Gå til innhold

Bios oppdatering på 1557 (Tundra, Aopen m.fl)

Anbefalte innlegg

Jeg har den første utgaven, Tundra 1557P med Banias og Ati 9600 64MB. Jeg oppdaterte bios for en tid tilbake, fra A1A til A1B. Nå ser jeg at det har kommet nye bioser. Det er også inkludert en utility for å oppgradere rett fra bios (så slipper man å brenne CD med DOS osv).

Biosen ligger f.eks her [Ftp i NL]

Finens også via web HER

Siste versjom heter nå "B1Ea" (R01-B1Ea).

Men når jeg kjører denne Windows-saken, får jeg beskjeden "Model ID check error".

Jeg har mulighet til å kjøre på likevel, men det blir så mye pes dersom maskinen er svart ved reboot.

Er det noen som har prøvd dette? PS Data selger nå en versjon av Tundraen som heter Pro. Det er vel med Dothan cpu'en og kanskje et annet hovedkort etc. Er den nye bioen kun til den modellen, kanskje? Slik at det bare er Aopen som ikke har tatt seg bryet å si ifra spesifikt at det dreier seg om en annen modell? Alle biosene listes på samme side/ligger i samme katalog på FTP.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har sjekket dette med Aopen og det viser seg at denne biosen var til "a different model".

Dvs, har du 1557 GLS (Tundra, Whitebox, Netshop), og har ATI 9600/9700 med 64 ELLER 128 MB) (M10/M11), så skal du bruke denne biosen:

ftp://ftp.aopen.nl/pub/nb/1557/bios/1557_128mb_r01a1ea.zip]

1557_128mb_r01a1ea[/url]

Denne lar seg installere rett fra Windows, så du slipper å lage bootbar cd osv. Very convenient!

Bonus for min del var Centrino-logo ved boot ;-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Genialt :D

Jeg var vel en av de første som kjøpte 1557 fra PSData, og min hadde A1A BIOSen installert. Flashinga fra Windows fungerte helt perfekt.

Også så fancy Centrino logo da :yes:

Synd den bare er synelig i maks 1 sekund før systemet begynner å laste Windows.

Edit: typos :whistle:

Endret av Slettet-rXRozPkg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Bare så synd mitt gigabytekort ikke funker med ny bios :( :( :( :( :(

Synd!

Er det pcmcia, eller mini-pci? Er du sikker på at det er bios og ikke driver som er problemet?

Tror du bør rapportere det til Aopen, hvis du er trygg på at det er bios.

Kortet fungerer bare når jeg bruker en GAMMEL bios, tror whitebox er klar over det her problemet..... Men de er kanskje for tafatte til å ta det opp med aopen/gigabyte selv....

mvh

greiguttn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...