Bringisen Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Heisann ! Har vært å kjøpt meg et Hoya UV filter for beskyttelse av min kostbare EF 17-40mm f4 L linse i dag , og oppdager til min store skrekk at frontlinsen kommer faretruende nærme filteret. Prøvde med en linsepapirbit i mellom glassene for å se , men kunne ikke se at det ble press på filteret. Men er litt usikker. Har noen av dere prøvd filter på dette objektivet ? Kan det være skadelig nå det er så nærme frontlinsen ? Håper på hjælp snart på grunn av redsel Endret 13. august 2004 av helge.bringeland Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Heisann !Har vært å kjøpt meg et Hoya UV filter for beskyttelse av min kostbare EF 17-40mm f4 L linse i dag , og oppdager til min store skrekk at frontlinsen kommer faretruende nærme filteret. Prøvde med en linsepapirbit i mellom glassene for å se , men kunne ikke se at det ble press på filteret. Men er litt usikker. Har noen av dere prøvd filter på dette objektivet ? Kan det være skadelig nå det er så nærme frontlinsen ? Håper på hjælp snart på grunn av redsel Så lenge ikke linsepapiret blir klemt mellom linseglasset og glasset på filteret har det ikke noe og si. Du kan trygt bruke UV filteret.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå