Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøper trådløst nettverk. Råd?

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker noe kontroll over nettet mitt selv, og trenger kryptering MAC filter og skuling av SSID, gjerne firewall, men ikke et krav. Det er derimot et krav at jeg kan bruke ekstern antenne. Er det noen som mener å ha god oversikt, og kan gi meg gode råd? Jeg holder sålangt en knapp på SMC 54G med firewall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ønsker noe kontroll over nettet mitt selv, og trenger kryptering MAC filter og skuling av SSID, gjerne firewall, men ikke et krav. Det er derimot et krav at jeg kan bruke ekstern antenne. Er det noen som mener å ha god oversikt, og kan gi meg gode råd? Jeg holder sålangt en knapp på SMC 54G med firewall.

Mitt råd er Linksys WRT54G! Det er en super router med alle muligheter du kan tenke deg. Om du er litt mer avansert bruker kan du også legge inn egen firmware som kjører linux sånn at du faktisk kan kjøre masse linux programvare på den! ;)

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=11303

NB: Husk at det alltid lønner seg å kjøpe kort av samme merke, om det er mulig, for å sikre at alle funksjoner virker. Linksys har også meget bra PCI og PCMCIA kort.

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar
Jeg ønsker noe kontroll over nettet mitt selv, og trenger kryptering MAC filter og skuling av SSID

Erm.. Hvorfor det? Er du nødt til å koble opp x-box / ps2 / nintendo el.l. som ikke støtter WPA eller evt. WEP? Og wtf. skulle du ville skjule SSID? Ingen som er i stand til å spoofe en mac-adresse vil ha problemer med å finne nettet ditt uansett, det gå bare ut over ytelsen..

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...