Gå til innhold

Haster, hvordan Lcd skjerm.

Drizt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal snart kjøpe en Nec 17060 NX, og den er det jo som sagt DVI på, men eg veit ikkje kor  eg får tak i en DVI kabel. Har sett litt på nettbutikka og sånt, men der er det so mange forskjellige at eg blir forvirra, which one is it?

De selger DVI kabler på Komplett. den type kabel du trenger er en HAN/HUN kabel.

Følg denne linken så kommer du til varen hos Komplett.no :

Komplett.no

:tease:

Lenke til kommentar

følger det med dvi kabel er den helt sikkert god nok.

Selv hadde jeg aldri kjøpt 193p. Drit fin skjerm og sikkert bra.

hadde jeg ikke hatt skjerm og begrensede midler hadde Viewsonic vp201 vært mitt valg, eller 1760 nx i 17" klassen. Dog kommer NEC med nye modeller snart....

Lenke til kommentar

Hva med en 20"? Viewsonic VP201b har 16ms responstid og skal være ok til alt og koster bare 7644.-!!!

1600x1200 framfor 1280x1024 rocker jo. Jeg leste blant annet at denne skjermen bruker samme panel som 20" NEC skjermen som fikk editors choice her på hw.no.

Jeg tipper jeg skal skaffe meg et dual oppsett med denne skjermen på jobb, så jeg kan bytte ut 24" CRTen jeg bruker nu. Må bare smiske litt med sjefen først :cool: Hvis jeg liker dem, blir det 2 stk til hjemmet oxo.

Lenke til kommentar
følger det med dvi kabel er den helt sikkert god nok.

Selv hadde jeg aldri kjøpt 193p. Drit fin skjerm og sikkert bra.

hadde jeg ikke hatt skjerm og begrensede midler hadde Viewsonic vp201 vært mitt valg, eller 1760 nx i 17" klassen. Dog kommer NEC med nye modeller snart....

Du mener vel VP201b eller VP201s som har 16ms responstid? VP201 er en skjerm med 25ms. Lurer på hvorfor Viewsonic har gitt skjermene sine så like navn når de er så forskjellige...

Faktisk heter den VP201m på Viewsonic sine sider, men burde hatt et ganske annet navn når den er 25ms IMHO.

Endret av hanigjen
Lenke til kommentar
Som sagt tidligere, så sender jeg bare skjermen tilbake hvis jeg ikke er fornøyd. Hadde smertegrense på 6k, så 7,5k blir litt i meste laget. Håper jeg blir fornøyd :w00t:

Det gøye med smertegrenser er at du kan alltids tøye dem litt lengre etterhvert.... :whistle:

Lenke til kommentar

Har nå fått skjermen. (193p)

Førsteinntrykk: Fantastisk design siden skjermen er lagd i alminium, veldig bra bundle, det medfølger både dvi kabel og veggfeste.

Var derfor litt mer skeptisk angående bildekvalitet, men ble fort overbevist. Klare skarpe farger helt ut til kantene, ingen baklys. Den var dog litt for lyssterk med standard innstillinger, men det fikses fort. Heller ingen døde pixler på mitt eksemplar.

Merket derimot et markant tap i kvalitet på ikke-native oppløsninger, men dette gjelder vel alle lcd skjermer.

Film: Veldig bra førsteinntrykk selv om det var litt stress å kalibrere fargene på skjermen riktig. Dypt og levende bilde, men litt etterslep i hurtige sekvenser, men langtfra noe som ødelegger filmopplevelsen.

Spill: Var VELDIG skeptisk her, fyrte opp Painkiller som er et raskt FPS spill, i tillegg til at det har mange røde farger. Kjørte 1024*768 i oppløsning, som er enda en kilde til bekymring.

Etter litt spilling så tenkte jeg, WOW, er jo et helt nytt spill fra min Hansol 920d Crt skjerm. Klare og levende farger. Minuset er at det er etterslep, men langtifra noe som ødelegger opplevelesen. Dette ble jeg fort vant til, kanskje det kan bli enda bedre i native oppløsning, men dette har jeg ikke prøvd ennå.

Alt i alt er jeg kjempefornøyd med skjermen til nå. Takk for alle råd og tips :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...