føsslien Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Jeg har sett meg en del omkring, men greier ikke helt å finne den pc'n jeg ønsker meg uten å måtte selge både skjorta, trusa og sokkene får å få råd... Jeg kunne tenkt meg en bærbar pc med disse spesifikasjonene: 512->MB RAM 40->GB HDD 1.6->Ghz Et helt streit grafikkort God batterilevetid Nesten støyfri W-LAN/blutetooth IRDA-port 2-3 USB-utganger Firewireutgang Det jeg ikke trenger er modem, norton-prøveversjon, OS og anna crap som bare koster penger. Kunne i alt tenkt meg å bruke 11000 - 20000. Veldig takknemlig for alle som svarer. På forhånd takk! --------------------------- Om en av dere tilfeldigvis ruger på en ikke for hardt brukt sånn pc kontakt meg gjerne på m@iladr: [email protected]. Lenke til kommentar
Tored Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Elitegroup G556E er en pc å anbefale i forhold til pris og ytelse. Nå har ikke jeg enda fått pc'n (bestilte den mandag), men spesifikkasjonene på pcn er svært bra iforhold til pris. Dette er hva jeg har med på min: 1,7GHz M Prosessor Centrino 1024Mb DDR Ram (333MHz) eller 2 x 512mb DDR 80GB 2,5" Hitachi 5400rpm Harddisk 128MB ATI Radeon 9700 DVD brenner som støtter alt. Trådløst nettverkskort.. http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/images/produc...mo/g556demo.gif for bilde av maskinen.. Prisen inkludert frakt og mva kommer på 15 172,- Viss du da i tillegg ønsker å ha bluetoth kostet det 300,- ekstra. Du setter sammen delene på it24.no ..der er det rimelig Ellers får du den samme pcn på multicom til 2000,- dyrere.. men der er leveringstiden litt kortere.Anbefaler deg og velge deler på it24.no.. De bygger pcn din uten ekstra kostnad. Lenke til kommentar
føsslien Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 takker Tored! Det var akkuratt noe sånt jeg trengte. Lenke til kommentar
Jack_is_back Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Jeg har sett meg en del omkring, men greier ikke helt å finne den pc'n jeg ønsker meg uten å måtte selge både skjorta, trusa og sokkene får å få råd... Jeg kunne tenkt meg en bærbar pc med disse spesifikasjonene: 512->MB RAM 40->GB HDD 1.6->Ghz Et helt streit grafikkort God batterilevetid Nesten støyfri W-LAN/blutetooth IRDA-port 2-3 USB-utganger Firewireutgang Det jeg ikke trenger er modem, norton-prøveversjon, OS og anna crap som bare koster penger. Kunne i alt tenkt meg å bruke 11000 - 20000. Veldig takknemlig for alle som svarer. På forhånd takk! --------------------------- Om en av dere tilfeldigvis ruger på en ikke for hardt brukt sånn pc kontakt meg gjerne på m@iladr: [email protected]. HP NX7010...den har alt hva du behøver,og koster rundt 15 lapper hos nettbutikkene.... Se gjerne mitt innlegg til tåden "Test av HP Compac NX7010" i dette forumet....der jeg har beskrevet spesifik...,glemte der og skrive at den har 3 x usb2,firewire,wlan og bluetooth.... Anbefaler deg også å lese en test på denne hos dinside.no/data/tester Lykke til med valget ! Lenke til kommentar
føsslien Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Jo, takk for innlegget og tips. Prøver å lese alt om HP'n. Merkelig at det skal være sååå vanskelig å kjøpe en PC!... Jeg er i hvertfall på sporet av noe nå da! Lenke til kommentar
zippy Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Følg rådet til Tored , en maskin som er helt up to date!! , lang batterikapasitet samt rask prossesor og ram , og ikke minst et av de beste graffik kort som leveres i dag til Bærbar. sjekk også tundra maskinen fra psdata.no , men ikke finn på å kjøpe noe fra Whitebox.no !! Lenke til kommentar
LasseB Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 "Elitegroup G556E er en pc å anbefale i forhold til pris og ytelse. " "Ellers får du den samme pcn på multicom til 2000,- dyrere.. men der er leveringstiden litt kortere.Anbefaler deg og velge deler på it24.no.. De bygger pcn din uten ekstra kostnad. " Jeg leste her på forumet at it24.no var utsolgt for de delene og at det kunne ta litt lang tid før de får inn varene igjen... Så hvis det er rett så får du nok ikke pcen derfra med det første.. Skal kjøpe samme selv og er ganske usikker på om jeg skal kjøpe fra multicom.no eller it24.no, har sendt mail til it24 for å spørre om de hadde varene men har ikke fått noe svar ennå.. Jeg kan gi deg svar om det når jeg får svar Lenke til kommentar
føsslien Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Ja! Det hadde vært kjekt! Jeg begynner å tro at jeg er kjempeklar for Elitegroup! Bare ett lite spørsmål: på it24.no finner jeg bare 556E og ikke G556E. Kunne tenkt meg å vite forskjellen... Takk for all hjelp så langt!! Lenke til kommentar
LasseB Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Ja! Det hadde vært kjekt! Jeg begynner å tro at jeg er kjempeklar for Elitegroup! Bare ett lite spørsmål: på it24.no finner jeg bare 556E og ikke G556E. Kunne tenkt meg å vite forskjellen... Takk for all hjelp så langt!! det er ingen forskjell.. Vet ikke hvorfor de ikke har tatt med G`en, men det er den samme. Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 ACER FERRARI..... anbefales ivertfall fra meg! hatt bare plunder med tundra/aopen/netshop etc. pc`n. Lenke til kommentar
Grombi Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Bestilte min G556 hos it24.no på søndag og fikk den i dag (fredag). (skriver på den nå) Min består av: ECS 556E Barebone (ATI9700-128mb) 15"/CDRW+DVD (u/CPU/RAM/HD Intel-725BX 1600 MHz 2MB cache (Dothan) BOX for Centrino Hitachi 2,5" IDE 80GB (5400rpm) HDD (5K80) for notebook SO-DIMM 512MB DDR (333MHz) 200pin for notebook Intel WM3B2200 MINIPCI 802.11G Wireless card for Centrino Så noen deler har de i hvert fall på lager. Lenke til kommentar
LasseB Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Bestilte min G556 hos it24.no på søndag og fikk den i dag (fredag). (skriver på den nå) Min består av: ECS 556E Barebone (ATI9700-128mb) 15"/CDRW+DVD (u/CPU/RAM/HD Intel-725BX 1600 MHz 2MB cache (Dothan) BOX for Centrino Hitachi 2,5" IDE 80GB (5400rpm) HDD (5K80) for notebook SO-DIMM 512MB DDR (333MHz) 200pin for notebook Intel WM3B2200 MINIPCI 802.11G Wireless card for Centrino Så noen deler har de i hvert fall på lager. ok.. men da tror jeg at jeg bestiller den jeg å fra it24.. er det noen døde pixler på den? virker alt som du hadde forventet? Lenke til kommentar
føsslien Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 ECS 556E Jeg er nå kjempeklar for å kjøpe 556E. Takk for all hjelp. Jeg lurer bare nå på ett par ting om dere vil hjelpe meg... Docking Station. Er det mulig å få tak i til en rimelig pris for denne pc'n? Hvordan bestiller jeg fra it24.no? Velger jeg enkelt å greit bare delene jeg vil ha og legge alt i handlekurven og kjøpe, så blir det automatisk satt sammen og sendt til meg? Er det bluetooth og IRDA på maskina eller må jeg bestille det i tillegg på en eller anna måte? Må si jeg nesten allerede begynner å forelske meg i denne maskina... Takker for allle svar! Lenke til kommentar
jendor Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 En ting som jeg lurer på, og som jeg ikke har funnet ut av enda: hvordan får man tak i ekstra batterier til disse barebone-maskinene?? Jeg har lett og lett, men finner ikke noen steder hvor man kan kjøpe dette. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Multicom selger f.eks batteri til ECS bærbare. Lenke til kommentar
LasseB Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 ECS 556E Jeg er nå kjempeklar for å kjøpe 556E. Takk for all hjelp. Jeg lurer bare nå på ett par ting om dere vil hjelpe meg... Docking Station. Er det mulig å få tak i til en rimelig pris for denne pc'n? Hvordan bestiller jeg fra it24.no? Velger jeg enkelt å greit bare delene jeg vil ha og legge alt i handlekurven og kjøpe, så blir det automatisk satt sammen og sendt til meg? Er det bluetooth og IRDA på maskina eller må jeg bestille det i tillegg på en eller anna måte? Må si jeg nesten allerede begynner å forelske meg i denne maskina... Takker for allle svar! Det er IRDA på den men ikke bluetooth.. Det kan du kjøpe utenom for 300 tror jeg.. For å kjøpe delene så trykker du på "Notebook/deler/tilbehør" også er det bare å finne de forskjellige delene der.. Barebone PCen finner du under "Notebook Barebone " Jeg bestilte en uten DVD-brenner igår med 1.6ghz.. Noen som vet hvor lang tid det kan ta før jeg får den? Lenke til kommentar
føsslien Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 takker for all hjelp. Er det mulig å få tak i Docking Station til ECS 556E??? Siden jeg reiser så mye og har en del utstyr hjemme som jeg kobler den opp mot kunne det vært kjekt... Jeg kunne ikke finne noe om det på it24.no, men kanskje noen selger det andre steder eller kanskje det ikke fins docking station?? Eg er heilt desperat etter DOCKING STATION!!! Lenke til kommentar
Filla Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Du får ikke det til 556. Om du abslutt må ha masse stæsj kobla til den hjemme, kan du kjøpe en USB basert docking, som er en slags HUB med xtra USB poter, seriel port og lignende. Lenke til kommentar
Anders83 Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Bestilte min G556 hos it24.no på søndag og fikk den i dag (fredag). (skriver på den nå) Min består av: ECS 556E Barebone (ATI9700-128mb) 15"/CDRW+DVD (u/CPU/RAM/HD Intel-725BX 1600 MHz 2MB cache (Dothan) BOX for Centrino Hitachi 2,5" IDE 80GB (5400rpm) HDD (5K80) for notebook SO-DIMM 512MB DDR (333MHz) 200pin for notebook Intel WM3B2200 MINIPCI 802.11G Wireless card for Centrino Så noen deler har de i hvert fall på lager. Hvordan er skjermene på disse pc'ene? Er det bra synsvidde? Lange pekespor? Er batteriet bra? BAre lurer Lenke til kommentar
zanzaib Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 er dritfornøyd med min g556e fra multicom. gudd å konge det var å få den i hus. verd hver eneste krone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå