Kaarekork Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hai Har nettopp henta nytt minne jeg bestilte fra komplett. Har satt sammen ny pc og hadde altfor dårlig ytelse. Ringte komplett og de sa at hovedkortet jeg hadde kjøpt var kresent i forhold til minne. Anbefalte meg å fikse nytt minne. Kjøpte da nytt minne. Dette: 2stk Corsair PC3200 DDR-DIMM 512MB ECC REG 32Meg x 8, CAS 2.5, "Low profile" Når jeg putter i det nye minnet kommer det ikke noe på skjermen og pcen bare piper. Når jeg putter i det gamle minnet funker pcen ihvertfall, går ikke å blande de heller. Gamle minnet: 2 stk TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) Som sagt det nye minnet funker relativt dårlig Resten av pcen ser slik ut!! AMD Athlon XP3000+ 2.167 GHz Abit NF7-S2 socket A S-ATA hovedkort Maxtor DiamondMax Plus 9 160gb S-ATA Geforce FX5900XT 128mb ddr Og et Q-tec kabinett som jeg har skjønt ikke er populære blant folk her hehe Håper noen kan hjelpe, hvis ikke minnet er ødelagt da! Men begge to? Har prøvd å bytte om på plassene etc.. Ingenting funker. Er det en instilling kanskje eller? Takk for all hjelp!! Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 vel, jeg tror ikke hovedkortet ditt støtter registrert ECC minne. Jeg vil tippe at det er der feilen ligger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå