dreas Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Har en harddisk hvor mandrake 8.2 har vært i bruk. Denne skal fjernest og windows 2000 skal inn. Har fjernet ALLE parisjoner på hdd'n, først med partition magic, så fdisk (for å være sikker:-)) Problem under win2k installering: Når jeg bootet på denne disken mens jeg installerer win2k, så dukker mandrake sitt 'hallo på mange språk' vindu opp, og der stopper det. Windows har med andre ord ikke erstattet denne sektoren, og den ligger utenfor området hvor den kan nås med både partition magic og fdisk. Hvordan i all verden får jeg FULLSTENDIG fjernet mandrake! Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Har du husket på fdisk /mbr ? Dette er jo for å fjerne bootrecorden laget av mandrake. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;EN-US;q247804 Lenke til kommentar
dreas Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 JA for ****. Takk for påminnelsen. Gud jeg blir lei av meg selv Lenke til kommentar
dreas Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 fdisk /mbr funket ikke Lenke til kommentar
dreas Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 Får det fremdeles ikke til. Har gjort alt som ms mente var en grei prosedyre, og fdisk /mbr. Fremdeles er mandrake 'hallo'et der? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Prøv å skru av virus portection i bios. Det kan være dette som hindre adgang til MBR på disken din. Jeg fjernet nettopp mandrake 8.2 fra MBR på en disk v.h.a. "fdisk /mbr" slik det er foreslått ovenfor. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 http://www.montagar.com/~patj/fdiskl.htm Lenke til kommentar
dreas Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 Har nå prøvd alle god forslag, som jeg takker for! -Slettet alle partisjoner -Fdisk /mbr -Installere windows ..og møter "Welcome to linux" Hva er det jeg knoter med? nb: maskinen windows skal inn på, har ikke cd-rom eller diskettstasjon og kan heller ikke får det. Defor setter jeg opp harddisken på en annen maskin. Lenke til kommentar
askt Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Du sier at det er Win2K du skal ha inn... Prøv å boote med den CD'en, og velg Recovery Console. Her skriver du "fixboot" og "fixmbr". Dette funker i WinXP, og jeg mener å huske at det også gjør det i 2000. Lenke til kommentar
dreas Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 problemet er som nevnt over at jeg ikke kan boote fra cd'n på denne maskinen. Win2k ligger på en annen partisjon på samme harddisken. Jeg får startet installasjonen og den kopierer de filene den trenger. Så krever installasjonen en boot, og da møter jeg linux Lenke til kommentar
dreas Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 hmm. det funket jo egentlig helt fint. hmm var litt idiot her... nok om det! Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå