Dollar Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Ser på Zalman CNPS 6500 A hos 3dfxcool, noen som har erfaringer med disse viftene (enten til P4 eller Athlon)? Vi ha noe jeg _ikke_ hører - samtidig vil jeg kunne kjøre en NW 1.8 @ 2.4GHz (circa). Er dette tingen tror dere? (varme vs vifte/cm3 matematikk er ikke min sterke side). Koster jo 500 smekk så det er jo for dumt å finne ut etter 3 uker at det er noe junk. Lenke til kommentar
cky Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Har ikke sjekket den vifta, men hvis du vil ha den lydløs, så kjøp Swiftech MCX478B hos microplex, med en Pabst 80x80mm vifte. F.eks en 2600rpm 26 db/a sammen med en rheostat. Jeg har det, og denne boksen er lydløs :smile: Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Thermaltake Volcano 7+ Har den selv. Jeg kjenner en med P4 1,8 GHz som har den, han kjører den på 2,4 GHz på low (24 db). Dra til TT's hjemmesider og ta en titt på linkene til forskjellige tester. F.eks. Overclockers cafe sin. Se på toppen av siden her: http://www.thermaltake.com/products/heatsi...sink/v7plus.htm V7+ ruller... :smile: Lenke til kommentar
chma Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Har kjøpt dette oppsettet: P4 2 GHZ Northwood Swiftech CPU-kjøler, u/vifte MCX478B - Socket478 (P4) Papst vifte, 45m³/time, 19 dB(A) 8412N2GML - m/3-pins molexkontakt Dyr, men trolig god løsning. Forøverig er alt handlet hos microplex.no mvh Christian Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 Om vifter/moddinga koster 200 eller 1000kr er forsåvidt ikke så viktig, det er penger som bli brukt på noe meningsløst datautstyr likevel... :smile: Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Har en cnps 5100cu på xp 1700+ som kjler helt stille på 20 db. Kan også brukes på pentium 4 så du kan jo undersøke den. Tror det er oppfølgeren til 5000. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 zalman er konge, men de tar så ille mye plass.... kjøp en swiftech mcx(?)478 og en stille papst vifte - har den kjølern selv, mne bare til en amd da (kokeplate er det ikke nei, full load = max 40 og detta er med zalman silent fan) og den er KONGE!!!! Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 Mye plass, utover lissom? Skal handle meg et Lian-Li alu tower til uka tenkte jeg - de er ikke så forferdlig romslige... Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Har prøvd en Zalman 6500 på en P4 1,8. Fin fin temp, og stille som juling :smile: Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 Eldorado, klokker du? Jeg bestiller Zalman'n imårra - eneste jeg er litt i tvil om er om det bli kobbel eller alu utgaven. Abit BD7 har en plastikk vifte-holder og der er vel neppe 810g helt bra (maskina flyttes MYE på). Uansett - må kunne klokke litt, etter THG testen jeg så idag blir det jo nytt hovedkort om noen uker likevel. Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Dollar: Kjørte den på 2,4 uten problemer. Brukte da kobberversjonen Det som er litt merkelig er at jeg så på zalman sine hjemmesider, og den anbefales ikke til høyere enn 2.2, men det var ikke noe problemer å kjøre den på en 1,8@2,4. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 2. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2002 Ser på bilder (guider om montarting) og lurte på.. krever viften at kabinettet har et "ledig spor" over AGP for å ventilere ut? Har bare 7 spor bak på min kasse, AGP'n bruker det øverste. Tror jeg må gå for alu... kobberet ser rett og slett for tungt ut. Lenke til kommentar
unicus Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Har akkurat installert en zalman 5100 på mitt abit kg7 hovedkort med en AMD Athlon tbird 1400 cpu. Med kjøleren kommer det fanmate, som zalman selv lager. Bestilte en ekstra, i god tro om at jeg kom til å få bruk for den før eller siden. Noe tungvint installasjon, men til gjengjeld sitter kjøleren godt. Da jeg startet opp maskinen, og lot den surre og gå en stund, lå temperaturen på ca 42 grader. Da gikk viften på max. Skrudde ned på fanmate til laveste, men fortsatt en del støy. Til min forskrekkelse fant jeg ut at GPU vifta til skjermkortet faktisk bråkte mer enn alle de andre viftene til sammen. Det er en crystal orbb jeg satte på da den originale asus viften tok kvelden. Da jeg nappet ut viften til denne, var maskinen tilnærmet lydløs. Dermed tok jeg den andre fanmate, koblet på skjermkort viften, og VIPS så har jeg eliminert det problemet også. I skrivende stund er systemet mitt så stille at det er en drøm. Temperaturen på CPU ligger på 49 grader, som fortsatt er bedre enn den gamle Coolermaster vifta jeg hadde (Som hørtes ut som en trailer). Om det er anbefalt å bruke fanmate vet jeg ikke, men hos meg funker det som bare F*** og jeg er evig lykkelig for at jeg endelig kan sove med maskinen på. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Pettern800: Du blei ikke fornærma? Mente ikke det jeg sa om at smileysa dine var stygge, de var jo ganske søte da... Du skal få ha smilefjesene dine du :smile: Se nedenfor! Jeg briefer også ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå