caztroO Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 hvor får jeg tak i peltier til cpu, gpu og chipset? har ikke så mye peiling på dette. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Di hadde på microplex før, men finner ingen no. Muligens sende mail og spør dei? Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 leite selv etter Vannblokk m/peltier til socket 754 CPU... nogen som vet om så skrik ut... syns det er dårlig gjort slik dem har kutta ut vannblokk m/peltier ferdigløsninger *hrmf* Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Netconnection har peltier element Endret 13. august 2004 av Terje82 Lenke til kommentar
caztroO Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 hvilket peltier element kjøler best og hvor mye kjøler det? Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 får du deg et tradisjonelt 224w, 15.2V så kjøler du ned CPUen din til under minusgradene når dette får tilført 12V (utgjør ca 180 effektive watt da) uten overklokking. Hadde XP2800 @ 2663 Mhz à 17 grader ved max belastning.. 6-9 grader idle/normal arbeid (nettsurfing, musikk osv) disse temperaturene er selvfølgelig avhengig av hvor godt du klarer å kjøle vanntemperaturen Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Eg har ei swiftec vannblokk. Er det mykkje vits med peltier då? Kor masse vil eg tjene på det? Har XP3000+ Ole-Johan Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Jeg får fatt på, så du kan jo sende en PM med det du vil ha så kan jeg prøve å skaffe til deg ! Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Eg har ei swiftec vannblokk. Er det mykkje vits med peltier då? Kor masse vil eg tjene på det? Har XP3000+ Ole-Johan tja.. ka du har med vannblokken alene ? 29-34 grader eller no uten overklokking ? leser du innlegget mitt der oppe kan du se selv ka du tjener på en peltier Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Tror trådstarter fikk svar, så jeg tar meg frekkheten kremt*** å spørre om noen vet hvor få tak i elementer med litt lavere effekt. Finner liksom ingen under 170w Lenke til kommentar
razer Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Visst du skal ha mindre elementer har de flust av de på ebay.com, koster ikke så mye i frakt heller visst du kjøper fra statene.. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Så jeg burde kjøpe fra statene? Ikke StorB eller Tyskland? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Det er somregel nok med 50W peltierelement, det selges mange som er mye kraftigere, men de trekker bare mere strøm og lager mere is. Peltier elementer tåler lite så vær forsiktig ved montering. kanskje en fordel å bruke shim... Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Noge av cluet med at eg selv leter etter Vannblokk m/peltier element ferdigmontert er at du i en slik pakke vil få en ferdig sammensatt kjøleblokk med peltier samt beskyttelse til å ha rundt CPU for å hindre kondens. Eneste som trengs i tillegg er de-electric fett.. Sjikkelig Safe Plugg And Play pakkehar enda ikke funnet en slik pakke. Kjpøte Swiftech sin ferdigløsning til XP CPU.. fungerte aldeles utmerket. men nå trenger eg te Socket 754... slit Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Ferdig montert og ferdig montert da... Det er bare limt fast med en splat termisk lim og satt på en kontakt på ledningene, ikke store heksekunsten. Ofte mye billigere å gjøre det selv. Synes jeg så ettpar på microplex... Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Det er somregel nok med 50W peltierelement. Det selges mange som er mye kraftigere, men de trekker bare mere strøm og lager mere is. Som tatt ut fra mine egne tanker, dessuten er det bare til et fille prosjekt. Blir vel et riva TNT kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå