akarno Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Bare lurer på en liten sak... Noen som vet hvorfor noen syntes en jente er pen, mens en annen syns ikke? Dette temaet var meg og en kamerat oppi, () jeg syntes X er pen, mens kammeraten min syntes hun faktisk ser rar ut og ikke er noe særlig pen. Så da lurte jeg på om det finnes en vitenskapelig forklaring eller noe sånnt om dette...? Endret 13. august 2004 av Icluz 1 Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Smaken er som baken? Endret 13. august 2004 av phsyco Lenke til kommentar
akarno Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Jo kanskje det... Men rart uansett syntes jeg... Lenke til kommentar
toss Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 har med det som kalles estetikk, tror jeg.. ikke det at jeg kan forklare det ordentlig, men det er i hvertfall det som gjør at du liker utseende til noen jenter bedre enn andre jenters.. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Aldri hørt ordet estetikk før, men du har sikkert rett Husker jeg så et program om hvorfor folk er pene, konklusjonen ble at jo mer symmetrisk man er i ansiktet, jo penere er man. Og i mitt tilfelle er X helt symmetrisk i ansiktet... Lenke til kommentar
toss Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 hehe.. sikkert litt rett i det, men jeg tror ikke det er helt korekt.. en jente kan være stygg selv om hun ikke er symmetrisk.. og hvorfor syes ikke vennen din det somme som deg om denne x? Lenke til kommentar
akarno Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Han sa ikke noe spesifikk grunn, men sa at hun hadde et teit utrykk alltid i ansiktet (), og rett og slett ikke var pen. Mer fikk jeg ikke ut av han Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hvis du vil ha noe annet å gruble på, ser du forskjell på fine gutter og stygge gutter? Lenke til kommentar
akarno Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Ser ikke forskjell på det nei hehe... Kan se når en gutt er ekstremt stygg, men kan aldri se om en gutt er pen... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Men, hvis du ikke kan se om en gutt er ekstremt stygg må det bety du syntes han er pen.. Så, jeg gir deg bilde av en gutt som ikke er ekstremt stygg og spør om han er ekstremt stygg, da svarer du "Nei" og må være enig i at han er pen. Eller bare litt pen? Lenke til kommentar
akarno Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Jeg kan se at en gutt er ekstremt stygg ja.. Da må det være tydelige tegn på at han er veldig stygg hehe... Hvist la oss si det sto en ikke særlig pen gutt og en veldig pen gutt (og jeg visste ikke hvem som var hvem) foran meg, tror jeg ikke jeg kunne pekt på den som var penest (uten å gjette ) Skjønte ikke helt; Hvist jeg ikke kan se om en gutt er ekstremt stygg må det bety at jeg syntes han er pen? Endret 13. august 2004 av Icluz Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Icluz, Ja, hvis du kan se om en gutt er ekstremt stygg og du ser på en gutt du ikke syntes er ekstremt stygg da må du jo forstå at han er pen ved å bruke eliminasjonsmetoden Lenke til kommentar
akarno Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Hehe... jooo, kanskje det du har nok rett Noen som vet noe mer om hvorfor noen syntes noen er pene, mens en annen ikke syntes det? Lurer på om det er forsket på noe sånnt Lenke til kommentar
Blib Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Icluz, Ja, hvis du kan se om en gutt er ekstremt stygg og du ser på en gutt du ikke syntes er ekstremt stygg da må du jo forstå at han er pen ved å bruke eliminasjonsmetoden Personen kunne bare være "litt mindre ekstremt stygg" da, altså "penere". Men kanskje ikke "pen"? Det er vel samme greia som gjør at vi alle ser rimlig forskjellige ut. Er vel tilnærmet uendeligt antall faktorer som spiller inn når det gjelder hvem vi er, forskjellige aminosyrer i forskjellige rekkefølger, eggdeling og alt det dillet der. Så midt inni der har vi et gen som sier oss hva denne personen liker Så har du det med at gutter liker helst jenter som ligner på mødrene sine (og motsatt med jenter og fedre) fra Freud, samt kulturen vi lever i. Skal litt til å ikke syns noen er pene dersom media hopper opp og ned på henne og klassekameratene dine henger opp bilder av hun i klasserommet Endret 13. august 2004 av Blib Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Blib, Ja, akkurat sånn. "litt mindre ekstremt stygg" - står det 50 gutter/menn forran deg så kan du i tur og orden gå fra den styggeste til den nest styggeste osv. Eliminasjonsmetoden, til slutt kan du peke ut hvem som er finest Lenke til kommentar
Blib Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Joda, men det betyr ikke at den du peker ut faktisk er "pen", han er bare "penere enn den forrige" Samt dette med smak da, hvis jeg syns en fyr er pen betyr det jo ikke at resten av verden syns det, spesielt ikke jenter Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Personlig smak har noe og si, jeg liker asiater godt av en eller annen grunn. Sung hi lee er så fin jeg nesten må ta en liten pause fra forumet Lenke til kommentar
Blib Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (endret) Joda, hadde du hatt et mer høyoppløslig bilde der hadde jeg sikkert ikke greid å poste mer før over helga Forresten, nok off topic nuh Endret 13. august 2004 av Blib Lenke til kommentar
akarno Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Tror nok som Psycho og Blib sier, det har nok en del med smak å gjøre... Pycnopodia, syntes ikke Sung hi lee var sååå fin jeg Tror ikke jeg kunne sett om en gutt var pen hadde det bare vert en gutt... Lenke til kommentar
T.L Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Den føflekken hans er mychet usymetrisk, but damn boy! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå