Prelude Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 gamlingene har kjøpt seg digitalkamera og ønsker seg noe de kan redigere bildene sine med. å gi dem photoshop som er ett tungt (og vanskelig) program for at dem kan klippe, forandre størrelsen og justere på fargenivået samt kontrast og lys for å printe ut bildene sine virker litt vel mye i mine øyner, så jeg er på jakt etter ett lite og lett redigeringsprogram som ett ektepar på 60+ ikke har noen vansker med å forstå og bruke. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 IrfanView er programmet du trenger, enkelt og greit Lenke til kommentar
Fjatle Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 FotoStation har flere justeringsmuligheter i et lettfattelig program. Imidlertid har du gratis alternativet Picasa der du har: -en enkel fjern rød øyne funskjon -enchance (alla autolevels, veldig opp og ned om den gjør det bedre eller værre) -en enkel crop funksjon. Det er flere fordeler med dette programmet. Bla.a er det det mest lettvinte, raskeste og mest oversiktelige album programmet som jeg har sett til nå. Ellers har det en fin funsksjon når det redigeres på bildene. Den redigerer nemlig IKKE på bildet. Den lager simpelthen en .ini fil i samme mappe hvor bildet ligger og fyller ut bilderedigerings informasjon der. Da har du jo flere fordeler. Om det er et bilde som f.eks du ser at er klippet og sett opp autolevels som du ikke er enig i, så kan du bare åpne photshop, og jobbe med orginal fila siden ingenting er lagre i selve .jpg fila. Du kan også enkelt angre de valg du har gjort med eldre bilder i picasa. Og siden den ikke lagrer jpg fila på nytt, så vil jo ingen kvalitetstap sådann oppstå. Så til en førstegangs bruker med enkle hensikter, er Picasa det geniale valg. Til å bruke det som album program uten å bry seg med redigerings muligheter er det også en ener! Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 det der hørest ut som det kan være midt i blinken. må prøvest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå