Gå til innhold

Compaqn Smart Station (IR receiver)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, det hadde ikke vert så vanskelig å fikse, men det kreves litt elektronikk først som så kortslutter to punkter over power knappen.

 

Dette kommer jo til å ta litt plass og som alle vet er det lite plass i en berbar. du trenger nok en liten boks utenfor.

Men, slik jeg forstår det vil disse diodene måtte lyse hele tiden fra en boks ved siden av pc`n mot mottakeren. Så skal du sette hånden foran for å starte opp?

Det hadde vert meget lett å gjøre sånn at du lyser på sensoren så starter pc`n opp. det kan gjøres fks med en transistor og et relè.

 

[offtopic]De svarte led`s ene er nok ultraviolette lysdioder, for lys som lyser svart har jeg sjelden sett :p [/offtopic]

Lenke til kommentar
det som du fant i laptopen din her infarød lyse ..det kan du ikke brute strømen me til de tdu tenkte :p

di ledsa der er ikke brukende til noe annet en infarøde stråling som fks fjærnkontroll mobile tlf osv nbruker :p

HVordan koble dette då sånn at eg får IR på pcn

og fins det noen programmer kult å styre pcn med fjernkontroll og kan jeg slå på pcn med fjernkontrollen då

Endret av djdaffy2003
Lenke til kommentar
det som du fant i laptopen din her infarød lyse ..det kan du ikke brute strømen me til de tdu tenkte :p

di ledsa der er ikke brukende til noe annet en infarøde stråling som fks fjærnkontroll mobile tlf osv nbruker :p

HVordan koble dette då sånn at eg får IR på pcn

og fins det noen programmer kult å styre pcn med fjernkontroll og kan jeg slå på pcn med fjernkontrollen då

Finnes mange måter. Søk på google.

 

Og ja, du kan slå av pc'en med en fjernkontroll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...