VeXx Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Er dritlei generalisering av technomusikk. Jeg ELSKER techno, men problemet er : Dere vet ikke hva techno er. Dere hater det. Det er fordi dere tror den crappy musikken som dere ser på TV er techno. Nei for faen! ------------------------------------------------------------------ Det er dance, commercial trance etc etc.. Technomusikken er et mye større spekter og mye mer utbredt enn dere aner. Technoen florerer over hele Europa, med start i Sverige og HELT ned til Spania/Italia/Tyrkia. Den mest populære technomusikken for tiden heter : Hardstyle Hardcore og Jumpstyle ------------------------------------------------------------------ Hardstyle : Hardstyle er den nyeste og beste genren innenfor techno. Den ble startet i Nederland / Italia i 2001 av DJ'er som : Pavo, Lady Dana og Technoboy. Hardstyle er praktisk hardcore/oldschool blandet med hardtrance og hardhouse. Hardstyle bokstavelig talt eier hele Europa, og USA, Australia og Japan har falt etter med DJer som Yoji Biomehanika, BoyGirl DJ Team etcetc.. I Nederland, Sveits, Frankrike, Sverige, Danmark England, Belgia og Italia dominerer hardstyle. Artister som er kjent innenfor hardstyle er : Deepack Technoboy Luna Lady Dana Beholder & Ballistic The Raiders DJ Zany Donkey Rollers Dark Oscilliators Hunter Blutonium Boy Aikon Digital Guerilla Bobby V Mars L DJ Duro TNT A-Lusion Chiren Trilok neoCore <-- meg Hardheads +++ Hardstyle sample : http://home.no/renom/hardstyle.mp3 Artister : Technoboy, Luna (StraightOn DJ Team), The Raiders, Pavo, Bruce Willis, Lady Dana og Alphaverb. Siste sangen på Hardstyle er laget av meg og heter neoCore - dig my beat ( på Confusion Records). beklager noe dårlig lyd da noe er fra livesets. ------------------------------------------------------------------ Hardcore Hardcore har eksistert i over 15 år og begynte med å bli kalt RAVE (ingen hørt om ) Det har vært meget populært over hele Europa, men mest i Nederland, England, Sveits, Belgia og Italia. Det er ekstremt stort enda og regnes som en av de hardeste stilene med artister som : Neophyte Maegashira Promo JDA Stunned Guys Evil Activities Tommyknocker Catscan Omar Santana Radium Menace II Society Nosferatu Gabber Mafia Rotterdam Terror Corps (RTC) Blaster Paul Elstak Dione Drokz +++ Hardcore sample : http://home.no/renom/hardcore.mp3 ------------------------------------------------------------------ Jumpstyle Jumpstyle er også det "siste" innenfor hardtechno. Det er en god blanding av oldschool, house, oldhardcore og hardstyle. Er mest utbredt i Frankrike og Belgia under navnet "BeLGIUM JUMP" med labelet Jumper Records. Har klatra høyt i Nederland og er meget populært å starte / avslutte party med. Italia, Sveits, Japan, Australia, Sverige og Danmark følger også med. Artister som : Darkraver Mars L Lobotomy Inc Xtortion Greg C DJ Tony Technoboy Furax Heedless DJ Merlin's Kevin M neoCore <-- meg Ruthless & Vorwerk Gizmo Max Enforcer Captain Shock Bad People ++ Jumpstyle sample : http://home.no/renom/jumpstyle.mp3 ------------------------------------------------------------------ Dette var alt for nå, håper dere fikk litt større innblikk innen det som virkelig er techno. DJ Tiesto, Ferry Corsten og de folka bortover der er trance. Dina og det opplegget de spiller på radio er kommers trance og er ikke noe i nærheten. Eneste de har til felles er 4/4 beaten. For metal folk : Akkurat som når folk sier at Limp Bizkit er ekte metal, mens egentlig Enthroned, Satyricon, Slayer, Tiamat er ekte "metal". Det eneste de har i felles med Limp Bizkit er at de bruker gitar, trommer og vokal. Mvh. HARDHEAD NEOCORE bilder av hardstyle, jumpstyle og hardcore partys : Lenke til kommentar
salif Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) OK, greit nok at du liker techno. Selv er det ikke helt min stil, og jeg hører knapt forskjell på sangene. Alle kan ikke ha lik smak, noen liker det, andre ikke. Sånn er det bare Endret 13. august 2004 av salif Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 OK, greit nok at du liker techno. Selv er det ikke helt min stil, og jeg hører knapt forskjell på sangene. Alle kan ikke ha lik smak, noen liker det, andre ikke. Så er det bare Hør på de samplene jeg har lagt med da Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Sier det igjen jeg, kan høre på noen techno/elektronica, men da må det være ekstremt bra Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Sier det igjen jeg, kan høre på noen techno/elektronica, men da må det være ekstremt bra Og igjen, helt fantastisk flott med openminded folk her Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Sier det igjen jeg, kan høre på noen techno/elektronica, men da må det være ekstremt bra Og igjen, helt fantastisk flott med openminded folk her Sitter forresten å hører på Ralph Myerz nå, det er jo genialt Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) endelig noen som har skjønt det! men holder meg til trance jeg, altså ikke dina men skikkelig trance, ikke slik som man hører på radioen Endret 13. august 2004 av rakib Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Flott at noen slår et slag for technoen! Bra VeXx! (litt unfair at du dro all dance over med én kam, det finnes en del god dance) Endret 13. august 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Eeh http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=281797 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=281818 Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 OONTZ OONTZ OONTZ OONTZ OONTZ OONTZ OONTZ OONTZ Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Og husk alle barn: Om instrumentet bruker strøm, er det ikke et instrument. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Det finns utrolig mye god trance i verden, men det finns utrolig mye elendig også. Det gjelder vel all musikk. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Og husk alle barn: Om instrumentet bruker strøm, er det ikke et instrument. det er det da ingen som har sagt Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Og husk alle barn: Om instrumentet bruker strøm, er det ikke et instrument. det er det da ingen som har sagt liker ekte musikk jeg Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Glimrende guide Masse bra musikk der ja! Må si at selv liker eg og høre på Dj Tiesto sine verk, goryella(eller.no), sparkles og flere av hans fantastike låter Magic serien er også konge Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Jeg kan godt føye meg inn i rekken av open-minded metalwh0res. Gi meg Massive Attack, Crystal Method, Lamb, Boards of Canada, Sigur Ros, Ralph Myerz, Elektrofant osv... Men detta er jo ikke techno da, den slags gjør det lissom ikke for meg... Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Og husk alle barn: Om instrumentet bruker strøm, er det ikke et instrument. det er det da ingen som har sagt liker ekte musikk jeg Vel, i det meste av det jonki hører på, så bruker de intrumenter som bruker strøm Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Og husk alle barn: Om instrumentet bruker strøm, er det ikke et instrument. Du aner ikke hva du prater om. EDIT: Vexx -> Fragletrollet har laget en mye lengre og mer utviklet elektronikaguide... Endret 13. august 2004 av HalTan Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Og husk alle barn: Om instrumentet bruker strøm, er det ikke et instrument. Du aner ikke hva du prater om. nettopp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå