Gå til innhold

Designkritikk? Comart.no endelig publisert.

Anbefalte innlegg

Hei! Tror faktisk ikke at jeg har vist frem noen av mine design på forumet før, men nå har jeg (endelig) publisert ett av dem. Comart er et nyoppstartet firma der jeg er medeier, og vi driver (selvsagt) med webutvikling og ting knyttet opp i mot det.

Siden ble lagt ut i morges, og det er antakelig en del bugs rundt omkring. Gjerne kom med forslag til forbedringer, og opplys oss om de irriterende småfeilene hvis dere finner dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt før; dette er et mesteverk til de grader.

Alt virker veldig profesjonelt, akkurat slik et slik side bør.

Noen småting:

• Når en trykker på siste menyelement i FireFox, hopper hele menyen en px oppover.
  • Jeg synes, at teksten under logoen (slogan om du vil) burde være like bred som "ComArt". Dette på grunn av balanse.
  • I samme logo; Er det meningen at Com skal være litt mindre og høyere oppe enn Art? Mulig det bare er et synsbedrag, men det ser iallefall slik ut.
  • Bildet av menneskene i header (det sterkeste) har veldig jaggies. Igjen; Mulig at det skal være slik, men jeg likte det ikke.

Dette var egentlig bare litt småpirk. Designet er nydelig som det er, fargene er behagelige og godt satt sammen, helt passelig grafikkbruk og skyggeeffekten på "boksene" er til å forelske seg i, som du ville sagt det selv.

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Den headeren er det eneste av design jeg ikke har laget på siden, men jeg antar at COM og ART skal være like høye. En annen ting er at det muligens ser litt teit ut når det både er en gruppe mennesker til høyre i headeren og som bakgrunn i menyen. Siden vi måtte ha siden oppe i morges (jeg stod opp 9.30) ble dette egentlig et hastearbeid, som sannsynligvis rettes opp i nærmeste fremtid.

Firefox-buggen skal jeg se nærmere på når jeg selv oppgraderer til nyeste versjon av firefox, og mistenker at det har noe med overflow og height å gjøre.

Lenke til kommentar

Da får jeg også klage litt over det negative som finnes.

• Siden er 'tung', så diverse :hover, både i menyen og ellers, samt login-formen er treg.
  • Når jeg trykker i login-formen, forsvinner teksten. Fint. Men hva med at den kommer tilbake etterpå?
  • Det blir om mulig litt tomt i høyre kolonne?

Det var egentlig alt jeg hadde å utsette på siden, dette er bra arbeid! :w00t:

Edit: Og jeg ville kanskje foretrukket litt mer padding i bunn, når det er mye innhold.

Edit2: Det som Skomaker påpeker skjer også på 'Kontaktinformasjon'.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Enig med Mr. Berg at siden er en smule "tung", særlig på hover i menyen.

Ellers har jeg ikke så mye å si igrunn...jeg synst at "com" & "art" burde være lite store, og at teksten under ("behersker kunsten") bør være like lang.

IMO så er dette en av de mest profesjonelle sidene som jeg har sett på dette forumet, og det sier en god del. Fargene og sammensetningen er bra, og den er behagelig og lett og lese på. Likte godt logoen til bedriften også.

Alt i alt; utrolig bra gjennomført. :)

ps. hvorfor ikke xhtml strict når du først er i gang?

Lenke til kommentar

Takk for responsen. Jeg skal se på "teksten er høyere enn bilde"-buggen nå, og tenke på en ny :hover i menyen.

MrBerg: Jeg antar at de besøkende trykker på input-boksene for å skrive inn noe, så ser ikke nødvendigheten med å få tilbake standarteksten ettern den er fjernet.

huf: Jeg har ingen grunn til å bruke XHTML, og IE støtter fortsatt ikke MIME-typen som XHTML bør sendes som. Jeg er klar over "work-arounds", men ser ikek bryet når HTML 4.01 funker like greit.

Lenke til kommentar
Siden er 'tung', så diverse :hover, både i menyen og ellers, samt login-formen er treg.

Med en kjapp måling, summerer sidens størrelse seg til 78KB, noe som ikke er så altfor mye, så tung vil jeg ikke kalle den.

Du nevner at hele maskinen din er treig når du besøker siden (på IRC). Kanskje det er bedre med en restart, da? ;)

Alt i alt er dette en _meget_ god side, sat. Det eneste jeg ikke likte, var mangelen på en footer, samt at menyen har en liten forsinkning i FF 0.9.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Ahh! Deilig! :)

Dette blir kun småpirk. Jeg liker ikke h2, jeg liker ikke fargen på linkene,

og jeg liker ikke at menyelementenes mouseover tar lang tid å laste i FF.

Forresten burde kanskje drop shadowen vært i en blålig farge, og ikke svart.

Dette er derimot det jeg überdigger: nydelige farger, pen logo, at alle

elementer er lett tilgjengelige, og en deilig profesjonell look som er umulig

å beskrive med ord.

Lenke til kommentar
Kanskje ikke så lurt å brukernavn og passord i url'en når man logger inn? :p

Håper det var tull fra din side :)

Angående dette maset etter en footer. Hvorfor, HVORFOR kan ikke en side gå mot strømmen, og for en gangs skyld IKKE ha med et standard-element? Jeg syns siden gjør seg glimrende uten footer, jeg.

Lenke til kommentar
Kanskje ikke så lurt å brukernavn og passord i url'en når man logger inn?  :p

Håper det var tull fra din side :)

Angående dette maset etter en footer. Hvorfor, HVORFOR kan ikke en side gå mot strømmen, og for en gangs skyld IKKE ha med et standard-element? Jeg syns siden gjør seg glimrende uten footer, jeg.

Helt enig, Mr.Berg. Personlig bruker jeg så godt som aldri footer.

Det trengs som regel ikke. På denne siden er jeg redd det ville ødelegge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...