Gå til innhold

ny 17" LCD

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått lønna og skal bytte ut min 15" CRT fra nitten-to-og-førr med en 17" LCD. Den skal brukes til mye spilling (BF, UT, Warcraft osv), film/DVD og bilde. :yes:

Har lett veldig lenge på internett og her på HW. Så på den store LCD-testen at NEC-skjermen kom ganske godt ut i spill, men at Samsung-skjermen var best overall. Syns den Samsung-skjermen hadde litt dårlig responstid for spilling. Tenkte at jeg ville ha maks 16ms. Valget står mellom disse to skjermene:

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8998

Denne skjermen har jeg ikke hørt så mye om. Testen på HW ga litt lite informasjon, men som en oppdatert 173T med 12ms burde den være et nokså bra kjøp.

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=5454&side=18

Har lest noen erfaringer om denne skjermen, og noen sier det er lett å se etterslep i spill. "Kjøpte denne for spilling, men måtte gi opp på grunn av for mye ghosting, og det var til Neverwinter nights, rollespill! anbefales ikke til spilling".

Noen med litt peiling som kan anbefale en skjerm foran den andre, eller en annen skjerm?

Alle svar tas godt imot :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg syntes testen var ganske tydelig på hvordan skjermen er i spill jeg :) Den er abosull bra, og bedre enn gamle 173T, mn fortsatt ikke helt perfekt. Den har noe etterslep, og regner du deg selv som en skikkelig gamer tror jeg nok det er andre skjermer du vil være mer fornøyd med. Allikevel er ikke etterslepet værre enn at de fleste dødelige vender seg fort til det. I mitt tilfelle var det ikke noe problem å spille på skjermen.

Det er viktig å ikke se seg blind på responstiden (12ms). Det er andre faktorer som spiller inn på hvor mye etterslep man faktisk opplever på en skjerm. Husk også at 710T mangler litt av fargedybden til 173T.

Når det gjelder NEC 1760NX er det delte meninger blant folk. Vi har selv anbefalt den som en spillskjerm, og mange aktive spillere har kjøpt denne og sagt seg enige med oss. Det er også en del som mener at den absolutt ikke holder mål. Allikevel vil jeg si at dette er den skjermen vi har testet som er mest poppulær blant spillerne.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Samsung 173T en god stund nå, og er kjempefornøyd. Har aldri sett noen andre skjermer i nærheten av denne når det gjelder bildekvalitet.

I spill har jeg aldri sett/oppdaget noe etterslep, Foreksempel i FarCry og Doom 3.

I spillet bubbletrouble,(som HW.no brukte for å teste etterslep)er det antydninger til etterslep. Men ikke noe å snakke om.

Så hvis etterfølgerne til denne skjermen er i nærheten til denne, så får du en utrolig bra skjerm.

Edit:

Jeg kjøpte ny dvi kabel Her, og merket stor forbedring på bildekvalitet, og spesielt etterslep.

Endret av Lyder85
Lenke til kommentar
Jeg skal også ha en 17" tommer LCD-skjerm, men jeg breuker litt mer allround. Prisklasse 4000-5000. Kan noen (kanskje enden som jobber her ;) ) gi en anbefaling til slikt bruk?

Etter min mening er NEC 1760NX og Samsung 710T gode allroundere. Ingen av de er supre i fargedybden, men dette kommer av at de bruker TN-paneler. Meg bekjent er gamle Samsung 173T den eneste skjermen på 17" som bruker VA-panel, så denne vil alltid heve hodet litt høyere i bilde. Dessverre mener jeg dette går litt ut over spilling...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...