resh87 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Jeg har kjøpt en Nikon Coolpix 2200, jeg lurer på om det er mulig å kjøpe lader og oppladbart aa batteri til dette kameraet? Og hvor jeg kan kjøpe det og hvor mye det koster. På forhånd takk Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Kameraet liker best oppladbare AA batterier av lithium typen, med så høy milliamper (mah) som mulig. Helst over 2000 mah. Lader og fire oppladbare batterier koster en 2-300 kroner, og fås i de fleste fotoforretninger / butikker som fører elektrisk utstyr (Clas Ohlsson, Biltema, El-kjøp osv...) Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Sjekk heller nettbutikkene. F.eks. får du Hähnel lader inkl. 4 stk. 2100 mAH-batterier til latterlige 167,- hos mpx.no. Jeg har selv Hähnel-batterier av samme kapasitet, de er svært seige på mitt Olympuskamera. Så vidt jeg husker bruker CoolPix'en kun 2 st., så da har du hele tiden 2 stk. ferdig oppladede i veska. Lurt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Sjekk heller nettbutikkene. F.eks. får du Hähnel lader inkl. 4 stk. 2100 mAH-batterier til latterlige 167,- hos mpx.no Ja, men det er ikke spesielt lurt hvis han kun skal ha laderen. Da blir det en del penger i porto, og plutselig så er det blitt dyrere enn å kjøpe i en vanlig butikk. For øvrig er Hähnel gode batterier. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Vel, det jeg har sett stående i hyllene hos elektrokjeder, fotosjapper o.l. har ligget på rundt en 400-lapp når batteriene er i klassen over 2000 mAH. Det er nok av ladere/batteri-sett med "skvælabatterier" på 1300/1500 og rundt der, men de ville jeg holdt meg unna. Og da synes jeg fortsatt en 167-lapp + porto bør være konkurransedyktig. Hva med å spørre venner og kjente om flere trenger en slik lader + batterier, så faller jo fraktprisen drastisk? AA-celler kan jo brukes overalt. De fleste har vel et arsenal av fjernkotroller, lommeradioer, kameraer osv. liggende, og da burde oppladbare være økomomiske investeringer. Så foreta en kollektiv bestilling, du. Får du ikke med deg noen å handle med kan du jo kjøpe et par sett ekstra og ha til årets julegaver. Nei, nå var jeg virkelig i det lure hjørnet..... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Vel, det jeg har sett stående i hyllene hos elektrokjeder, fotosjapper o.l. har ligget på rundt en 400-lapp når batteriene er i klassen over 2000 mAH. I fotobutikken der jeg jobber, selger vi en pakke med lader +4AA på 2200 mah til 300, så da blir det nok noe dyrere. Vet at Clas Ohlsson har de mye billigere. Har ikke priser nå, men har hørt at Clas eller Biltema selger til under 200-lappen. Men skal man bestille mer, kan det lønne seg med nettet. Hvis ikke, sparer du penger å handle i en butikk hvis du har en slik i nærheten. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Kjøpte en Clas Ohlson, Vanson lader med 8 stk AA 2000 mAH batterier til 400 kr. Det fungerer hos meg. Innebygd timer som automatisk kobler om til vedlikeholdslading når batteriene er fulladet. Link Endret 14. august 2004 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
resh87 Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 ja, mye bra, takk. vet det finnes en nikon lader greie som følger med 3200, i bruksanvisningen står det at det ikke er bra å bruke andre enn den...? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 ja, mye bra, takk. vet det finnes en nikon lader greie som følger med 3200, i bruksanvisningen står det at det ikke er bra å bruke andre enn den...? Hehe... det er det de vil ha deg til å tro... så klart. Bruk uoriginale batterier og uoriginal lader du hvis du vil. Så lenge du har oppladbare AA batterier med lithium teknologi og en lader som takler disse. Og helst over 2000 mah som tidligere nevnt. Det fungerer finfint. Lenke til kommentar
resh87 Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Ja, d var d jeg regnet med.. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
isen Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Med mitt coolpix 3100 gjelder ikke garantien hvis jeg har brukt andre batterier enn de fra nikon, Selvfølgelig er det et salgstriks, men er vel kanskje ment for at folk ikke skal bruke batterier av dårlig kvalitet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 De kan ikke nekte å reparere ett kamera i garantitiden bare fordi du har brukt uoriginale batterier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå