Gå til innhold

Hvor henter Nero song tag'en fra?

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har en CD spiller med CD tekst. Dvs at når jeg brenner en CD og haker av for "Brenn Med CD Tekst" kan jeg se navnet på sangen i displayet på spilleren.

Jeg lurer på hvor Nero (som jeg bruker) henter denne infrormasjonen fra. Selv om jeg har kalt en sang Incubus - Turning Japanese både som fil (Incubus . Turning Japanese.mp3) og i f.eks WinAmp. Allikevel kan den se slik ut når jeg får den på spilleren: Artist - Turning Japanese - Album. Hvilken fil eller tag må jeg redigere og hvordan får jeg adgang til den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nero bruker MP3 Tagget.

Har du ingen tagg på fila bruker den hele filnavnet minus .mp3

Nero henter ut Artist og sang tittelen av tagget.

Artisten og platenavn på til selve tittelen må du skrive inn sjøl. Dette pga av mange brenner seg en "sammle cd". Litt dumt å kalle den Britney Spears når det egenti er Mega Dance 23 lissom :smile:

But anyway, et pra program til å skrive tag til Mp3 filer er et program som heter MP3Tag-Studio elelr no slikt. Reanmer filer til taggene, eller skriver tagger til filene ved hjelp av filnavnet. Jeg bruker

Arist - Album - track# - tillel når jeg tar BACKUP :smile: av mine orginale CD-er. Deretter kjører jeg Tag programmet og da er saken biff.

Sånn, da har du fått vite mye som du sikkert ikke va intresert i å høre :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...