Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Greit fil-synk program

Anbefalte innlegg

Windows frakoblede filer fungerer ikke bra nok. :no:

Jeg får nå feilmeldingen:

"Frakoblede filer (\\TBJ\synk på TBJ): Kan ikke koble til \\TBJ\synk. Det kan ikke opprettes flere koblinger til denne eksterne datamaskinen, fordi maksimalt antall er nådd"

Finner ingen løsning på dette, så nå skal jeg prøve andre programmer. :yes:

Nærmere spesifikasjon av hva jeg ønsker:

Jeg har en stasjonær PC (XP) der jeg har lagret alle mine ting (bl.a. Mine domumenter, Mine bilder osv.)

Det jeg ønsker er at når jeg kobler opp min bærbare PC (XP) på nettet (tråløst), så vil "Mine dokumneter" og "Mine bilder" ++, synkroniseres med mappene som ligger på den bærbare.

På den måten har jeg alltid tilgang til dokumentene unasett hvilken PC jeg er på.

I dag så har jeg delt dokumentene jeg ønsker å synke på min stasjonære.

På den bærbare har jeg aktivert "frakoblede filer" og åpnet disse mappene (igjennom Mine nettverkssteder), og valgt disse mappene som "tilgjenngelige i frakoblet modus".

Da kopierer den alle de mappene fra stasjonære og over til den bærbare.

Når jeg da tar med den bærbare ut av huset (og ut av nettverkets rekkevidde), så har jeg fremdeles tilgang til mappene som om jeg skulle vært på nettverket.

Jeg finner de da fremdeles gjennom "Mine nettverkssteder".

Endrer jeg på noen av filene, så vil de automatisk bli synkronisert med den stasjonære med en gang jeg er tilkoblet nettet igjen (tar oftest noen få sekunder avhening av hvor mye endringer har skjedd siden sist).

Det har fungert utmerket en stund, helt til den feilmeldingen (se øverst) kom.

Derfor ønsker jeg nå å teste et annet fil-synk. program.

(altså jeg ønsker ikke noe manuell kopiering)

Noen som kan anbefale et som fungerer bra?

Endret av TBJ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har noe lignende oppsett hjemme. Har sikkerhetskopi av digtalbildene på den bærbare, samt backup av "mine dokumenter" på en ekstert ftp-server

Bruker SyncBack (Freeware) og er ganske fornøyd med det.

Kan da synke (begge veier), eller bare utføre backup. Benytter diverse filtre for å plukke ut det jeg ønsker. Kan også synkronisere/ ta backup mot en ftp-server.

Det er også mulig å kjøre rutiner til faste tidspunkter.

Har ikke forsøkt å få til noe automatikk på dette, men bare laget en snarvei fra skrivebordet på den bærbare. Ett klikk (vel, dobbeltklikk) og resten gjøres automatisk i bakgrunnen. - deilig. :love:

Endret av Freeload
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...