Gå til innhold

P4 1.6 til spilling

garfunk

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Lurer bare om en pentium 4 1.6 ghz holder til spilling. (den har 400 mhz FSB) Tenker på spill som Thief 3...Det nyeste lotr spillet som ikke har kommet ut enda "battle for middle earth" også videre. kanskje DOOM3 også..

Eller er det kanskje best å klokke den? i så fall kan noen fortelle meg hvordan? har ikke peil selv hvordan man gjør det :blush:

Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skulle da fint gå ann å spille med cpuen vil jeg si, men tror den vil ha litt problemer med doom3, men det går (kommer ann på grafikkort)...

Jeg sier det kort: har du enten GF 6800 eller Radeon x800 bør du kjøpe deg ny cpu, og har du f.eks radeon 9600 eller dårligere, så vil jeg si at det ikke lønner det seg ikke å kjøpe ny cpu...

:thumbup:

du skjønner jo kraftigere skjermkort, jo viktigere med god cpu...

Men er et flytende Doom 3 et must, så ville nok det beste vært å oppgradere hele Pcèn (Jeg vet ikke dine specs, men går ut ifra at resten ikke er av råeste modell)

Edit: Forandret Gpu til 9600, noe som virker mer rett :thumbup:

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

Hvis det er en Northwood-prosessor du har, er det samme som meg. Jeg har overklokket min til 2133 mhz, og det går helt fint med boxed kjøling (har kjørt slik i to år nå). Det "eneste" du trenger å gjøre er å sette bus-hastighet i BIOS til 133 mhz og vcore til 1.525 v (det er best med litt over 1.500 som er default for å få litt mer stabilitet. Dersom du opplever mye ustabilitet, kan du øke den til kanskje opp til 1.575, men jeg vil IKKE anbefale å gå lenger.)

Sammen med Powercolor Radeon 9800 Pro og 512MB PC2100 DDR-RAM fungerer den helt greit til alle spill. Jeg kjører Doom 3 på 1024x768 med medium details helt greit (ligger mellom 20-40 FPS, kommer helt an på hvor mye action som er på gang).

Endret av eught
Lenke til kommentar
Hva mener du med resten? skal ha ny hd og nytt hk:)

Ut ifra din første post ga du ikke noe dignal om at hele pcèn skulle oppgraderes...

Så da gikk jeg ut ifra at du simpelt spurte om det var mulig å spille med 2,6 ghz cpu (noe som du faktisk gjorde)

Lenke til kommentar

P4 1.6 "Willamette" 1600 mhz

512 DDR TWINmos pc 3200

Sapphire radeon 9800 pro 128 MB

Asus P4P800

WD 120 gig 8 MB cache

17" LCD skjerm

(ikke helt sikker på vifte enda)

vet ikke helt om det var dette du mente med specs jeg men...er ikke så veldig data kyndig...har ikke peil når det gjelder fra slags timings jeg skal sette rammen på og sånn...derfor jeg spør her :D

Lenke til kommentar

Hvis du skal spille Doom3 må du nok som noen har foreslått å senke kvaliteten eller oppgradere. :)

Jeg har P4 3.0 HT, 512 ram og fx5600 :thumbdown: og ligger på ca 20-40 fps selv med medium settings og 1024x768 i oppløsning. Men det er fullt spillbart selv med 20 fps. Hakker nesten ikke :o) og er noe for gj**lig ekkelt når du sitter i mørket helt alene :cry:

jajaja...jeg vet at gfxkortet er en flaskehals. Skal kjøpe nye 1024 mb ram (pc3200) og et gfxkort, men jeg må finne en anledning hvor kjerringa ikke merker det ...hehe. Er ikke pop å bruke så mye på data her i huset nei :blush:

Lenke til kommentar
hvis du gjerne vil så kan vi godt bytte skjermkort kåre. Har et geforce 2 mx 400 :p ....ditt er i hvert fall en flaskehals. Jeg har f*en meg bare en bit av korken på hele j**vla flaska. :thumbdown:

:!:

Hadde et mx440 på min forrige Dellmaskin :D. Oppgraderte til et Geforce ti4400 som nå ligger i skapet å samler støv :(

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...