laster du ned og kjører 'ad-aware' og 'spybot - search and destroy' ....

Restart maskinen og føl forbedingen :thumbup:

P.S. gratis 14 dagers norton antivirus prøve fåes på norton sine hjemmesider... (prøv også suprnova.org ... hint, hint :whistle: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...