Nexuz_ Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) er det mulig og få tak i dump ventil og turbo til min MH RX 50ccm? Endret 13. august 2004 av Neo|spike Lenke til kommentar
gixer Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Alt er mulig, men det blir dyrt og vanskelig. Spesielt siden det er en to-takter. Altså kort fortalt: Nei. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Som nevnt over.. Alt er mulig, men det koster nok mere enn moppa di. Vanskelig å få en turbo liten nok til å kunne drives av eksosen fra 50ccm. I tillegg er jo effekten hentet ut med høy komp på den, ergo må du bytte stempel for å kunne kjøre på litt trykk. Kort og godt, drit i det, og kjøp deg en bil med turbo senere. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Glem turbo på 2-taktere! Men NOS er faktisk mulig. Lenke til kommentar
Nexuz_ Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 jaja grett nokk at det ikke går ann me turbo, det va no bære nåkka som eg bære lura på. men nån som veit kor eg kan få NOS OG dump ventil til RX'en? PS. bil har eg: Nissan primera SRI :!: Lenke til kommentar
Nexuz_ Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 JESS! no har eg funne nos pakke til motorsykkel: Pris: KR 6990.00 ink mva KR 5637.1 eks mva (Frakt kommer i tillegg) -------------------------------------------------------------------------------- Komplett kit som passer de fleste motorsykler . Settet består av brytere, slanger, alt du trenger for å montere et slikt sett . Nett adr. http://www.streetdesign.no/?go=vis&prod=5188 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Du får ikke dump-ventil til en 2-takter, fordet den ikke har turbo, og heller ikke trykk på innsugssiden. Edit: Og hvis du prøver å lage trykk på innsugs-siden så vil du få deg en skuffende opplevelse. Har sett videoer av scootere med NOS, og de gikk no JÆVLI! Endret 14. august 2004 av sedsberg Lenke til kommentar
gixer Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 JESS! no har eg funne nos pakke til motorsykkel: Pris: KR 6990.00 ink mva KR 5637.1 eks mva (Frakt kommer i tillegg) -------------------------------------------------------------------------------- Komplett kit som passer de fleste motorsykler . Settet består av brytere, slanger, alt du trenger for å montere et slikt sett . Nett adr. http://www.streetdesign.no/?go=vis&prod=5188 Altså siden kittet heter NOS-Street-Blaster 50 så regner jeg med at den gir en 50-shot ned NOS. Altså 50hk. Som du sikkert skjønner så blir dette for mye. Jeg anbefaler deg at du tar kontakt med en mopedforhandler som kan hjelpe deg. Etter min mening så bør du kaste tanken om NOS på en moped. 7000kr (+montering) for et sett som gir deg 10-20hk på det meste er ikke verdt pengene. Spesielt når man bare kan bruke gassen i noen sekunder om gangen. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Du kan bruke gassen i veldig mange sekunder om gangen. Det er forskjell på 50hk kit og 200hk kit. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Du kan bruke gassen i veldig mange sekunder om gangen. Det er forskjell på 50hk kit og 200hk kit. Eehm.. ja ok, men husk at det fremdeles er en moped altså. Tåler ikke så mye. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Det stemmer forsåvidt. Men la oss si at han får tak i en 10 eller 5hk dyse da. Da vil selv en veldig liten tank kunne vare lenge. Og du får et rimelig bra kik. Det burde moppen tåle, uten at jeg tør garantere det. Det er liksom bilmotorer jeg kan.. Uansett må du da finne en måte å gi motoren mer bensin på også. ikke glem det. Dersom du skal mate NOS og gi mere O2, må du gi mere bensin hvis ikke brenner du hull i stemplet ditt. Konklusjonen er vel at alt er mulig, men det koster. Så drit i det til du får deg en bil det er verdt å bruke noen kroner på. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Hvordan skal du klare å mate mere O2 i en to-takts-motor? I motsetning til 4-taktere så kan man overhodet ikke lage trykk mot innsug/sylinder. Motoren kan ikke få mere luft enn det den trekker inn selv. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Fant et lite bilde av en to-takter med NOS: Lenke til kommentar
AniWal Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 skal du sette på nos må du ihvertfall bytte veiva en orginal veiv tåler ikke belastningene nos vil skape Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Strengt tatt er det bildet av en 4-takter. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) det er fullt mulig. her er et bilde av en 2-takter med turbo, nos og hele pakka Endret 24. september 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Vis et bilde av motoren på den da, så det går an å se at det faktisk er en 2-takter. Før det tror jeg ikke særlig på det. Med mindre de har montert eksosventiler og innsugsventiler som på en 4-takter på den da. Endret 26. september 2004 av sedsberg Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Henrik2k Skrevet 25/09/2004 : 01:05 det er fullt mulig. her er et bilde av en 2-takter med turbo, nos og hele pakka Har aldri sett en 2-takter med turbo, skjønner ikke helt at det skulle gi noe særlig fordeler og kjøre trykk i innsuget på 2 taktere... kunne vært fint med et nærbilde av motor her ja, ser for meg ut som et skateboard med jævlig masse skrot montert på (skimter jo en turbo der men... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Kjører du trykk på innsuget til en 2-takter så vil den jo ikke svive. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 gixer Skrevet 15/08/2004 : 18:10 Fant et lite bilde av en to-takter med NOS: He he.. Er jo faktisk en 2 takter med støtstenger dette her... lurer på hva de er til?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå