Itw Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hvordan sette opp ett sikkert trådløst nettverk? Hadde ett blad jeg nileste pga att der var en god forklaring, men det har jeg desverre mista og nå er utstyret her og jeg sitter som ett spørsmålstegn... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 WEP = kryptering MAC filtrering = kun de godkjente MAC (fysiske)-adressene kan logge på Slå av SSDI-broadcast = Nettet ditt blir "usynlig" Lenke til kommentar
Itw Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 driver på og klø meg i hodet med wep greia, mac er på Hvordan funker WEP? Og hvordan finner jeg nettet vist jeg skrur av SSDI? Lenke til kommentar
palh Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) så lenge du har stilit inn maskinene du skal bruke til å ha ssid feks. "43ll0" så vil de vite ssid og finne nettet. EDIT: Jeg har kjøpt et program som heter Pctel Roaming client som tar vare på de forskjellige profilene. hjemme, skolen, kompisen mm. program som anbefales. Endret 13. august 2004 av palh Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Ok så ssid er en sort for ip? til nettet? En hvordan funker WEP krypteringa? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Krypteringen fungerer slik at du slår den på i ruteren, skriver inn en nøkkel, velger at du skal bruke wep under konfig av kortet, og skriver inn riktig key. SSID er nettets ID. Du kan sammenligne det med navnet til PC'en din. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Er det sånn med wep att jo lengere nøkkel jo bedre? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Det spiller egentlig ingen rolle, fordi ascii blir gjort om til hex. Uansett å er det hvor mang bit-kryptering du kjører som spiller noe rolle. Høyere kryptering = sikrere. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 hvordan velge høyeste? Finnes det noen lettforståelig idiot sikker guide på dettan med trådløst innternett? Hadde jo den i det pc bladet men mista det (mistenker kjerringa for og ha kasta det da men) vet dere av noen? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Jeg fant denne, men har ikke lest igjennom den selv da: http://www.intranetjournal.com/articles/20..._07_10_03a.html PS. Fulgte det ikke med en bruksanvisning til ruteren/accesspointet? Endret 14. august 2004 av darkness| Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 joa men jeg og engelsk, syntes bare den det pc bladet hadde var så genial, men evig eies kun det tapte. Men tusen takk for hjelpa skal nokk klare meg nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå