Gilbert Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Er det mulig? Skal gjerne sortere resultatene av en spørring etter id: men ikke 1,2,3,4 og ikke 4,3,2,1, så da håper jeg på å bruke array e.l. - er det mulig? Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Så vidt jeg vet er ikke dette mulig, men forstår heller lite av hvorfor du skal ønske å sortere resultatet av spørringen slik. Det enkleste blir vel å lage en spørring som henter alle resultatene du ønsker, putte resultatene i en array, og hente rad for rad i ønsket rekkefølge. Eks: Query: select * from tabell where id = 1 or id = 2 or id = 3 (etc.. Loop ut de id'ene du vil ha med i resultatet) Putt resultatet i en array: while( $get = mysql_fetch_assoc( $query) ) $array[$get['id']] = $get; Hent resultatene i ønsket rekkefølge: $res = array(0,4,2,3,1); foreach($res as $var) print_r($array[$var]); Håper du forstår poenget. Kan være noen småfeil, skrevet i fullfart før jeg hopper i dusjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå