Gå til innhold

Mist vannkjøing.. rekkefølge på blokker

Anbefalte innlegg

Ok.. har vannkjøling fra mist.. det med 240 raddisen.. så kjøpte jeg en kjøleblokk til grafikkortet og.. MEN har nesten ikke no flow igjennom grafikkortkjøleren.. HVILKEN REKKEFØLGE

har nå pumpe-- radiator --- cpu -- cpu ut --- pumpe -- og cpu ut -- grafikkort -- og tilbake til pumpa..

Please kom med forslag

Mvh.

Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
slik jeg har det så er det:

pumpe-radiator-cpu-nb-tank og pumpe igjen..

Det er absolutt den mest fornuftige rekkefølgen, for laveste CPU-temp.

Om man skulle snu litt på den flisa av praktiske årsaker, så vil temperaturforskjellene allikevel være ganske små.

Temp-forskjellen mellom inn-ut på de forskjellige blokkene er dårlig nok én grad eller to.

Lenke til kommentar

men på cpu blokka så er det tre høl ut.. den i midten går vannet inn på.. så går en ut til skjermkort som så går tilbake til tanken.. og den andre fra cpu rett til tanken...

Ja jeg har to stk tilbake til tanken..

Nesten ikke flow gjennom gpu kjøleren :shrug:

Lenke til kommentar
så går en ut til skjermkort som så går tilbake til tanken.. og den andre fra cpu rett til tanken...

Da er det ikke så rart at du har dårlig flow i GPU-blokka!

Den yter jo mye mer motstand enn en den ene returslangen direkte til tanken!

Det du ideelt sett bør gjøre, er å samle de to returslangene i en "Y"-nippel, for så å sende vannet videre til GPU-blokka.

Alternativt kan du jo legge inn en restriksjon i den slangen som går rett til tanken, dette vil øke vannstrømmen gjennom GPU-blokka.

Men førstnevnte løsning er altså å foretrekke. Ulempen er at en "Y"-kobling gjerne tar en god del plass.

Lenke til kommentar

en GPU blokk og en NB blokk yter vel ikke så langt fra samme motstand ~~

Jeg har vurdert å koble opp så jeg får CPU < ^ GPU

^ NB ¨ ¨¨¨¨¨¨Tank

en annen ting..

Kan det ikke være greit å kjøre chipsettet før CPU, ettersom det avgir så lite varme vil det ikke påvirke vannet som kommer til CPUen.... men dersom du har CPU først vil du jo få en mye høyere chipset temp ~~ right?

Lenke til kommentar

Jo, det skal kunne gå helt greit. Vanntempen ut fra NB-blokka vil være så godt som identisk med den ut fra radiatoren, så du vil høyst sannsynlig få en ganske beskjeden forskjell i CPU-temp.

De (få) som har sjekket vanntempforskjell før og etter en CPU-blokk har funnet ut at det er snakk om høyst et par grader, som et eksempel. Og som du sikkert vet NB avgir ikke på langt nær så mye varme som en prosessor, og dermed blir tempstigningen ganskje beskjeden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...