xist Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Ok, jeg kjøpte ny PC her om dagen, og jeg satt alt sammen, og det funka fint, men så pluttselig under install av winxp så fikk jeg blåskjerm og pc'en skrudde seg av, jeg dro ut strøm og kikka inn, og så ikkenoe galt, så prøvde jeg å starte den på nytt, ikkenoe.. nå prøvde jeg nettop og starte pc med kun hk, cpu og ram i, jeg plugga i strøm og skrudde på, da så jeg at det kom gnister ved atx power suply tingen.. hva skjer ? på forhånd takk for all hjelp.. hk ser dere i signatur.. Endret 13. august 2004 av xist Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Hvis det er fysiske gnister du ser "på" Hket så er det ganske enkelt å gå å få det byttet da det høres deffekt ut... Eller så tror jeg det muligens kan være feil på PSU'en Endret 13. august 2004 av LOBOS Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 da så jeg at det kom gnister ved atx power suply tingen.. WOW!! det har jeg aldri opplevd før....må være no galt med HK som LOBOS sier.... Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Når han sier at gisten komme ved "atx power suplyet aka psu" så re jeg fristet til å tro at dette er en feil i psu (strømforsyningen) og ikke i første omgang hk. Start opp bare psu ved å kortslutte grønn leder mot en sort leder. Starter psu uten gnister osv da så er det hk som er gåent, er det derimot gnister når du starter denne psu på måten beskrevet så er det psu det er noe galt med. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Topic`en er jo "Gnister på HK", så jeg regnet med han mente gnister ved ATX kontakten på hovedkortet... Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Topic`en er jo "Gnister på HK", så jeg regnet med han mente gnister ved ATX kontakten på hovedkortet... topic ja, men ikke selve spørsmålet / problemstillingen. Man svarer på jo på spørsmålet ikke topic, det sier jo seg selv? Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 topic ja, men ikke selve spørsmålet / problemstillingen. Man svarer på jo på spørsmålet ikke topic, det sier jo seg selv? Herregud! Det så jo ikke ut som om han var helt sikker på hva han mente: da så jeg at det kom gnister ved atx power suply tingen.. hva skjer ? Visst jeg har problemer med f.eks grafikkortet, så lager jeg ikke en Topic med navn "Kan noen hjelpe meg med kabinettet?"! Lenke til kommentar
xist Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Det er gnister på selve hk'et ved atx power suply tingen.. så da er det vel hk'et som må byttes ut da, får kjøre opp til netshop på mandag og få fiksa det! takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Det er gnister på selve hk'et ved atx power suply tingen.. så da er det vel hk'et som må byttes ut da, får kjøre opp til netshop på mandag og få fiksa det! takk for all hjelp! Skal ikke se bortifra at flere komponenter har kortsluttet pga gnistene.. Lenke til kommentar
xist Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 har testa noen forskjellige, og det ser ut til at flesteparten funker, håper bare cpu funker :/ jaja, garanti er kjekt og ha, skal opp og levere på mandag.. veldig hyggelige mennesker som jobber på netshop! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå