Luske_Ludvig Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Amoniakk gass er giftig, ja. Finnes andre gasser. Freon er bedre egnet. Ikke giftig, men ødelegger ozonlaget. Tror ikke det er å få fatt i. Lenke til kommentar
Jolle99 Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 hihi nice worklog tegning for "nitro-cooling" lol jaja, hadde man bare kunnet få uendelig med kulde, hadde mange fysikere slått hodet veggen Lenke til kommentar
genstian Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Luske_Ludvig kan du lage en tegning om hvordan jeg skal lage kabinetet med dit system Da må du lage et "cascade" oppsett, altså flere stegs fasekjøling. Det er ikke billig og kan være ganske farlig da du trenger skumle gasser i de siste stegene for å få de ordentlig lave temperaturene. Er noen på www.xtremesystems.com som driver med slikt, du kan finne en del rart i forumet der. www.teampuss.com har også noen hardcore kjøleguide mener jeg å huske... kommer ikke in i xtremesystems.com og finner ingen ting på teampuss dyrt? det er jo bare og gå på fylla og finne det du trenger!!! eller??? Lenke til kommentar
Electric Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Tror ikke ekstrem kjøling er noe du skal satse på.. jeg leser litt om hva du skriver.. du har jo ikke peiling ;p så ikke sats på ekstrem kjøling.. iaff ta deg et par uker/mnder med lesing eller noe.. Ikke for å være frekk eller noe.. ;> Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 dyrt? det er jo bare og gå på fylla og finne det du trenger!!! eller??? Nei, ting du finner fra gamle kjøleskap osv. tåler ikke sånt, og dessuten trenger du skumle gasser, som ikke er billige og trolig vanskelig å få tak i. www.xtremesystems.org var det, beklager. Og det er noen med -150 systemer som holder til på teampuss, så jeg tror det skal være mye rart der... Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Sikker på at det er celcius de opererer med der goophy? Og ikke Fahrenheit? Endret 16. august 2004 av Veritas_ Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) http://teampuss.com/forums/viewtopic.php?t...er=asc&start=30 Titt der når har har fått testet 3-stegs cascade med Metan. Oppsettet hans med 2 steg klarte litt over -100 Celsius. (Det heter Fahrenheit). Edit: Eneste jeg fant. Men det er selvfølgelig ikke tempereaturen on-die, om du trodde det... Endret 16. august 2004 av Goophy Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Synes fremdeles -150 høres litt mye ut. Karen her har ca -117 Celcius: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...&threadid=33204 Og han er vel en av de heller flinke folka. Endret 16. august 2004 av Veritas_ Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Joda, men jeg mener å ha sett -150 et sted... Får vel lete litt til da. Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 (endret) Hva med freon? Altså noe alla en airconditioner...med kompressor. Freon blir ved trykk varm, men ved trykkletning så kjøles gassen betraktelig ned...hvis man kjølte ned vannet med dette...burde jo funke.. Skal se om jeg finner en enkel forklaring på hele konseptet.. Lagde en tegning over hvordan det KUNNE ha sett ut... (Wow...skjekk de mæde paintskillza! TRYKK PÅ BILDET FOR STØRRE) For en enkel forklaring på freon... Endret 19. august 2004 av Prnkstr Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 dyrt? det er jo bare og gå på fylla og finne det du trenger!!! eller??? Er nok lettere og finne viss du er edru... (måtte bare) Tvilsomt at du får lov å plukke det du vil fra dynga av gamle kjøleskap siden disse blir behandlet som spesialavfall pga gassen Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Luske_Ludvig: er det ammoniumoksid man bruker? eller er det noe som heter ammoniakk-gass? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 jeg har bestemt meg skal ha vannkjøling!!! Lenke til kommentar
genstian Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 p.s er det noen steder de selger 25v strømforsyning på minimum 1000w Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 25 volt og minimum 1kilowatt er 40 ampere. du må nok sjekke noen industrielle sider, men tviler på at du får tak i dette. hva i all verden skal denne brukes til? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 blir ikke hele systemet dønn ustabilt hvis du overklokker så mye?? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 og hva med hardware'en. At den i det hele tatt klarer så mye.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Fur, kanskje du skal nevne hva du sikter til med dette overklokkingsmaset ditt. Systemet blir stabilt når du gir det massevis av spenning, noe som skaper masse varme og ville brent opp systemet om det ikke hadde vært for spesielt god kjøling... Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hmm, Det er vel ikke bra med nitrogen nedkjøling ? Når det blir såpass kaldt så vil det jo danne seg is på komponentene, og når det smelter vil det jo komme vann på de Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå