Gå til innhold

Hvilken rekkefølge ville du valgt på dette?

To be honest

Anbefalte innlegg

Jeg har som nevnt et annet sted, store planer om en omfattende upgrade, foreløpig er alt på tegnebordet og lurer litt på rekkefølgen.

1. Tank

2. Pumpe

3. Rad (3 x 120)

4. CPU

5. PSU (Har bestillt den 550W som Stigma omtalte fra Tyskland)

6. NB

7. GPU

8. HD

9. Retur tank

Er dette en rekkefølge som virker smart/logisk?

PS! All cred. til Stigma for omfattende omtale og undersøkelser av vannkjølt PSU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logisk nok så vil du tjene mest på å få det kjøligste vannet til det varmeste komponentene. CPU og GPU (med mindre du ikke har et svært gammelt skjermkort som ikke har et stort varmetap) er det jeg ville ha plassert først i rekken (og som jeg har det selv).

Jeg er ikke helt sikker på hvor tidlig du burde legge psu inn i systemet, men jeg ville ha satt det opp slikt:

CPU-GPU-NB-PSU-HD-->

Evt PSU før NB om PSU utvikler veldig mye varme (har ingen erfaring med vannkjøling i PSU, så skyt meg gjerne), spesielt om du har Athlon 64 siden NB ikke utvikler spesielt mye varme i slike system.

Lenke til kommentar
gpu før Nb kanskje?

Hvor mange WATT varme utvikler Northbridge??

Hvorfor skal man da ha NB etter GPU...

NB varmer _max_ vannet opp en halv grad elns... GPU derimot varmer det opp en hel del mer..

Så hvorfor skal man sette NB @ 28 grader fremfor kanskje 26grader... når utslaget på GPUen blir _ekstremt_ liten...

NB tempen har litt betydning for hvor langt du klarer å klokke cpu, og hvor godt systemet funker ~ right?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...