Gå til innhold

Skeive ide pinner på ny hardisk.

Zeter

Anbefalte innlegg

:w00t: Hei alle sammen dette er mitt første innlegg her på forumet, håper jeg får tilbakemelding.

Jeg kjøpte ny Maxtor DiamondMax Plus 9 160 gb ATA/133 8mb buffer hos MPX.

Når jeg fikk hardisken var forseglingen brutt, dette var merkelig. Da jeg skulle koble til IDE kabelen, fant jeg ut at pinnen var skeive, derfor klarte jeg bare å få halvparten av IDE kabelen inn.

Jeg har ikke turt å starte dataen for jeg er redd for at jeg kan kortslutte Hardisken/Hovedkortet. :ermm: Vet noen av dere om det kan skje en feil hvis jeg prøver å starte med IDE kabelen halveis inne ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke prøv å start maskinen hvis ikke alle pinnene har kontakt. Akkurat hvilken skade du kan forårsake er usikkert, men harddisken vil ikke operere riktig, om du får den til å fungere i det hele tatt.

Akkurat her må du ta en liten avgjørelse. Har selv klart å bøye pinner og det er som oftest ganske enkelt å bøye de tilbake, men nå fikk du jo den slik i fra MPX. Du kan enten høre med de om hva de sier (som kan ta tid etter min erfaring) eller bøye pinnene på plass selv.

Men ikke start opp med bare halvparten på plass!

Ellers så velkommen til forumet :)

Lenke til kommentar

Pinnene kan bli skeive på den ene siden av kontakten hvis man tar kabelen skeivt ut. Men de er som regel ikke verre enn at hvis man setter inn kabelen fra samme side så vil det gå bra; dvs du begynner å matche opp på den side hvor pinnene er skeive og trykker mot den rette siden. Hvis du derimot begynner der hvor de er rette så får du ikke de skeive til å matche.

Lenke til kommentar
Ikke prøv å start maskinen hvis ikke alle pinnene har kontakt. Akkurat hvilken skade du kan forårsake er usikkert, men harddisken vil ikke operere riktig, om du får den til å fungere i det hele tatt.

Akkurat her må du ta en liten avgjørelse. Har selv klart å bøye pinner og det er som oftest ganske enkelt å bøye de tilbake, men nå fikk du jo den slik i fra MPX. Du kan enten høre med de om hva de sier (som kan ta tid etter min erfaring) eller bøye pinnene på plass selv.

Men ikke start opp med bare halvparten på plass!

Ellers så velkommen til forumet :)

Takk for hjelpen :D Jeg skal nok kontakte MPX, men da må jeg vente en god stund før jeg får brukt den nye Hardisken :thumbdown: .

Jaja. shit happens ! :devil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...