Gå til innhold

Gnister på HK

xist

Anbefalte innlegg

Ok, jeg kjøpte ny PC her om dagen, og jeg satt alt sammen, og det funka fint, men så pluttselig under install av winxp så fikk jeg blåskjerm og pc'en skrudde seg av, jeg dro ut strøm og kikka inn, og så ikkenoe galt, så prøvde jeg å starte den på nytt, ikkenoe.. nå prøvde jeg nettop og starte pc med kun hk, cpu og ram i, jeg plugga i strøm og skrudde på, da så jeg at det kom gnister ved atx power suply tingen.. hva skjer ?

på forhånd takk for all hjelp..

hk ser dere i signatur..

Endret av xist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når han sier at gisten komme ved "atx power suplyet aka psu" så re jeg fristet til å tro at dette er en feil i psu (strømforsyningen) og ikke i første omgang hk.

Start opp bare psu ved å kortslutte grønn leder mot en sort leder. Starter psu uten gnister osv da så er det hk som er gåent, er det derimot gnister når du starter denne psu på måten beskrevet så er det psu det er noe galt med.

Lenke til kommentar
topic ja, men ikke selve spørsmålet / problemstillingen. Man svarer på jo på spørsmålet ikke topic, det sier jo seg selv?

Herregud! :wallbash:

Det så jo ikke ut som om han var helt sikker på hva han mente:

da så jeg at det kom gnister ved atx power suply tingen.. hva skjer ?

Visst jeg har problemer med f.eks grafikkortet, så lager jeg ikke en Topic med navn "Kan noen hjelpe meg med kabinettet?"!

Lenke til kommentar
Det er gnister på selve hk'et ved atx power suply tingen.. så da er det vel hk'et som må byttes ut da, får kjøre opp til netshop på mandag og få fiksa det! :) takk for all hjelp!

Skal ikke se bortifra at flere komponenter har kortsluttet pga gnistene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...